autor: Mateusz "Gabriel Angel"
Etherlords - zapowiedź - Strona 3
Etherlords to interesująca gra powstała z umiejętnego połączenia elementów strategii oraz cRPG. Przenosimy się w niej do fantastycznego świata Ether, gdzie cztery odmienne rasy stają do wielkiej walki przeciwko sobie.
Przeczytaj recenzję Etherlords - recenzja gry
Oczywiście każdy ze 120 potworów będzie miał swoje mocne i słabe strony. Mam tu na myśli siłę z jaką dana jednostka atakuje i siłę z jaką ataki na siebie przyjmuje. Większość potworów posiada także specjalne zdolności jak np. atak latającego stwora może być zablokowany jedynie przez innego latającego. Niektóre z potworów, potrafią też same tworzyć inne bestie, które co prawda kosztują cię manę, ale nie kosztują rzucenia żadnej karty. W grze dostępnych jest około 300 czarów, łącząc je razem z umiejętnościami potworów i twojego bohatera, dostajemy praktycznie nieskończenie wiele rozwiązań taktycznych toczonych bitew.
W grze znaleźć będzie można artefakty, zawierające czary, które będziemy mogli użyć po parę razy podczas walki. Etherlordsi zawierać będą także kompleksowy system dyplomacji z zawieraniem sojuszy i handlem na czele. Z ciekawych opcji wymienić można jeszcze dowolnie ustawianą kamerę oraz dwa tryby widoku podczas walki: dowolny oraz automatyczny, w którym komputer sam pokaże najciekawsze „akcje” walki, z najciekawszych stron.
Gra zawierać będzie dwie kampanię dla pojedynczego gracza, w których dwie rasy są ze sobą w sojuszu: kampania Chaots z Synthets oraz kampania Kinets z rasą Vitals, czyli w praktyce źli vs. dobrzy. Każda kampania składa się z wielu misji i według zapowiedzi, przejście jej zajmie do 30 godzin. Tryb multiplayer oferuje 10 map oraz rozgrywki typu deathmatch i cooperative. Nivel Interactive bardzo liczy na tryb multiplayer i stara się go dopracować do perfekcji.
Środek w tyle
No proszę, nasi sąsiedzi ze wschodu po raz kolejny wypuszczą, o ile wszystko pójdzie dobrze, kolejną dobrą grę. Obecnie w fazie beta testów, Etherlords, dostaje same dobre noty. Nivel musi jeszcze trochę zbalansować rasy i czary oraz dodać parę wcześniej zapowiadanych opcji i wszystko będzie tip top. Na pewno każdy gracz, który otarł się o gry karciane będzie chciał się bliżej przyjrzeć grze Etherlords. A co na to nasi rodacy? Zachód i północ w dziedzinie gier to już autorytet, południe i wschód zaczynają je doganiać. Tylko środek zostaje w tyle.
Gabriel Angel