Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 września 2001, 12:38

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Etherlords - zapowiedź - Strona 3

Etherlords to interesująca gra powstała z umiejętnego połączenia elementów strategii oraz cRPG. Przenosimy się w niej do fantastycznego świata Ether, gdzie cztery odmienne rasy stają do wielkiej walki przeciwko sobie.

Przeczytaj recenzję Etherlords - recenzja gry

Rynek Wschodni

Już dawno przyzwyczailiśmy się do dominacji zachodnich producentów, i firm developerskich, na rynku gier komputerowych. W końcu to na zachodzie powstawały pierwsze firmy, podczas gdy na wschodzie Europy, panowało piractwo doskonałe (pewne elementy przetrwały do dzisiaj). Nie dziwi więc fakt, że nie opłacało się na wschodzie żadnych gier produkować. Ale rynek się zmienia i granica powoli zaczęła się przesuwać w naszą stronę.

Wszyscy zgodnie twierdzą, że Polska ma bardzo zdolnych informatyków, grafików, programistów itd. Dziwnym jednak zbiegiem okoliczności, na komputerowej mapie Europy, nasz kraj nadal wygląda jak biała plama. Cały czas tworzymy mało gier. Można by przeboleć ten fakt, gdybyśmy zrekompensowali go jakością. Ale niestety i w tej dziedzinie odstajemy od naszych sąsiadów. Czesi nie tworzą dużo, ale za to, to, co wyjdzie z pod ich rąk, jest zazwyczaj bardzo dobre i ma przebicie na świecie (wystarczy popatrzeć na Operation Flashpoint). Rosjanie w przeciwieństwie do Czechów, tworzą bardzo dużo i co najdziwniejsze, bardzo dużo dobrego. Czas przyjrzeć się jednej z takich dobrych gier, która pojawi się niedługo na świecie.

Gra Etherlords powstaje w biurach rosyjskiej firmy Nival Interactive, tej samej, która stworzyła takie tytuły jak Rage of Mages oraz bardzo dobrze przyjętą na świecie Evil Islands: Curse of the Lost Soul. Niektórzy utożsamiają Etherlords właśnie z Evil Islands, ale prawda jest taka, iż oprócz kodu silnika, z którego korzysta nowa gra z Nival Interactive, nie ma między nimi żadnych podobieństw. Idąc za ciosem, powiem, iż silnik w grze Etherlords jest o niebo bardziej nowoczesny i rozbudowany. Autorzy chwalą się, iż może jednocześnie wyświetlić 50.000 polygonów.

Dlaczego Ether/Lords ?

Etherlords to strategia turowa, która łączy w sobie elementy Role Playing Game z popularnymi grami karcianymi. Na siłę można przytoczyć grę pt. Magic: The Gathering, ale tylko na siłę, bo Etherlords zaczerpnęła z niej tylko niektóre pomysły, potrzebne do stworzenia swojego unikatowego świata. Świata którym rządzi Ether.

Ether to wszędobylska, tajemnicza substancja, która tworzy cały ten mistyczny świat. Substancja, o której często mówi się – magia. Wszystko powstaje z tej niewidzialnej siły (coś al’a „moc” z Gwiezdnych Wojen), która nie zna granic, przenika każdą rzecz, każdą istotę. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z jej istnienia. Są jednak tacy, którzy rodzą się z umiejętnością korzystania z tej siły. Potrafią naginać moc Etheru do swoich własnych potrzeb i dzięki niej tworzyć różne rzeczy jak np. zbroje, oręż i inne przedmioty. Niektórzy za jej pomocą są nawet w stanie przywołać różne istoty, by te służyły im i wykonywały ich rozkazy. Ci niezwykli ludzie nazywani są Etherlords, czyli Władcy Etheru. Termin Lords (Władcy), chyba najlepiej oddaje naturę bohaterów występujących w grze. Są panami, władcami świata, gdyż posiadają nieograniczone możliwości twórcze - dzięki sile Ether.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?