Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 sierpnia 2009, 10:02

autor: Szymon Liebert

Star Wars: The Old Republic - już graliśmy! (gamescom 2009) - Strona 3

Rzesze fanów Gwiezdnych Wojen czekają na nową grę MMO, osadzoną w tym uniwersum. Podczas targów gamescom 2009 w Kolonii nadarzyła się wreszcie okazja do przetestowania Star Wars: The Old Republic.

Obsługa gry nie stanowi większego problemu. Postacią sterujemy za pomocą klawiszy WSAD oraz myszki. Bohater może skakać po naciśnięciu spacji oraz używać umiejętności (przypisanych do cyfr). W interakcję z obiektami i postaciami wchodzimy, standardowo klikając na nie prawym przyciskiem myszy. W ten sposób rozpoczynamy między innymi rozmowę ze wspomnianym już kapitanem. Tym razem, po kilku opcjach dialogowych, zabijamy go za niesubordynację i konfiskujemy statek, żeby wypełnić misję samodzielnie. Dowodzenie przejmuje młodsza stażem przedstawicielka załogi. Brakuje jej doświadczenia, bo kiedy chwilę potem atakuje nas wróg (tak jak poprzednio), nie pada rozkaz rozpoczęcia manewru wymijającego pojazdy transportowe. Przez to dostają się one do maszynowni statku i sieją zniszczenie. Przechodzimy bezpośrednio do działania.

Wyposażenie postaci daje wiele możliwości.W grze pojawią się miotacze ognia, granaty i blastery.

Gra Sithem jest bardzo dynamiczna i szybka. Zamiast podbiegać do postaci, możemy używać widowiskowego skoku, po którym wyprowadzamy następne ciosy. Oczywiście każdy z nich można stosować tylko co jakiś czas. Oprócz mocnego, ogłuszającego uderzenia wyróżnia się także umiejętność, pozwalająca przez chwilę dusić przeciwnika. W kolejnych pomieszczeniach statku pomagają nam niezależne postacie. Natrafiamy na zamknięte drzwi – tutaj trzeba wykorzystać miecz świetlny, używając specjalnej umiejętności. Na końcu zaprezentowanego fragmentu czeka nas walka z Jedi. Rzeczywiście był on w stanie (razem ze swoją obstawą) zadać dotkliwe obrażenia, ale i tak nie powstrzymał Ciemnej Strony Mocy. Pomiędzy walkami Sith może uleczyć się za pomocą specjalnej zdolności.

Krótka demonstracja robi pozytywne wrażenie, chociaż jest niejednoznaczna. Wydaje się, że twórcy chcą pokazać specyfikę swojej gry, którą można rozumieć jako następczynię Knights of the Old Republic – jednakże w nowej, online’owej formie. Tymczasem jednak produkt w kontekście poprzednich odsłon serii cierpi na typowe problemy gatunku. Rozgrywka jest szybka, ale nieco niedokładna i na pewno nie wygląda tak dobrze jak w starszych grach, skupionych na trybie single player. Otoczenie nie prezentuje się zbyt szczegółowo, głównie ze względu na zastosowaną stylistkę. Ogólny projekt graficzny jest bardzo przejrzysty, kolorowy i nieco komiksowy, co widać szczególnie w przypadku plecaka. Oczywiście to dopiero wczesna wersja gry, więc wszystko może się jeszcze zmienić. Na pewno zabawa będzie też znacznie lepsza, gdy dołączą do nas inni gracze.

Star Wars: The Old Republic zapowiada się ciekawie, chociaż widać, że do końca dewelopingu jeszcze daleko. Twórcy nie byli gotowi, żeby pokazać ekran rozwoju postaci. Nie chcieli wyjaśnić też kilku innych kwestii. Wiadomo, że opisane powyżej wydarzenia to instancja, czyli misja, do której dostęp ma zamknięta grupa. Niestety nie ujawniono, w ile osób będziemy mogli wybrać się na takie zadanie, ani czy spotkamy podczas niego graczy z przeciwnej strony konfliktu (w końcu statek atakowali wojownicy Republiki). Kontrowersyjne dla niektórych może też być pewnie postawienie przeciwko sobie Jedi i np. łowcy nagród. W The Old Republic niektóre klasy będą skuteczniejsze przeciwko konkretnym przeciwnikom, ale ogólnie wszyscy powinni znaleźć należne sobie miejsce.

Szymon „Hed” Liebert

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.