Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 sierpnia 2009, 15:38

autor: Szymon Liebert

Heavy Rain - Wrażenia (gamescom 2009) - Strona 2

W przeszłości pojawiło się wiele produkcji określanych mianem interaktywnego filmu. Jak na razie żadnej z nich nie mogliśmy jednak nazwać thrillerem obyczajowym, którym najwyraźniej jest świetnie zapowiadający się Heavy Rain.

Przeczytaj recenzję Heavy Rain - recenzja gry

Historię drugiej postaci, czyli wspomnianego Ethana Marsa, na zamkniętym pokazie przedstawił David Cage. Ethan jest wziętym architektem, z idealną rodziną i mnóstwem pieniędzy, któremu pewnego dnia przydarza się nieszczęście. Na pozornie zwyczajnych zakupach rodzinnych jego syn znika i chwilę później ginie pod kołami samochodu. Co ciekawe, najprawdopodobniej wszystkie te wydarzenia pojawią się w grze w charakterze interaktywnych scenek. Sami poznamy wymarzone życie bogatego Marsa, spotkamy jego doskonałą towarzyszkę życiową i pobawimy się z synami w ogrodzie. Potem wybierzemy się z nimi do centrum handlowego, żeby zobaczyć, jak wszystko obraca się w nicość, a życie bohatera załamuje się. Twórcy mają nadzieję, że – podobnie jak Ethan – gracze przeżyją niemały wstrząs emocjonalny.

Ethan Mars wiódł piękne życie. Teraz pogrąża się w depresji.Czy gracze wytrzymają to psychicznie?

Już na wstępie reżyser gry (jak sam o sobie mówi) podkreślił, że podczas prezentacji nie zobaczymy zombie, wybuchów czy innych typowych dla gier motywów. Takie pomysły są może widowiskowe, przerażające, a czasem zabawne, ale nie pozostawiają żadnych śladów w umyśle gracza (oprócz chwilowej fascynacji). Tragedię Ethana przeżyjemy znacznie dotkliwiej. Wzięty architekt, szczęśliwy małżonek i ojciec dwójki dzieci teraz wiedzie ponury żywot i zmaga się z depresją. Bohatera spotykamy na ulicy tonącej w ulewnym deszczu. Ethan patrzy smutno w niebo, czekając na swojego syna. W końcu kilkunastoletni Shaun, wychodzi ze szkoły i obaj udają się do samochodu, a potem wracają do domu. Oczywiście wszystkie sceny są w pełni interaktywne i sami prowadzimy bohatera. Najpierw zapinamy pasy, poprawiamy lusterko i ruszamy w krótką drogę.

Ethan Mars mieszka obecnie w ponurej dzielnicy w kilkupokojowym, obskurnym mieszkaniu. Jest samotnym rodzicem. Po powrocie do domu jego syn od razu włącza telewizor i ogląda kreskówki. W kuchni nad blatem wisi kartka z „rozkładem” dnia oraz godzinami posiłków. Obok znajduje się zegar – czas płynie. Cage podkreśla, że to, co zrobimy, od tego momentu zależy od nas. Autorzy chcą pokazać relację ojca z synem, nadszarpnięte przez opisywaną wcześniej tragedię. Możemy spróbować zadbać o młodzieńca i dotrzeć do niego lub spędzić czas na eksploracji domu. Jak żartują twórcy, jeśli ktoś lubi kreskówki, może na przykład spędzić całą scenę na oglądaniu ich w telewizji. W prezentacji postarano się jednak pokazać mieszkanie i ogród oraz okazać dzieciakowi trochę ojcowskiej miłości. Czegoś takiego rzeczywiście nie widzieliśmy wcześniej w grach.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.