Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 26 lipca 2012, 09:58

autor: Adrian Werner

Scrolls - nowa karcianka od twórców Minecrafta - Strona 2

Kolejnym po Minecraftcie projektem studia Mojang jest karcianka Scrolls. Czy powtórzy olbrzymi sukces komercyjny debiutanckiej gry tego zespołu?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Głębia rozgrywki w Scrolls kryje się głównie samych kartach, ich odpowiednim wykorzystywaniu oraz we właściwym ułożeniu talii. Ten ostatni aspekt jest niezwykle ważny i większość graczy będzie spędzać długie godziny na dobieraniu kart i decydowaniu, które z nich zabrać, a które zostawić. W decku musi znaleźć się minimum czterdzieści zwojów, a jednocześnie możemy w niej posiadać maksymalnie trzy konkretnego typu. Gra pozwoli na komponowanie wielu talii, a pojedyncze karty będą mogły wchodzić w skład wielu naszych zestawów. Oczywiście dla początkujących przygotowane zostaną gotowe układy.

Sama mechanika walki nie jest skomplikowana. Większość postaci atakuje wzdłuż planszy, celując w naprzeciwległy posąg przeciwnika, niezależnie od tego, jak daleko się od niego znajduje. Dlatego niezwykle istotne jest blokowanie drogi do własnych posągów postaciami lub strukturami. Całość została zaprojektowana tak, aby starcia były dynamiczne i nie trwały zbyt długo. Najlepszym przykładem jest tu przenoszenie siły ataków. Jeśli cios zada więcej obrażeń niż przeciwnik ma punktów życia, to po jego zabiciu pozostałe punkty ataku zranią stojącego za nim wroga.

Wkrótce po ujawnieniu Scrolls do studia Mojang przyszedł list od prawników firmy Bethesda. Twierdzili oni, że tytuł gry jest zbyt podobny do nazwy The Elder Scrolls i w rezultacie może wprowadzać graczy w błąd. Domagali się rezygnacji z sądowej rejestracji marki oraz wypłaty odszkodowania. Pozwani początkowo próbowali obrócić całą sprawę w żart, zapraszając przedstawicieli Bethesdy do pojedynku w Quake’a 3, co niestety nie zakończyło się sukcesem. Ostatecznie obie strony doszły jednak do porozumienia. Studio Mojang zrzekło się praw do marki Scrolls i zobowiązało, że nie wykorzysta tego słowa w żadnym innym swoim projekcie (nie ma więc co liczyć na kontynuację, chyba że pod zmienionym tytułem). W zamian za to Bethesda pozwoliła zachować grze Scrolls jej dotychczasową nazwę.

Scrolls zaofeuje bogactwo trybów rozgrywki. Poza pojedynkami z innymi osobami i sztuczną inteligencją pojawi się pełnoprawna kampania z rozbudowanym wątkiem fabularnym, która przy okazji zaznajomi graczy ze wszystkimi potrzebnymi informacjami. Jednocześnie Mojang chce uczynić z grających wielką i aktywną społeczność, w czym poza wprowadzeniem systemu handlu wymiennego pomóc ma regularne organizowanie turniejów.

Obecnie działa już zamknięta alpha, do której dopuszczono niewielką grupę osób. Kolejnym etapem będą otwarte beta testy i od tego momentu pojawi się możliwość zakupu gry. Wzorem Minecrafta jej cena będzie wtedy znacznie niższa niż ukończonej wersji. Nabywcy Scrolls każdego tygodnia otrzymają za darmo jedną nową kartę.

Jest jeszcze zbyt wcześnie, aby oceniać szanse powodzenia Scrolls. Już teraz widać jednak ambicje twórców, którym jednocześnie towarzyszy gotowość słuchania opinii społeczności. Warto więc śledzić losy tego projektu, gdyż niewiele produkcji tego typu może pochwalić się podobnym potencjałem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.