Test Drive Unlimited 2 - przed premierą - Strona 3
W pierwszą część Test Drive Unlimited zagrało przez sieć aż 1,2 miliona osób. Deweloperzy z Eden Studios, przygotowujący właśnie kontynuację, z pewnością zechcą poprawić ten znakomity rezultat.
Przeczytaj recenzję Test Drive Unlimited 2 - recenzja gry
Wśród samochodów, które Eden Studios zaprezentuje w TDU2 znajdą się m.in. Audi TT-S, Dodge Charger SRT8, Dodge Viper SRT-10, Gumpert Apollo Sport, Pagani Zonda C12S, Pagani Zonda Cinque, Pagani Zonda F, Pagani Zonda Roadster, McLaren MP4-12C, Spyker C8 Aileron Coupe, Spyker C12 Zagato, Spyker Pekin to Paris (SUV), Saleen S5S Raptor, Saleen S7 Twin Turbo, Mercedes SLR 722 S McLaren Roadster i Mercedes SLR Z199. Kolejne wozy będą udostępniane w formie dodatków DLC. W tej odsłonie, w przeciwieństwie do poprzedniej, zawarty zostanie system zniszczeń, dzięki któremu każdy z powyższych pojazdów będziemy mogli w sporym stopniu uszkodzić. Większość uszkodzonych elementów z pewnością da się naprawić w rozsianych po Ibizie warsztatach.

Poprawkom poddany został także silnik graficzny. Dodanie funkcji zmiany pory dnia i nocy, a także zróżnicowanych warunków atmosferycznych wymusiło na twórcach jego znaczne przemodelowanie. Jednocześnie wprowadzili oni szereg usprawnień do systemu fizyki i zachowania samochodów, dzięki czemu będą się one reagować bardziej realistycznie (można się przy tym spodziewać, że przyjemność płynąca z ich kontroli będzie jeszcze większa). Ponadto mocniej zaakcentowane mają być różnice pomiędzy poszczególny typami wozów – zmianę przy przechodzeniu z pojazdu z napędem na przednią oś na samochód z napędem na tylną oś odczujemy automatycznie. Podobnie będzie w przypadku nieco starszych bryczek, których w TDU2 wzorem „jedynki” również nie zabraknie. Autorzy zaznaczają przy tym, że o ile oprawa faktycznie będzie ładniejsza, to jednak nie powinniśmy spodziewać się dużego skoku w stosunku do pierwszego TDU. Postanowili oni bowiem pójść raczej w kierunku płynniejszej animacji, znacznie większej widoczności oraz szczegółowości świata.
W pierwsze Test Drive Unlimited zagrało przez sieć 1,2 miliona osób na całym świecie. Zważywszy na fakt, że mamy do czynienia z grą należącą do gatunku wyścigów, jest to wynik, który z pewnością usatysfakcjonował Eden Studios. Celem zmian, które producent zamierza wprowadzić w części drugiej, jest przede wszystkim chęć spełnienia oczekiwań największych miłośników gry oraz utwierdzenie ich w przekonaniu, że zmagania w trybie wieloosobowym mogą być źródłem wielu godzin rozrywki na wysokim poziomie. W grze powinny się jednak odnaleźć także osoby preferujące samotną zabawę, w czym z pewnością pomoże im wyjątkowa atmosfera Ibizy. W związku z powyższym kontynuacja jednej z najbardziej udanych gier wyścigowych tej generacji ma spore szanse na odniesienie sukcesu. O tym, czy tak się stanie, przekonamy się jesienią bieżącego roku.
Piotr „jiker” Doroń
NADZIEJE:
- wielki otwarty świat z atrakcjami może zapewnić wiele godzin rozrywki;
- raj dla miłośników zabawy przez sieć;
- zapowiedź eliminacji błędów „jedynki” pozwala sądzić, że otrzymamy jedną z najbardziej dopracowanych gier wyścigowych tego roku.
OBAWY:
- pustka w trybie dla pojedynczego gracza;
- niewykorzystany potencjał – tak w kontekście multiplayera, jak i zrobienia użytku z obszaru wyspy.