Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Diablo III Przed premierą

Przed premierą 23 września 2011, 10:10

Diablo III - wrażenia z wersji beta

Wersja beta Diablo III wylądowała wreszcie w redakcyjnych komputerach i skutecznie oderwała nas od codziennych obowiązków. I choć sama gra mocno się zmieniła, nie mamy żadnych wątpliwości, że będzie to produkt absolutnie wyjątkowy.

Przeczytaj recenzję Zło powróciło - recenzja gry Diablo III

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

No i stało się! Bodaj najbardziej oczekiwana produkcja ostatnich lat w grywalnej formie trafiła do naszej redakcji. Z ogromną przyjemnością prezentujemy Wam pierwsze wrażenia z kilkugodzinnej eksploatacji Diablo III. W chwili gdy piszę te słowa, mamy już za sobą rozgrywkę po stronie absolutnie wymiatającego Barbarzyńcy i nieco rozczarowującego Łowcy demonów. W momencie kiedy je czytacie, ukończyliśmy posiadany fragment gry kilkakrotnie, wypróbowując wszystkich dostępnych bohaterów. Możecie być pewni, że do tematu jeszcze wrócimy, ale o tym więcej pod koniec tekstu. Na razie musicie zadowolić się wrażeniami na gorąco. Oto one!

Wersja beta nie poraża długością. To tylko wycinek rozpoczynającego zmagania aktu (odpowiada mniej więcej połowie pierwszego epizodu z Diablo II), który pozwala zwiedzić część terenu na powierzchni, cztery poziomy słynnej katedry oraz kilka innych, wyraźnie mniejszych podziemi. Generalnie Blizzard wykonał ukłon w kierunku najwierniejszych fanów serii, pamiętających wydaną piętnaście lat temu „jedynkę”. W trakcie wędrówki docieramy do chatki wiedźmy Adrii oraz oglądamy zniszczoną kuźnię Griswolda i charakterystyczną studnię. Twórcy jak zwykle wykazali się dużym przywiązaniem do detali – w centrum wsi zachowała się nawet szubienica, na której w Diablo II wisiała klatka z Deckardem Cainem. Rozmaitych smaczków jest zresztą w becie znacznie więcej i pojawiają się w najróżniejszej formie. Dobrym przykładem są tu pamiętniki wybranych postaci z pierwowzoru, np. Gillian lub rycerza Lachdanana.

Gra pod względem konstrukcji w ogólnym zarysie przypomina „dwójkę”. W przetestowanym przez nas fragmencie swoboda poruszania się po świecie wydaje się jednak bardziej ograniczona – po zaliczeniu obowiązkowej wizyty w starym i nowym Tristram szybko trafiamy do wypełnionej potworami katedry i zaczynamy mozolną wędrówkę, w międzyczasie składając jeszcze jedną wizytę na powierzchni. Teleportacje z podziemi do wsi należą do rzadkości, bo na dobrą sprawę nie ma po co tam wracać – znalezione graty można sprzedać z poziomu ekwipunku, po skorzystaniu z właściwości odkrytego już na początku zmagań artefaktu. Wyprawy po eliksiry też nie są konieczne, bo zgodnie z zapowiedziami Amerykanów rolę napojów przejęły wypadające z ciał zabitych wrogów kulki życiodajnej energii. W ogóle zginąć w becie nie jest łatwo – Normal jest tak prosty, że anihilacja stworów nie nastręcza praktycznie żadnych kłopotów. Prawdziwa zabawa zacznie się zapewne po podniesieniu poprzeczki (w Diablo III mają być aż cztery poziomy trudności), ale tego w omawianej wersji gry nie było mi dane sprawdzić.

W trakcie gry można odblokować ponad 20 umiejętności, ale wykorzystać jednocześnie tylko kilka z nich.

Jeśli ostatnich kilku lat nie spędziliście w komorze kriogenicznej, to doskonale wiecie, że nowe Diablo przyniesie parę istotnych zmian w mechanice rozgrywki. „Apteczki” i opcja sprzedaży złomu pod ziemią to zaledwie dwie z nich i chyba najmniej kontrowersyjne. Dużo większe emocje wzbudza niemożność samodzielnego decydowania o przyznawaniu punktów podstawowym cechom po zdobyciu nowego poziomu, a także brak swobody w wyborze dodatkowych zdolności. Te ostatnie odblokowują się same, wraz z nabieraniem przez postać doświadczenia. Wyznam szczerze, że rozwiązanie to nie przypadło mi do gustu – wolałbym mieć kontrolę nad tym, jak rozwija się mój podopieczny. W Diablo III mają co prawda pojawić się modyfikujące zdolności runy, ale w wersji beta ich nie uświadczyłem. Zapewnienia o dużej różnorodności, jaką wprowadzą kamienie runiczne, pozostają na razie jedynie obietnicą.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?