Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 września 2009, 14:14

autor: Janusz Burda

World of Warcraft: Cataclysm - zapowiedź - Strona 4

Trzeci dodatek do World of Warcraft oferować ma sporo interesujących nowości dla mieszkańców Azerothu. Postanowiliśmy zebrać wszystkie ujawnione dotąd informacje o tym rozszerzeniu w obszernej zapowiedzi.

Profesje

Dotychczasowe profesje ulegną sporej liczbie modyfikacji. Na przykład zbieractwo różnego typu materiałów i wędkowanie mają otrzymać „to coś”, co spowoduje, że nie będą one już takie nudne jak obecnie. Zmieni się też sposób podnoszenia poszczególnych umiejętności. Wytwarzając rzadkie przedmioty, będzie można proces ten znacznie przyspieszyć, gdyż w takim wypadku gracz otrzyma więcej punktów doświadczenia.

W Cataclysm pojawi się też całkowicie nowa profesja. Gotowanie, łowienie ryb i pierwsza pomoc uzupełnione zostaną o archeologię. Pozwoli ona graczom na odblokowywanie nowych zdolności i zdobywanie różnorakich nagród poprzez odkrywanie w świecie gry pradawnych artefaktów, odczytywanie fragmentów starych map i tym podobne czynności. Archeologia będzie wiązać się ściśle z kolejnym nowym elementem gry, przeznaczonym dla tych, którzy osiągnęli maksymalny poziom doświadczenia. Chodzi o Path of the Titans.

Gildiowa pamiątka. Jesteśmy „prawie” jak Ensidia!

Path of the Titans to sposób na dalszy rozwój naszego awatara. To jak gdyby trzeci, nowy typ glyphu, który jednak nie jest powiązany tak jak dotychczasowe z inskrypcją, nie jest też uzależniony od klasy postaci. W miarę postępów w grze odblokowywane będą kolejne sloty, w których gracz będzie mógł umieszczać coraz to lepsze glyphy. Te z kolei będzie mógł zdobywać poprzez rozwój archeologii. Początkowo otrzymamy dostęp do 6 różnych ścieżek rozwoju, 5 stopni i 2-3 kombinacji w obrębie każdego z nich. Dodatkowe bonusy, które w ten sposób pozyskamy, to na przykład procentowe zmniejszenie otrzymywanych obrażeń czy też skrócenie czasu ogłuszenia.

Warto w tym miejscu wspomnieć również o reforgingu, który umożliwi modyfikację statystyk posiadanych przedmiotów. Pozwoli on na zwiększenie wybranego parametru, jednak odbędzie się to kosztem zmniejszenia innego. Każda z profesji blacksmith, leatherworker, tailor, jewelcrafter, engineer otrzyma możliwość modyfikowania określonego typu przedmiotów.

Nadzieje i obawy, czyli podsumowanie

Z pewnością jest jeszcze za wcześnie, aby próbować oceniać, czy droga obrana przez Blizzard Entertainment w trzecim dodatku jest słuszna. Dopiero w przyszłości przekonamy się, czy rozszerzenie to dostarczy graczom wielu godzin niezapomnianych przeżyć i wspaniałej zabawy, czy też będzie niewypałem. Część z zaproponowanych rozwiązań, jak chociażby te polegające na upraszczaniu, może wydawać się na pierwszy rzut oka nieco kontrowersyjna, zwłaszcza dla hardcore’owych graczy. Nam pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy wiedzą, co robią. W końcu nie raz to już udowodnili.

Janusz „Solnica” Burda

NADZIEJE:

  • toż to Word of Warcraft, a ja jestem jego fanem, czy wszystko jasne?

OBAWY:

  • jednoczesne zbalansowanie PvE i PvP jest trudne nawet dla ludzi z Blizzard Entertainment.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.