Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 września 2009, 14:14

autor: Janusz Burda

World of Warcraft: Cataclysm - zapowiedź - Strona 3

Trzeci dodatek do World of Warcraft oferować ma sporo interesujących nowości dla mieszkańców Azerothu. Postanowiliśmy zebrać wszystkie ujawnione dotąd informacje o tym rozszerzeniu w obszernej zapowiedzi.

Dungeons & Raids

Bez wątpienia jednym z istotniejszych elementów World of Warcraft jest PvE (player versus environment), a w szczególności jego endgame’owa wersja, czyli tzw. rajdowanie. Fani tego typu zabawy z pewnością nie będą czuć się zawiedzeni. W momencie premiery Cataclysm odda do ich dyspozycji cztery nowe, 10 i 25-osobowe, instancje rajdowe: Grim Batol, Skywall, The Firelands i Blackwing Descent oraz kilka lochów, w których będą oni mogli sprawdzać swoje umiejętności w mniejszych 5-osobowych grupkach: Grim Batol, Uldum, Deepholme, Skywall, Abyssal Maw, Blackrock Caverns. Swego rodzaju wisienką na torcie będą wysokopoziomowe wersje dwóch znanych i istniejących od samego początku gry instancji startowych: Deadmines oraz Shadowfang Keep. Obok kilkunastu nowych bossów do pokonania wystąpią też starzy znajomi. W The Firelands staniemy oko w oko z nieźle wkurzonym, jeszcze mocniejszym i potężniejszym ognistym Ragnarosem. Z kolei w Blackwing Descent przyjdzie nam ponownie zmierzyć się z Nefarianem.

Cisza przed burzą. Na końcu tego korytarza czeka z pewnością ktoś,kto chce przerobić nas na karmę dla rybek.

PvP, czyli zabij go, zabij go!

W Cataclysm nie zabraknie oczywiście nowych elementów przeznaczonych do zabawy PvP (player versus player). Po pierwsze zostaną wprowadzone kolejne areny, a także pojawi się nowy battleground – Battle of Gilneas. Postawi on przez graczami zadanie przejęcia kontroli nad jak największą ilością dystryktów miasta.

Kolejnym nowym, i chyba najciekawszym elementem PvP, będzie kraina Tol’barad, czyli swego rodzaju połączenie Wintergrasp (co parę godzin trzeba stoczyć walkę o zdobycie lub utrzymanie kontroli nad obszarem) oraz huba z zadaniami w stylu Isle of Quel’danas. Strona konfliktu, której uda się opanować strefę, otrzyma dostęp do dodatkowych, nieosiągalnych w danym momencie dla przeciwnej frakcji zadań, gwarantujących wyjątkowe nagrody.

Dla osób odczuwających awersję do aren przygotowany zostanie alternatywny sposób zdobywania arena points – tzw. rated battlegrounds. Każdego tygodnia zwycięstwo na jednym z battlegroundów powodować będzie zwiększanie się ratingu graczy i zdobywanie przez nich upragnionych punktów. Uczestnictwo w tego rodzaju potyczkach udostępni również możliwość uzyskania kolejnych tytułów PvP, będących wyrazem ich zaangażowania i umiejętności.

Kupą mości panowie! Kupą!

Wraz z premierą Cataclysm światło dzienne ujrzy system rozwoju przeznaczony dla gildii. Kolejne poziomy doświadczenia (w sumie 20) będzie można zdobywać na kilka sposobów. Mam tu na myśli np. podnoszenie indywidualnego poziomu doświadczenia członków gildii, zabijanie potworów, ulepszanie umiejętności w profesjach, zwycięstwa w rankingowych battlegroundach czy chociażby zwiększanie reputacji u poszczególnych frakcji. Każdy poziom doświadczenia gildii to dodatkowy talent dający bonusy i ułatwienia dla wszystkich jej członków – np. możliwość wskrzeszania całego rajdu, automatyczny transfer części złota pozyskanego z bossów do wspólnego banku, tańsze naprawy i niższe ceny na składniki czarów. Członkowie gildii, którzy wniosą największy wkład w jej rozwój, zostaną dodatkowo wynagrodzeni.

Po osiągnięciu maksymalnego poziomu zdobywane doświadczenie automatycznie zamieni się w swego rodzaju specjalną walutę. Będzie można nabywać za nią różnego rodzaju dobra: wierzchowce, sztandary, specjalne recepty i plany, składniki czarów, mikstury itp. Osoby, które postanowią opuścić gildię. zostaną pozbawione wszystkich posiadanych przywilejów, nie wyłączając recept i planów, których się nauczyły. Odchodząc – automatycznie stracą do nich dostęp, a te wrócą do wspólnego banku i będą mogły być wykorzystane przez innych członków.

Rozbudowany zostanie też interfejs odpowiedzialny za organizację zrzeszeń graczy. Pojawią się gildiowe achievementy, będzie można łatwo sprawdzić profesje i posiadane recepty każdego z jej członków. Wewnątrz gry zostanie dodana strona z newsami, informująca o najciekawszych wydarzeniach w życiu gildii, zabiciu jakiegoś bossa, zdobytych przedmiotach lub osiągnięciach.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?