Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 czerwca 2011, 11:32

autor: Grzegorz Sadziński

StarCraft II: Heart of the Swarm - zapowiedź - Strona 2

Wysłannicy zaprzyjaźnionego Battlenet.pl uczestniczyli w konferencji, na której Blizzard po raz pierwszy przedstawił informacje na temat StarCraft II: Heart of the Swarm. Przedstawiamy Wam najważniejsze informacji z pokazu.

Kerrigan wraz ze swymi doradcami podróżuje na potężnym statku – Leviathanie. Póki co poznaliśmy dwie nowe postacie, z którymi będziemy wchodzić w interakcje w trakcie kampanii. Jedną z nich jest Izsha, zainfekowany adiutant, który służy Królowej Ostrzy jako doradca i przedstawia informacje na temat misji. U naszego boku stoi także Abathur, potężna istota odpowiedzialna za przemianę Zergów, która okaże się niezwykle pomocna w Evolution Chamber.

Kolejnym sposobem na modyfikowanie tego, jak zagramy w Heart of the Swarm, jest system ewolucji jednostek. W czasie wykonywania misji zdobywamy mutagen, który może zostać użyty do ulepszania naszych wojsk. Poza dosyć standardowymi modyfikacjami – nieco zbliżonymi do tych, jakich można było dokonywać w Wings of LibertyHeart of the Swarm oferuje także możliwość ewoluowania jednostkami w jedną z dwóch form (oczywiście wybranie jednej z nich jest równoznaczne z brakiem dostępu do drugiej). Poniżej przedstawiamy informacje na temat rozwoju i ulepszeń, jakie widzieliśmy w prasowym demie:

Zergling

Ulepszenia:

  • Metabolic Boost: zwiększa szybkość poruszania się zerglingów o 33%
  • Posthumous Mitosis: 20% szans na pojawienie się dwóch broodlingów po śmierci zerglinga
  • Rapid Genesis: zerglingi wykluwają się natychmiast

Ewolucja:

  • Swarmling: zerglingi wykluwają się w grupach po trzy (a nie dwa)
  • Raptor: zerglingi zyskują możliwość doskakiwania do przeciwnika

Roach

Ulepszenia:

  1. Chitnous Plating: roache otrzymują bonus +1 armor
  2. Bile Ducts: roache otrzymują bonus +2 damage
  3. Organic Carapace: roache otrzymują bonus +2 regeneracji życia

Ewolucja:

  • Leech: roache otrzymują +10 do maksymalnych punktów życia (do +60) za każdego zabitego przeciwnika
  • Prowler: roache otrzymują możliwość poruszania się pod ziemią

Baneling

Ulepszenia:

  1. Viscous Discharge: po eksplozji banelingi pokrywają swój cel substancją, która spowalnia ich szybkość poruszania się o 25%
  2. Centrifugal Hooks: zwiększa szybkość poruszania się banelingów o 25%
  3. Rupture: zwiększa obszar wybuchu banelingów o 25%

Ewolucja:

  1. Gorgeling: przetwarza zniszczone jednostki i budynki na surowce, które można zebrać
  2. Splitterling: po śmierci zmienia się w dwa mniejsze banelingi

Trzeba przyznać, że jeśli Blizzardowi uda się stworzyć interesujące i grywalne warianty wszystkich (a przynajmniej większości) jednostek Zergów, kolejne przejście kampanii może w istocie okazać się zupełnie innym doświadczeniem, gdy dokonamy odmiennych wyborów. Poza tym należy pamiętać, że w Wings of Liberty ilość ulepszeń, które dało się zakupić, była ograniczona, dlatego wypada przyjąć, że podobnie zostanie to rozwiązane w Heart of the Swarm. Blizzard obiecuje także, że w kampanii Zergów pojawią się istoty tej rasy znane z kampanii Terran – możemy zatem spodziewać się Omegalisków czy Brutalisków!

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.