Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
20 sierpnia 2010, 22:16

autor: Maciej Jałowiec

Bulletstorm - gamescom 2010

Po prezentacji Bulletstorm na targach gamescom 2010 ciężko nie podchodzić optymistycznie do najnowszego dzieła People Can Fly.

Przeczytaj recenzję Bulletstorm - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Jeszcze parę lat temu powiedziałbym, że to niemożliwe. A jednak – wchodząc do kompleksu pomieszczeń, w których odbywały się pokazy gier wydawanych przez Electronic Arts, natrafiłem na pokój, w którym przedstawiana była produkcja autorstwa polskiego studia. Muszę przyznać, że widok Bulletstorma pośród tak rozchwytywanych marek jak The Sims, Dragon Age, Need for Speed, FIFA czy Medal of Honor napełnił mnie optymizmem co do rozwoju polskiej branży gier komputerowych i wideo. Natomiast, gdy już zobaczyłem Bulletstorma w akcji, do optymizmu dołączyła i duma.

Witamy na planecie Stygia.

Prezentację prowadził Adrian Chmielarz, założyciel People Can Fly. Zanim pokazał nam właściwą rozgrywkę, przedstawił bohaterów i świat Bulletstorma. Mamy XXVI wiek. Nasze alter ego to Grayson Hunt – były członek elitarnego oddziału komandosów o nazwie Dead Echo. Oddział ten przez lata dowodzony był przez niejakiego generała Serrano, który dzięki swoim świetnie wyszkolonym wojakom zdołał zbudować i utrzymać wielkie państwo o nazwie Konfederacja Planet. Gdy Grayson zorientował się, że jego zwierzchnik jest nikim innym, tylko bezdusznym dyktatorem (podczas pokazu porównano go do łotrów rodem z filmów o Jamesie Bondzie), postanowił zdezerterować i wieść żywot awanturnika, pijaka i międzyplanetarnego pirata. Pięć lat po tych wydarzeniach statek Graysona natyka się na jedną z najtwardszych jednostek floty Serrano. Nie widząc zbyt wielkich szans na tradycyjne rozniesienie w pył przeciwnika, Grayson Hunt decyduje się wlecieć swoim statkiem w jednostkę wroga. W wyniku tego samobójczego ataku obie maszyny spadają na planetę o nazwę Stygia. Tam właśnie rozgrywa się 95% akcji Bulletstorma.

Wiadomo na pewno, że z tej katastrofy uratowały się trzy osoby. Pierwszą z nich jest oczywiście Grayson Hunt. Razem z nim ocalał również Ishi Sato – cyborg, który jest dla Graysona zarówno przyjacielem, jak i opiekunem. Pilnuje, by Hunt nie stoczył się przez alkohol na samo dno i wspiera go w trudnych sytuacjach. Trzecia osoba pochodzi ze statku Serrano, a jest to niejaka Trishka Novak. W pierwszej chwili można pomyśleć, że będzie ona jednym z wrogów Graysona, lecz według słów Adriana Chmielarza cała trójka musi ze sobą ściśle współpracować, by stawić czoła poważnemu niebezpieczeństwu, jakim są mieszkańcy Stygii.

Dying Light 2 to po prostu więcej tego samego. Wiemy, bo graliśmy 4 godziny
Dying Light 2 to po prostu więcej tego samego. Wiemy, bo graliśmy 4 godziny

Przed premierą

Dying Light, najlepsza polska gra o zombie, czeka na sequel od 2015 roku i chyba się w końcu doczeka. Mieliśmy okazję zagrać w nowy tytuł Techlandu.

Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra
Saints Row 5 to nie jest Saints Row. To zupełnie nowa gra

Przed premierą

Saints Row: Self Made, bo tak będzie się zwała „piątka” ma być grą bez szaleństwa, bez gumowych przyrodzeń i bez kiczu. Czy to ma sens? Wciąż szukam odpowiedzi na to pytanie, choć wstępnie mi się to podoba.

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?