Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 października 2001, 10:01

autor: Karol Papała

Zoo Tycoon - zapowiedź - Strona 2

Na kanwie popularności takich gier strategiczno-symulacyjnych jak Rollercoaster Tycoon czy SimCoaster, Microsoft zrobił symulację ZOO. Gracz wciela się w rolę zarządcy ZOO, zajmującego się wszelkimi aspektami działalności tego specyficznego parku rozrywki

Przeczytaj recenzję Zoo Tycoon - recenzja gry

Po zapoznaniu się ze wszystkimi możliwościami gry, nie pozostanie nam nic innego, jak rzucenie się w wir zabawy oferowanej przez Zoo Tycoon. Z początku będziemy mogli rozpocząć rozgrywkę na czystym terenie (w grze wolnej, bez konkretnego celu), aby lepiej zapoznać się z możliwościami i w praktyce sprawdzić porady wysunięte przez Samouczek (o drugiej opcji opowiem nieco później). Tutaj właśnie rozpoczyna się prawdziwa zabawa, czyli to co stratedzy lubią najbardziej – wolną wolę w podejmowaniu działań, planowanie parku według własnego widzimisie, dobieranie odpowiednich zwierząt, legowisk i krajobrazu oraz decydowanie o tym, jakie rzeźby mają stanąć przy alejce z krokodylami. Słowem, wszystko dobre i przyjemne w strategiach.

Jak zapewniają twórcy Zoo Tycoon, gra zaoferuje nam pełen wachlarz możliwości związanych z budową i konstrukcją parku, a następnie z jego prowadzeniem i doskonaleniem. Do tego przyczyni się blisko 200 różnorodnych zwierząt, legowisk oraz materiałów budowlanych, których będziemy mogli użyć przy projektowaniu parku. Rozpoczniemy od postawienia i wyznaczenia terenów po których hasać będą nasze zwierzęta (a trzeba przyznać, że do wyboru będzie ich sporo – około 40 rodzajów, w tym słonie, zebry, antylopy, żyrafy, misie polarne itp.), ustalimy ścieżki dla odwiedzających, dobierzemy personel parku, który będzie karmił zwierzęta, czyścił ich klatki i oprowadzał „turystów” po naszym zoo oraz zbudujemy sklepiki dla gości (znane z RollerCoaster Tycoon budki z hamburgerami, lodami, napojami itp.).

Po tych zabiegach pozostaje nam jedynie unowocześniać nasz park oraz czerpać profity z gości, którzy przyjdą do nas w odwiedziny. Przy tej okazji należy zwrócić uwagę właśnie na odwiedzających, bo to oni, zaraz po zwierzętach będą musieli być najbardziej zadowoleni. Gdy będą, opowiedzą o tym znajomym i wrócą do naszego parku; Gdy wizyta u nas im się nie spodoba, nie pojawią się w naszych skromnych progach i nie zostawią więcej u nas pieniędzy. Nie będę jednak dłużej ukrywał, to one są jednak najważniejsze...

Co jeszcze można powiedzieć o nadchodzącej gratce dla fanów strategii? W zasadzie to same dobre rzeczy, gdyż właśnie na taką grę zapowiada się ten symulator zoo. Do najważniejszych należy zaliczyć drugą opcję zabawy oferowaną przez ten tytuł, a mianowicie rozgrywanie przygotowanych przez twórców scenariuszy. Tutaj nie mamy już wielkiego terenu, dużej ilości pieniędzy i wolnej ręki w podejmowaniu działań. Jak na szczebel rozgrywki przystało, gra w tym trybie nie polega na dowolnym budowaniu parku, lecz wykonywaniu określonych zadań. Miejmy nadzieję, że nie będą to jakieś typowe proste konkurencje, lecz bardziej zaawansowane polecenia.

Gdy znudzi nam się ciągłe gospodarowanie parku i czerpanie zysków od gości, będziemy mogli nieco „uatrakcyjnić” zabawę, wprowadzając zniszczenia i zagrożenia znane choćby z serii SimCity. Czyżby inwazja obcych, pożar i powódź miały nawiedzić nasz park? Zobaczymy...

Nie można także zapomnieć o opcjach związanych z elementami środowiska, które oferuje nam Zoo Tycoon. Począwszy na takich zaawansowanych możliwościach jak ustalanie odpowiedniego klimatu dla zwierząt i generowanie rzeźby terenu, a skończywszy na wstawianiu elementów niezbędnych do efektownego wyglądu naszego parku – drzew, wodnych akwenów, krzewów, kamyczków, oblodzonych skał, głazów, fontann, ławek, kwiatków oraz posągów imitujących zwierzęta...

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.