Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 września 2001, 12:38

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Etherlords - zapowiedź - Strona 3

Etherlords to interesująca gra powstała z umiejętnego połączenia elementów strategii oraz cRPG. Przenosimy się w niej do fantastycznego świata Ether, gdzie cztery odmienne rasy stają do wielkiej walki przeciwko sobie.

Przeczytaj recenzję Etherlords - recenzja gry

Oczywiście każdy ze 120 potworów będzie miał swoje mocne i słabe strony. Mam tu na myśli siłę z jaką dana jednostka atakuje i siłę z jaką ataki na siebie przyjmuje. Większość potworów posiada także specjalne zdolności jak np. atak latającego stwora może być zablokowany jedynie przez innego latającego. Niektóre z potworów, potrafią też same tworzyć inne bestie, które co prawda kosztują cię manę, ale nie kosztują rzucenia żadnej karty. W grze dostępnych jest około 300 czarów, łącząc je razem z umiejętnościami potworów i twojego bohatera, dostajemy praktycznie nieskończenie wiele rozwiązań taktycznych toczonych bitew.

W grze znaleźć będzie można artefakty, zawierające czary, które będziemy mogli użyć po parę razy podczas walki. Etherlordsi zawierać będą także kompleksowy system dyplomacji z zawieraniem sojuszy i handlem na czele. Z ciekawych opcji wymienić można jeszcze dowolnie ustawianą kamerę oraz dwa tryby widoku podczas walki: dowolny oraz automatyczny, w którym komputer sam pokaże najciekawsze „akcje” walki, z najciekawszych stron.

Gra zawierać będzie dwie kampanię dla pojedynczego gracza, w których dwie rasy są ze sobą w sojuszu: kampania Chaots z Synthets oraz kampania Kinets z rasą Vitals, czyli w praktyce źli vs. dobrzy. Każda kampania składa się z wielu misji i według zapowiedzi, przejście jej zajmie do 30 godzin. Tryb multiplayer oferuje 10 map oraz rozgrywki typu deathmatch i cooperative. Nivel Interactive bardzo liczy na tryb multiplayer i stara się go dopracować do perfekcji.

Środek w tyle

No proszę, nasi sąsiedzi ze wschodu po raz kolejny wypuszczą, o ile wszystko pójdzie dobrze, kolejną dobrą grę. Obecnie w fazie beta testów, Etherlords, dostaje same dobre noty. Nivel musi jeszcze trochę zbalansować rasy i czary oraz dodać parę wcześniej zapowiadanych opcji i wszystko będzie tip top. Na pewno każdy gracz, który otarł się o gry karciane będzie chciał się bliżej przyjrzeć grze Etherlords. A co na to nasi rodacy? Zachód i północ w dziedzinie gier to już autorytet, południe i wschód zaczynają je doganiać. Tylko środek zostaje w tyle.

Gabriel Angel

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.