Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 kwietnia 2010, 13:53

autor: Piotr Doroń

Test Drive Unlimited 2 - przed premierą - Strona 3

W pierwszą część Test Drive Unlimited zagrało przez sieć aż 1,2 miliona osób. Deweloperzy z Eden Studios, przygotowujący właśnie kontynuację, z pewnością zechcą poprawić ten znakomity rezultat.

Wśród samochodów, które Eden Studios zaprezentuje w TDU2 znajdą się m.in. Audi TT-S, Dodge Charger SRT8, Dodge Viper SRT-10, Gumpert Apollo Sport, Pagani Zonda C12S, Pagani Zonda Cinque, Pagani Zonda F, Pagani Zonda Roadster, McLaren MP4-12C, Spyker C8 Aileron Coupe, Spyker C12 Zagato, Spyker Pekin to Paris (SUV), Saleen S5S Raptor, Saleen S7 Twin Turbo, Mercedes SLR 722 S McLaren Roadster i Mercedes SLR Z199. Kolejne wozy będą udostępniane w formie dodatków DLC. W tej odsłonie, w przeciwieństwie do poprzedniej, zawarty zostanie system zniszczeń, dzięki któremu każdy z powyższych pojazdów będziemy mogli w sporym stopniu uszkodzić. Większość uszkodzonych elementów z pewnością da się naprawić w rozsianych po Ibizie warsztatach.

Mimo, że grafika będzie zauważalnie lepsza – głównie za sprawą efektów,dokładniejszych tekstur i większej liczby szczegółów – to jednaknie powinniśmy oczekiwać wielkiego skoku jakościowegowzględem części pierwszej.

Poprawkom poddany został także silnik graficzny. Dodanie funkcji zmiany pory dnia i nocy, a także zróżnicowanych warunków atmosferycznych wymusiło na twórcach jego znaczne przemodelowanie. Jednocześnie wprowadzili oni szereg usprawnień do systemu fizyki i zachowania samochodów, dzięki czemu będą się one reagować bardziej realistycznie (można się przy tym spodziewać, że przyjemność płynąca z ich kontroli będzie jeszcze większa). Ponadto mocniej zaakcentowane mają być różnice pomiędzy poszczególny typami wozów – zmianę przy przechodzeniu z pojazdu z napędem na przednią oś na samochód z napędem na tylną oś odczujemy automatycznie. Podobnie będzie w przypadku nieco starszych bryczek, których w TDU2 wzorem „jedynki” również nie zabraknie. Autorzy zaznaczają przy tym, że o ile oprawa faktycznie będzie ładniejsza, to jednak nie powinniśmy spodziewać się dużego skoku w stosunku do pierwszego TDU. Postanowili oni bowiem pójść raczej w kierunku płynniejszej animacji, znacznie większej widoczności oraz szczegółowości świata.

W pierwsze Test Drive Unlimited zagrało przez sieć 1,2 miliona osób na całym świecie. Zważywszy na fakt, że mamy do czynienia z grą należącą do gatunku wyścigów, jest to wynik, który z pewnością usatysfakcjonował Eden Studios. Celem zmian, które producent zamierza wprowadzić w części drugiej, jest przede wszystkim chęć spełnienia oczekiwań największych miłośników gry oraz utwierdzenie ich w przekonaniu, że zmagania w trybie wieloosobowym mogą być źródłem wielu godzin rozrywki na wysokim poziomie. W grze powinny się jednak odnaleźć także osoby preferujące samotną zabawę, w czym z pewnością pomoże im wyjątkowa atmosfera Ibizy. W związku z powyższym kontynuacja jednej z najbardziej udanych gier wyścigowych tej generacji ma spore szanse na odniesienie sukcesu. O tym, czy tak się stanie, przekonamy się jesienią bieżącego roku.

Piotr „jiker” Doroń

NADZIEJE:

  • wielki otwarty świat z atrakcjami może zapewnić wiele godzin rozrywki;
  • raj dla miłośników zabawy przez sieć;
  • zapowiedź eliminacji błędów „jedynki” pozwala sądzić, że otrzymamy jedną z najbardziej dopracowanych gier wyścigowych tego roku.

OBAWY:

  • pustka w trybie dla pojedynczego gracza;
  • niewykorzystany potencjał – tak w kontekście multiplayera, jak i zrobienia użytku z obszaru wyspy.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.