Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 listopada 2010, 10:33

autor: Szymon Liebert

Dead Space 2 - już graliśmy!

Samotna walka z Nekromorfami w opuszczonych bazach była świetnym przeżyciem. Czy multiplayer w Dead Space 2 będzie równie udany?

Przeczytaj recenzję Dead Space 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Dead Space to zdecydowanie jedna z najciekawszych nowych marek ostatnich lat. Mroczny klimat, ciekawe pomysły i świetna stylistyka złożyły się na jej bardzo wyrazisty i wyróżniający się wizerunek. Dotychczasowe materiały na temat kontynuacji pokazały, że studio Visceral nie zamierza serwować odgrzewanego kotleta – w Dead Space 2 odświeżona zostanie większość elementów gry, a jedną z zupełnych nowości będzie oczywiście multiplayer. Problem z rozgrywką sieciową polega na tym, że prawie każdy deweloper stara się dodać ją do swojej gry, ale tylko niewielu robi to dobrze i z pomysłem. W rezultacie na rynku mamy mnóstwo produkcji ze świecącymi pustkami trybami online, bo wszyscy i tak wolą postrzelać w Modern Warfare 2 czy Halo: Reach. Na londyńskim pokazie Electronic Arts mogliśmy sprawdzić, czy twórcy drugiego Dead Space mają szansę na uniknięcie tej pułapki.

Osłanianie kolegów to bardzo dobry pomysł. Tylko któremu z nichpomóc w tej sytuacji?

Główną atrakcją multiplayera w Dead Space 2 jest możliwość wcielenia się zarówno w żołnierzy, jak i w potworne Nekromorfy. Obie strony dysponują odrębnym repertuarem zdolności bojowych i wymagają nieco innego podejścia. Ludzie dostają kilka typów karabinów oraz wymyślnych urządzeń znanych fanom serii i zdecydowanie muszą działać drużynowo. Żołnierz, którego nikt nie ubezpiecza, zostanie zabity w kilka sekund, gdyż Nekromorfy atakują z zaskoczenia, są dość zwinne i potrafią chować się w najróżniejszych zakamarkach lokacji. Grając nimi, nie musimy martwić się za bardzo o taktykę, chociaż oczywiście współdziałanie z innymi graczami pozwala eliminować przeciwników błyskawicznie. To, że drużyny różnią się od siebie, jest dużą zaletą – o ile twórcom uda się odpowiednio zbalansować obie strony. W tej chwili trudno ocenić, czy tak jest, chociaż potyczki były wygrywane i przez ludzi, i przez potwory.

Zgodnie z panującymi standardami w grze nie mogło zabraknąć takich elementów jak klasy postaci, system doświadczenia czy efektowne zabójstwa. Drużyna ludzi nie została co prawda podzielona na różne typy żołnierzy, ale każdy z graczy musi wybrać jedną z sześciu broni głównych, które w praktyce stają się formą specjalizacji. W dostępnej wersji gry wypróbowaliśmy zwykły karabin oraz Line Gun i Force Gun. Właściwie każda z pukawek ma dwa tryby strzelania – przykładowy Line Gun strzela horyzontalnymi pociskami lub pozwala rozstawić miny. W razie potrzeby możemy skorzystać też z broni podręcznej i kilku innych gadżetów – w tym chociażby z obszarowego leczenia.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.