Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 marca 2002, 10:48

autor: Jacek Hałas

Galleon - zapowiedź - Strona 2

Przygodowa gra akcji z elementami cRPG umiejscowiona w świecie fantasy. Gracze wcielają się w rolę kapitana Rhama Sabrira, legendarnego żeglarza, żołnierza i kartografa.

Przeczytaj recenzję Galleon - recenzja gry

Nasz bohater będzie bardzo zwinny, wachlarz jego umiejętności przekracza chyba nawet możliwości panny Croft. Oprócz tak oczywistych rzeczy jak szybkie bieganie czy chociażby skakanie Rhama będzie mógł pływać, robić uniki, skradać się a nawet wspinać . Niezwykle rozwiniętym elementem gry będzie także walka. Będziemy mogli ją prowadzić dwojako: przy użyciu szabli bądź też gołych pięści. Oczywiście o wiele ciekawsza jest ta pierwsza opcja. Autorzy obiecują skomplikowany (ale i grywalny) system zadawania ciosów, robienia uników czy też bloków. Dużo ma ponoć zależeć od odpowiednich ruchów bohatera, samo uderzanie w klawisz ataku prawdopodobnie nie wiele zdziała.

Kolejnym plusem gry ma być bardzo zróżnicowany (a zarazem ciekawy) świat gry. Przyjdzie nam odwiedzić mroczne lochy, kopalnie, całe dżungle i lasy czy też wraki statków. Ciekawostką jest też to, iż najprawdopodobniej na każdej z wysp spotkamy co najmniej jedną przyjaźnie nastawioną istotę, która być może zleci nam jakiś dodatkowy quest do wykonania! Niewiele mówi się jeszcze o naszych przeciwnikach. Poza piratami, z którymi przyjdzie nam na pewno stoczyć co najmniej kilka walk pojawią się prawdopodobnie szkielety (zbliżone do tych z Tomb Raider 4) czy też niezbyt przyjemne pajączki. Widać więc, iż w tej chwili autorzy skupiają swoją uwagę na rozbudowie świata i wątku fabularnym...

Grafika w Galleon wygląda niezwykle obiecująco aczkolwiek pragnę przypomnieć, iż niektóre z prezentowanych screenów mogą pochodzić z wersji tworzonych na konsole nowej generacji. Warto mianowicie zaznaczyć, iż gra pojawi się również na Gamecube’a, X-Box oraz PS2. Ale wróćmy do sprawy grafiki. Pierwszą rzeczą, którą już teraz można zauważyć jest znakomity wygląd głównego bohatera. Pierwsze screeny sugerują, iż będzie się on poruszał jeszcze bardziej zwinnie niż sama Lara Croft. Przepięknie prezentuje się również otoczenie, gra będzie obfitowała w ogromne obszary, które do woli będziemy mogli eksplorować. Bardzo ładnie prezentują się już nawet teraz efekty świetlne, niektóre screeny pokazują mianowicie wspaniale oddane cienie... O wiele lepiej niż w produkcie Core Design ma także prezentować się animacja postaci, wszystkie postaci w Galleon posiadają więcej ruchomych elementów (będą np. manipulowały palcami, pojawi się także bardziej skomplikowana animacja twarzy, szczególnie podczas rozmów). Ciekawostką jest również, iż sama gra będzie posiadała swój własny, kreskówkowy charakter. Bardzo to przypomina sagę Monkey Island a w szczególności jej dwie ostatnie odsłony aczkolwiek nie będzie to jakaś kalka pomysłów z LucasArts a coś zupełnie świeżego.

W obecnej chwili praktycznie nic nie wiadomo na temat przyszłych wymagań tej gry ale sądząc po screenach i złożoności świata można przypuszczać, iż będą one niemałe. Przyszłość Galleona równie nie rysuje się zbyt różowo. Gra miała ukazać się na jesień 2001, nie doszło do tego. Na jakiś czas o całej grze ucichło do teraz gdy producenci ponownie zapowiadają jej premierę. Niestety nie ma zbyt dobrych wiadomości. Gra jest tworzona z myślą o najnowszych konsolach a wersja PC stoi na samym końcu tej kolejki... Galleon ma ostatecznie ukazać się wiosną 2002 roku ale jeśli zobaczymy ją jeszcze przed wakacjami to i tak moim zdaniem będzie duży sukces. A jest na co czekać albowiem Galleon zapowiada się na unikalne połączenie Tomb Raidera z Escape From Monkey Island.

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.