Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 sierpnia 2010, 22:28

autor: Marek Grochowski

FIFA 11 - gamescom 2010 - Strona 2

Na kilka tygodni przed premierą po raz ostatni rzuciliśmy okiem na grę FIFA 11. Sportówka EA trzyma dobrą formę.

Przeczytaj recenzję FIFA 11 - recenzja gry

Gra w sieci na taką skalę może powodować pewne problemy. Nie chodzi tu o skompletowanie pełnego składu, bo z pewnością znajdzie się mnóstwo klanów chętnych do turniejów. Dla nich przewidziano nawet osobny tryb o nazwie Pro Clubs. Poważniejszym problemem mogą okazać się gracze, którzy dla żartu zechcą podkładać się przeciwnej drużynie. Główny producent FIF-y 11, David Rutter, uspokaja jednak, że w takiej sytuacji kapitan zespołu może po prostu wyrzucić z serwera niesfornego użytkownika.

W singlu nowa FIFA trochę różni się od poprzedniczki, choć szumnie rozgłaszane rewelacje o tym, jaki to wspaniały miał być system Pro Passing, należy raczej określić mianem kilku usprawnień w sterowaniu – przynajmniej dopóki nie sprawdzimy ich w perspektywie całego, długiego sezonu. W oczy bardziej rzuca się ulepszona inteligencja przeciwnika – podając niedbale po ziemi, częściej musimy liczyć się z możliwością przechwycenia futbolówki przez rywala. Sportówka Elektroników jest dzięki temu jeszcze bardziej realistyczna, nie tracąc przy tym nic ze swojej grywalności.

Przeciwnicy lepiej przewidują nasze boiskowe zamiary.

Zapowiadana przez twórców Kariera zbiera w całość tryb Menadżerski i Zostań Gwiazdą, umożliwiając przy tym podjęcie się pracy trenera nawet po tym, gdy jako piłkarz zawiesimy już buty na kołku. Programiści wgryźli się też w parametry gameplaya, pozwalając na modyfikowanie auto switchingu np. tak, aby aktywny zawodnik przełączał się dokładnie wtedy, gdy piłka frunie jeszcze w powietrzu. W opcjach możemy włączać także wykrywanie zagrań ręką, a nawet regulować taki szczegół jak napięcie siatki w bramce, nie wspominając już o możliwości importowania i podpinania do drużyn własnych, kibicowskich przyśpiewek.

Na zakończenie meczu mamy dostęp do ekranu Match Highlights, czyli przejrzystego zestawu powtórek, po wybraniu którego naszym oczom ukazuje się lista najciekawszych akcji. Każdą z nich da się zapisać, by potem pokazać kolegom albo załadować do sieci. Chwalić możemy się też statystykami, które tym razem widoczne są na stadionowej tablicy od razu, gdy logujemy się w głównym menu.

FIFA 11 na Xboksa 360 jest gotowa w niemal 95%. O jej jakość możemy być spokojni, bo to tylko lekko przebudowana wersja gry z numerkiem 10. Bardziej ciekawi nas, czy w tym roku gra EA wreszcie doczeka się na konsolach groźnej konkurencji.

Marek „Vercetti” Grochowski

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.