Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 sierpnia 2012, 10:21

autor: Szymon Liebert

Project Zomboid nadal walczy – symulator przetrwania w rzucie izometrycznym - Strona 3

Obok gier o radosnym strzelaniu do zombie pojawia się coraz więcej nietypowych propozycji. Jedną z nich jest Project Zomboid, niezależna produkcja, w której stoczymy prawdziwą walkę o życie.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Co robić w Knox County? Określić pozycję, zebrać podstawowe zasoby, zabarykadować się gdzieś i odpierać ataki zombie. Początkowo zadanie jest proste, bo wrogowie nie wykazują się inicjatywą. Szybko okazuje się jednak, że potwory mają sposoby na to, aby zaskakiwać. Na szczęście z czasem zyskamy wiedzę i doświadczenie, wyrażaną poprzez ulepszanie cech postaci. Docelowo zabawa ma więc stawać się coraz trudniejsza i nieco bardziej dynamiczna, tak aby gracz nie czuł znużenia powtarzaniem tych samych schematów.

Praca w toku

Mówiąc o Projekcie Zomboid, trudno uniknąć pewnego podekscytowania i gdybania, bo gra wciąż powstaje i wiele z jej atrakcji to zapowiedzi, plany lub obietnice. A te zwykle bywają ambitne i nie zawsze zostają zrealizowane. Problemy przezwyciężone przez IndieStone pokazują jednak, że deweloper jest zawzięty i nie zamierza odpuszczać. Nowe wersje produkcji, dostępne dla osób, które zamówiły ją przed premierą, może nie pojawiają się zbyt często, ale widać w nich progres.

Czy zamieszkanie tutaj to dobry pomysł?

Project Zomboid można sprawdzić w darmowym demie lub kupić wersję alfa gry. Dzięki temu otrzymamy dostęp do aktualizacji i nowych elementów, a później finalnej produkcji.

Co jeszcze ma zawierać Project Zomboid? Autorzy chcą dodać do swojego dzieła rozgrywkę wieloosobową, chociaż na razie nie są pewni, w jaki sposób to zrobić (podwaliny kodu sieciowego podobno powstały). IndieStone zamierza rozbudować możliwość tworzenia przedmiotów (np. o proste, realistyczne pułapki na zombie), powiększyć rozmiary mapy miasta i wprowadzić na nią pojazdy. Niektóre z nowości, jak odświeżony system walki i animacji, umieszczono w testowej wersji 0.2, która niedługo powinna zostać oficjalnie wypuszczona. Znajdziemy w niej także opcję budowania fortów.

Project Zomboid to prawdopodobnie jedna z tych produkcji, które żyją latami. Struktura tej gry sprawia, że można modyfikować ją wielokrotnie, wzbogacając o nowe, pomniejsze elementy. Autorzy chcą ją wspierać, póki fani nie stracą zainteresowania. O to raczej nie ma się co martwić, bo na razie tytuł cieszy się popularnością i sporo osób na niego czeka. Nawet mimo tak wielu kuriozalnych sytuacji, które opóźniają pracę studia IndieStone.

Takie tłumy na ulicy to znak, że czas się przeprowadzić.

Otwartość na modyfikacje sprawia też, że scena amatorska zapewne rozwinie się dynamicznie. Podstawa jest bardzo dobra, bo chociaż gra ma pewne niedociągnięcia i ograniczenia, oferuje wystarczającą swobodę oraz możliwości. Miejmy tylko nadzieję, że The IndieStone będzie potrafiło zapanować nad chaosem, jakim jest tworzenie tak dużego projektu. W innym wypadku proces produkcji może ciągnąć się latami i nikomu nie wyjdzie to na dobre.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.