autor: Grzegorz Sadziński
StarCraft II: Heart of the Swarm - zapowiedź - Strona 2
Wysłannicy zaprzyjaźnionego Battlenet.pl uczestniczyli w konferencji, na której Blizzard po raz pierwszy przedstawił informacje na temat StarCraft II: Heart of the Swarm. Przedstawiamy Wam najważniejsze informacji z pokazu.
Przeczytaj recenzję Recenzja gry StarCraft II: Heart of the Swarm - dodatek godny Królowej Ostrzy
Kerrigan wraz ze swymi doradcami podróżuje na potężnym statku – Leviathanie. Póki co poznaliśmy dwie nowe postacie, z którymi będziemy wchodzić w interakcje w trakcie kampanii. Jedną z nich jest Izsha, zainfekowany adiutant, który służy Królowej Ostrzy jako doradca i przedstawia informacje na temat misji. U naszego boku stoi także Abathur, potężna istota odpowiedzialna za przemianę Zergów, która okaże się niezwykle pomocna w Evolution Chamber.
Kolejnym sposobem na modyfikowanie tego, jak zagramy w Heart of the Swarm, jest system ewolucji jednostek. W czasie wykonywania misji zdobywamy mutagen, który może zostać użyty do ulepszania naszych wojsk. Poza dosyć standardowymi modyfikacjami – nieco zbliżonymi do tych, jakich można było dokonywać w Wings of Liberty – Heart of the Swarm oferuje także możliwość ewoluowania jednostkami w jedną z dwóch form (oczywiście wybranie jednej z nich jest równoznaczne z brakiem dostępu do drugiej). Poniżej przedstawiamy informacje na temat rozwoju i ulepszeń, jakie widzieliśmy w prasowym demie:
Zergling
Ulepszenia:
- Metabolic Boost: zwiększa szybkość poruszania się zerglingów o 33%
- Posthumous Mitosis: 20% szans na pojawienie się dwóch broodlingów po śmierci zerglinga
- Rapid Genesis: zerglingi wykluwają się natychmiast
Ewolucja:
- Swarmling: zerglingi wykluwają się w grupach po trzy (a nie dwa)
- Raptor: zerglingi zyskują możliwość doskakiwania do przeciwnika
Roach
Ulepszenia:
- Chitnous Plating: roache otrzymują bonus +1 armor
- Bile Ducts: roache otrzymują bonus +2 damage
- Organic Carapace: roache otrzymują bonus +2 regeneracji życia
Ewolucja:
- Leech: roache otrzymują +10 do maksymalnych punktów życia (do +60) za każdego zabitego przeciwnika
- Prowler: roache otrzymują możliwość poruszania się pod ziemią
Baneling
Ulepszenia:
- Viscous Discharge: po eksplozji banelingi pokrywają swój cel substancją, która spowalnia ich szybkość poruszania się o 25%
- Centrifugal Hooks: zwiększa szybkość poruszania się banelingów o 25%
- Rupture: zwiększa obszar wybuchu banelingów o 25%
Ewolucja:
- Gorgeling: przetwarza zniszczone jednostki i budynki na surowce, które można zebrać
- Splitterling: po śmierci zmienia się w dwa mniejsze banelingi
Trzeba przyznać, że jeśli Blizzardowi uda się stworzyć interesujące i grywalne warianty wszystkich (a przynajmniej większości) jednostek Zergów, kolejne przejście kampanii może w istocie okazać się zupełnie innym doświadczeniem, gdy dokonamy odmiennych wyborów. Poza tym należy pamiętać, że w Wings of Liberty ilość ulepszeń, które dało się zakupić, była ograniczona, dlatego wypada przyjąć, że podobnie zostanie to rozwiązane w Heart of the Swarm. Blizzard obiecuje także, że w kampanii Zergów pojawią się istoty tej rasy znane z kampanii Terran – możemy zatem spodziewać się Omegalisków czy Brutalisków!