Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lutego 2002, 11:13

autor: Branko Norwisz

ARX Fatalis - przed premierą - Strona 2

ARX Fatalis nawiązuje bezpośrednio do klasyki gatunku cRPG - Ultimy Underworld. Akcja przenosi nas do fantastycznej i przepełnionej magią krainy. Musimy powstrzymać złowrogi kult przed sprowadzeniem swego okrutnego boga do świata śmiertelników.

Przeczytaj recenzję ARX Fatalis - recenzja gry

Jako broni bohater nie będzie używał tylko znalezionej na samym początku kości. Wraz z rozwojem wydarzeń będzie mógł się on zaopatrzyć w wiele różnego rodzaju mieczy, toporów, włóczni, łuków, a także różne typy zbroi chroniącej go przed obrażeniami. Cały ten arsenał dzielić się będzie na dwie kategorie – ten o dodatkowych właściwościach magicznych i ten, który takich właściwości będzie pozbawiony.

To z czego twórcy Arx Fatalis są szczególnie dumni to system rzucania czarów. Wygląda on jak zapożyczony ze znanego zeszłorocznego hitu firmy Lionhead - Black & White. Polega on na kreśleniu na ekranie znaków odpowiadających różnym czarom. Czarów ma być aż 50, co oznacza konieczność zaistnienia pięćdziesięciu różnych gestów. Do czasu wydania przynajmniej wersji demo można mieć jedynie nadzieję, że twórcy gry pomyśleli, aby były one jak najbardziej zróżnicowane, gdyż w przeciwnym wypadku może to skutecznie zniweczyć całą przyjemność płynącą z zabawy. Dodatkowo bohater będzie w stanie zapamiętać kilka czarów, do późniejszego użycia np. w sytuacji kryzysowej lub podczas walki.

Pomimo faktu, że na pierwszym miejscu twórcy gry postawili sobie fabułę oraz rozrywkę dla pojedynczego gracza, nie zapomnieli oni o implementacji trybu multiplayer. Jednak nie zamieścili oni trybu „cooperative” tak popularnego w grach RPG, gdzie gracze przechodzą grę pomagając sobie wzajemnie. W Arx Fatalis postawiono na tryb „deathmatch” w dwóch wariantach: walk na zasadzie „każdy z każdym” oraz walk zespołowych.

Twórcy Arx Fatalis obiecują graczom ponad 50 godzin zabawy w trybie single - player na ośmiu zupełnie różnych obszarach od miasta ludzi począwszy, przez krypty i katakumby zamieszkiwane przez nieumarłych, a skończywszy na terenach należących do trolli i goblinów. Nie jest to dużo w porównaniu z innymi grami RPG, które obiecują ponad dwukrotnie większą ilość czasu, jaka jest potrzebna do ich ukończenia. Warto jednak pamiętać, że ilość najczęściej nie przekłada się na jakość.

Data premiery Arx Fatalis jaka jest obecnie podawana przez wydawcę - Fishtank Interactive to kwiecień tego roku. W naszym kraju przedstawicielem Fishtank Interactive jest firma Lemon Interactive, w której planie wydawniczym na razie nie ma wzmianki o tej grze. Tak więc, odpowiedzi na pytanie czy Arx Fatalis będzie dostępny na półkach polskich sklepów i czy będzie dostępny w wersji anglojęzycznej czy też zostanie zlokalizowany udzieli nam przyszłość.

Branko „Archangel” Norwisz

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?