Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 kwietnia 2012, 11:30

autor: Filip Grabski

Dishonored, czyli Thief XXI wieku - Strona 3

Dishonored zapowiada się na ambitny i oryginalny projekt, twórczo wykorzystujący najlepsze pomysły z takich gier jak Thief, Deus Ex i BioShock.

Unreal

Dishonored działa na mocno zmodyfikowanym Unreal Engine 3, ale bez wątpienia będzie produkcją wyróżniającą się z szarej masy brudnych strzelanin. Wyjątkowa stylizacja tego uniwersum, przypominająca eleganckie połączenie gier Thief, BioShock i Half-Life 2, jest dziełem Viktora Antonowa, człowieka odpowiadającego za stworzenie wizji City 17 i całej reszty lokacji oglądanych w Half-Life 2 właśnie, który pełni przy tym projekcie ładnie nazywającą się funkcję visual design director. Wizja leżąca u podstaw gry to mieszanka takich stylów jak retro, futuro, steampunk i magia – tej ostatniej nie zbraknie, bowiem cały ten industrialny świat wraz z jego politycznymi gierkami i tajemniczą zarazą dziesiątkującą mieszkańców odczuwa piętno odciskane przez outsidera, postać, która bez wątpienia odegra dużą rolę w opowiadanej historii.

Kto za tym stoi?

Prócz wspomnianego Viktora Antonova za potencjalnym sukcesem Dishonored stoją jeszcze dwie inne osoby. Raf Colantonio to założyciel Arcane Studios, który pomógł także powstać m.in grze BioShock 2, a Harvey Smith to persona odpowiedzialna za współtworzenie tak istotnych dla branży produkcji jak Thief i Deus Ex.

No dobrze, czas wrócić do likwidowania złych bliźniaków. Wykorzystując jedną z opisanych dróg na wejście do budynku, zaczynacie poszukiwania. W pewnym momencie podsłuchujecie rozmowę, z której wynika, że jeden z braci właśnie korzysta z sauny, a drugi cieszy się towarzystwem pewnej damy. Gdybyście zabili wszystkich wokół, nie dowiedzielibyście się tego i musielibyście mozolnie przeszukiwać każde pomieszczenie. Tymczasem szybko docieracie do sauny, do zamkniętego od wewnątrz bliźniaka numer jeden. Zamiast szukać klucza, sterowany przez Was Corvo używa mocy opętania i w ciele zwykłej ryby przepływa rurami do pomieszczenia kontrolującego temperaturę w saunie. Rach-ciach i brat zostaje ugotowany. W przypadku drugiego mężczyzny decydujecie się na opętanie bezpośrednie – bliźniak wychodzi z pokoju, a po chwili jesteście tam Wy z długim, ostrym nożem. Ciało znika, alarm nie został wszczęty, misja wykonana.

Dishonored pojawi się jeszcze w tym roku na pecetach, PlayStation 3 i Xboksie 360. Dokładna data premiery nie jest na razie znana.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko), choć nie stroni od pisania tekstów. W 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj, choć w międzyczasie polubił Switcha. Prywatnie ojciec, podcaster (od 2014 roku współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.