Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 listopada 2009, 13:56

autor: Piotr Doroń

Lost Planet 2 - przed premierą

Druga część Lost Planet zaserwuje niemal zupełne odejście od znanego z "jedynki" arktycznego klimatu. Czy tropikalne lasy i spalone słońcem pustynie będą ciekawsze i pomogą grze w odniesieniu sukcesu?

Przeczytaj recenzję Lost Planet 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Bywa tak, że gra, która była dobra i w dużym stopniu spełniła nasze oczekiwania, wymaga poważnych zmian. Choć teoretycznie funkcjonowała doskonale, w praktyce, przy rozbiciu na czynniki pierwsze, widzimy, że nie wszystko zagrało tak, jakbyśmy tego chcieli. Motyw z jednostajnymi, dosyć nudnymi lokacjami trącił myszką, gra aktorska niedomagała, fabuła również nie była dopięta na ostatni guzik. Co wówczas zrobić? Do kogo zwrócić się o pomoc? Firma Capcom w przypadku marki Lost Planet wybór miała tak naprawdę tylko jeden – telefon do Juna Takeuchiego, ojca serii Resident Evil (ostatnio pracował nad świetną „piątką”) i Onimusha, który przy dewelopingu części pierwszej pełnił rolę raczej drugoplanową. Takeuchi swoje zadanie zaczął realizować od początku bardzo ochoczo. Z tego też względu na efekty nie musieliśmy czekać zbyt długo.

Palmy, wysoka trawa, rzeki i wodospady.Kto by pomyślał, że E.D.N. III ulegnie aż takiej zmianie?

Wizja Takeuchiego była konkretna. Wspólnie z Kenjim Oguro rozgrzał planetę E.D.N. III do czerwoności i zadecydował, że obrośnie ona dżunglą. „Że co?” – powiedziała zapewne większość z Was. I miała po temu podstawy. Ujawnienie informacji, że akcja Lost Planet 2 w dużym stopniu będzie rozgrywać się w wilgotnych i gorących lasach tropikalnych, zaskoczyło zarówno nas, jak i wiele innych redakcji. Odejście od śnieżnych klimatów było odważnym krokiem i nie zmieni tu niczego fakt, że już pod koniec części pierwszej mogliśmy zaobserwować pewne niemrawe jeszcze zmiany klimatyczne. Z rozpędu Takeuchi postanowił również wysłać nas na obszary pustynne, opanowane przez gigantycznych przedstawicieli rasy Akridów, przy których najwięksi przeciwnicy znani z Lost Planet: Extreme Condition prezentują się jak ubodzy krewni. Od samego początku musiał jednocześnie zabiegać o poparcie fanów i mediów. Częste sesje Q&A utwierdzały nas coraz bardziej w przekonaniu, że finalny produkt zostanie pozbawiony wad poprzednika. Gwarantem jakości ma być m.in. pieczołowicie dobrany i doświadczony zespół, z grafikiem Yoshiaki Hirabayashim oraz programistami Satoshi Ishidą i Masaru Ijuuinim na czele.

Fabułę drugiej części Lost Planet zdecydowano się osadzić 10 lat po wydarzeniach znanych z Extreme Condition. Dla jednych to długi okres, dla drugich wręcz przeciwnie – planecie E.D.N. III udało się w trakcie dekady przejść wiele zmian. Przede wszystkim poznała na własnej skórze znaczenie terminu „globalne ocieplenie”. Zwrot, którym straszy się w przedszkolach niegrzeczne dzieci, przyniósł znany już efekt – lody i śnieg ustąpiły, odkrywając dżunglę, a w niektórych miejscach obszary nawiedziła nawet permanentna susza, zamieniając mroźne tereny w rozległe pustynie (niemniej w grze nadal występują regiony pokryte wieczną zmarzliną). Pożegnanie z zimą nie zniechęciło jednak Śnieżnych Piratów, którzy w dalszym ciągu działają na E.D.N. III i w części drugiej odgrywają główną rolę. Wayne odejdzie tym razem w niepamięć – bohaterów będzie bowiem sześciu. Każdy z nich jest reprezentantem jednej z frakcji Śnieżnych Piratów. Dzięki temu zabiegowi autorzy przedstawią sześć przeplatających się historii. Główny wątek zostanie oczywiście powiązany z działalnością korporacji NEVEC (NEo-VEnus Construction) oraz jej walką o T-ENG (Thermal-ENerGy), czyli energię zapewniającą przetrwanie w nieprzyjaznych warunkach panujących na E.D.N. III. Fabularna zmiana nie była oczywiście pierwszą ani też ostatnią nowością.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.