Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 czerwca 2011, 11:32

autor: Grzegorz Sadziński

StarCraft II: Heart of the Swarm - zapowiedź - Strona 2

Wysłannicy zaprzyjaźnionego Battlenet.pl uczestniczyli w konferencji, na której Blizzard po raz pierwszy przedstawił informacje na temat StarCraft II: Heart of the Swarm. Przedstawiamy Wam najważniejsze informacji z pokazu.

Kerrigan wraz ze swymi doradcami podróżuje na potężnym statku – Leviathanie. Póki co poznaliśmy dwie nowe postacie, z którymi będziemy wchodzić w interakcje w trakcie kampanii. Jedną z nich jest Izsha, zainfekowany adiutant, który służy Królowej Ostrzy jako doradca i przedstawia informacje na temat misji. U naszego boku stoi także Abathur, potężna istota odpowiedzialna za przemianę Zergów, która okaże się niezwykle pomocna w Evolution Chamber.

Kolejnym sposobem na modyfikowanie tego, jak zagramy w Heart of the Swarm, jest system ewolucji jednostek. W czasie wykonywania misji zdobywamy mutagen, który może zostać użyty do ulepszania naszych wojsk. Poza dosyć standardowymi modyfikacjami – nieco zbliżonymi do tych, jakich można było dokonywać w Wings of LibertyHeart of the Swarm oferuje także możliwość ewoluowania jednostkami w jedną z dwóch form (oczywiście wybranie jednej z nich jest równoznaczne z brakiem dostępu do drugiej). Poniżej przedstawiamy informacje na temat rozwoju i ulepszeń, jakie widzieliśmy w prasowym demie:

Zergling

Ulepszenia:

  • Metabolic Boost: zwiększa szybkość poruszania się zerglingów o 33%
  • Posthumous Mitosis: 20% szans na pojawienie się dwóch broodlingów po śmierci zerglinga
  • Rapid Genesis: zerglingi wykluwają się natychmiast

Ewolucja:

  • Swarmling: zerglingi wykluwają się w grupach po trzy (a nie dwa)
  • Raptor: zerglingi zyskują możliwość doskakiwania do przeciwnika

Roach

Ulepszenia:

  1. Chitnous Plating: roache otrzymują bonus +1 armor
  2. Bile Ducts: roache otrzymują bonus +2 damage
  3. Organic Carapace: roache otrzymują bonus +2 regeneracji życia

Ewolucja:

  • Leech: roache otrzymują +10 do maksymalnych punktów życia (do +60) za każdego zabitego przeciwnika
  • Prowler: roache otrzymują możliwość poruszania się pod ziemią

Baneling

Ulepszenia:

  1. Viscous Discharge: po eksplozji banelingi pokrywają swój cel substancją, która spowalnia ich szybkość poruszania się o 25%
  2. Centrifugal Hooks: zwiększa szybkość poruszania się banelingów o 25%
  3. Rupture: zwiększa obszar wybuchu banelingów o 25%

Ewolucja:

  1. Gorgeling: przetwarza zniszczone jednostki i budynki na surowce, które można zebrać
  2. Splitterling: po śmierci zmienia się w dwa mniejsze banelingi

Trzeba przyznać, że jeśli Blizzardowi uda się stworzyć interesujące i grywalne warianty wszystkich (a przynajmniej większości) jednostek Zergów, kolejne przejście kampanii może w istocie okazać się zupełnie innym doświadczeniem, gdy dokonamy odmiennych wyborów. Poza tym należy pamiętać, że w Wings of Liberty ilość ulepszeń, które dało się zakupić, była ograniczona, dlatego wypada przyjąć, że podobnie zostanie to rozwiązane w Heart of the Swarm. Blizzard obiecuje także, że w kampanii Zergów pojawią się istoty tej rasy znane z kampanii Terran – możemy zatem spodziewać się Omegalisków czy Brutalisków!

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.