Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 marca 2002, 12:02

autor: Krzysztof Szulc

Icewind Dale II - zapowiedź - Strona 2

Kontynuacja Icewind Dale, przebojowego cRPG stworzonego przez Black Isle Studios, w którym ponownie przenosimy się do mroźnych krain świata Forgotten Realms.

Przeczytaj recenzję Icewind Dale II - recenzja gry

W „Icewind Dale II” ponownie przeniesiemy się do Doliny Lodowego Wichru – północnych ziem Faerunu – dobrze znanych wszystkim miłośnikom prozy R. A. Salvatora. Tym razem tzw. Dziesięć Miast, skupionych nad jeziorami Maer Dualdon, Lac Dinneshere i Redwaters, zagrożonych jest przez hordy goblinów, orków i worgów, zjednoczonych pod sztandarem tajemniczej Chimery. Miasto Targos jako pierwsze uległo armii najeźdźcy. Jego burmistrz – Ulbrec Dinnsmore – zdecydował się wynająć kilka grup awanturników i poszukiwaczy przygód, którzy byliby skłonni przeciwstawić się siłom zła. Jak łatwo się domyślić – nasza drużyna również znalazła się na liście płac. Jednym słowem nihil novi sub sole – fabuła jest mało oryginalna, prosta jak drut, ale w końcu nikt nie ukrywa, że mamy do czynienia z hack-n-slash cRPG. Co prawda twórcy zarzekają się, że czeka nas wiele zwrotów akcji, a sama gra jest znacznie mniej liniowa od poprzedniczki, ale i tak wiadomo, że istotę „Icewind Dale 2” będzie stanowić walka z przeciwnikami. Notabene finałowy pojedynek ma być najtrudniejszym z wszystkich jakie mogliśmy dotychczas stoczyć grając w „erpegi” firmowane przez Black Isle.

To co czeka nas nowego w „Icewind Dale II” wiąże się głównie z wykorzystaniem wielu zasad zaczerpniętych z trzeciej edycji systemu Advanced Dungeons & Dragons. W grze pojawi się kilka nowych ras, takich jak m. in. drow (mroczny elf), szary krasnolud, tiefling (człowiek z domieszką krwi diabelskiej), aasimar (człowiek z domieszką krwi niebiańskiej) oraz znany już z „Baldur’s Gate II” półork. Oczywiście każda z ras będzie posiadała własne indywidualne cechy, które będą ją wyróżniać spośród innych. Na przykład drow na wstępie posiada +2 do inteligencji i zręczności oraz 25% odporności na magię, w tym aż 90% odporności na czar zauroczenie. Oprócz tego będziemy mogli wybrać spośród kilku nowych profesji, takich jak mnich, barbarzyńca, czarodziej albo najemnik. Kolejne zmiany dotyczą systemu walki. Modyfikacji uległ sposób obliczania rzutów obronnych, które teraz będą zależeć od poziomu wartości trzech cech: refleksu, zahartowania i woli. Jako że akcja gry osadzona jest całą generację po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej, nie będziemy mogli importować postaci, którymi graliśmy wcześniej. Ponownie przyjdzie nam stworzyć od podstaw całą, liczącą maksymalnie sześć osób drużynę, a każdy z jej członków będzie rozpoczynał grę na pierwszym poziomie doświadczenia.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.