Dishonored, czyli Thief XXI wieku - Strona 3
Dishonored zapowiada się na ambitny i oryginalny projekt, twórczo wykorzystujący najlepsze pomysły z takich gier jak Thief, Deus Ex i BioShock.
Przeczytaj recenzję Thief w morderczym wydaniu - recenzja gry Dishonored
Unreal
Dishonored działa na mocno zmodyfikowanym Unreal Engine 3, ale bez wątpienia będzie produkcją wyróżniającą się z szarej masy brudnych strzelanin. Wyjątkowa stylizacja tego uniwersum, przypominająca eleganckie połączenie gier Thief, BioShock i Half-Life 2, jest dziełem Viktora Antonowa, człowieka odpowiadającego za stworzenie wizji City 17 i całej reszty lokacji oglądanych w Half-Life 2 właśnie, który pełni przy tym projekcie ładnie nazywającą się funkcję visual design director. Wizja leżąca u podstaw gry to mieszanka takich stylów jak retro, futuro, steampunk i magia – tej ostatniej nie zbraknie, bowiem cały ten industrialny świat wraz z jego politycznymi gierkami i tajemniczą zarazą dziesiątkującą mieszkańców odczuwa piętno odciskane przez outsidera, postać, która bez wątpienia odegra dużą rolę w opowiadanej historii.

Kto za tym stoi?
Prócz wspomnianego Viktora Antonova za potencjalnym sukcesem Dishonored stoją jeszcze dwie inne osoby. Raf Colantonio to założyciel Arcane Studios, który pomógł także powstać m.in grze BioShock 2, a Harvey Smith to persona odpowiedzialna za współtworzenie tak istotnych dla branży produkcji jak Thief i Deus Ex.

No dobrze, czas wrócić do likwidowania złych bliźniaków. Wykorzystując jedną z opisanych dróg na wejście do budynku, zaczynacie poszukiwania. W pewnym momencie podsłuchujecie rozmowę, z której wynika, że jeden z braci właśnie korzysta z sauny, a drugi cieszy się towarzystwem pewnej damy. Gdybyście zabili wszystkich wokół, nie dowiedzielibyście się tego i musielibyście mozolnie przeszukiwać każde pomieszczenie. Tymczasem szybko docieracie do sauny, do zamkniętego od wewnątrz bliźniaka numer jeden. Zamiast szukać klucza, sterowany przez Was Corvo używa mocy opętania i w ciele zwykłej ryby przepływa rurami do pomieszczenia kontrolującego temperaturę w saunie. Rach-ciach i brat zostaje ugotowany. W przypadku drugiego mężczyzny decydujecie się na opętanie bezpośrednie – bliźniak wychodzi z pokoju, a po chwili jesteście tam Wy z długim, ostrym nożem. Ciało znika, alarm nie został wszczęty, misja wykonana.
Dishonored pojawi się jeszcze w tym roku na pecetach, PlayStation 3 i Xboksie 360. Dokładna data premiery nie jest na razie znana.