Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 września 2001, 10:36

autor: Krzysztof Żołyński

Aliens vs Predator 2 - zapowiedź - Strona 3

Kontynuacja przebojowego Alien vs Predator z roku 1999, w której ponownie spotkamy się z najgroźniejszymi obcymi gatunkami na jakie natknęła się ludzkość oraz z żołnierzami oddziałów marines.

Planeta LV-1201 ma wreszcie ożyć i stać się bardzo realna. Przede wszystkim zostanie ona zasiedlona przez rozmaite zwierzaki i bujną roślinność (niektóre okazy będą śmiercionośne, a to z racji wydalanego trującego gazu). Na dodatek, coś, czego nie widzieliśmy w poprzedniej części gry, a mianowicie skaner ruchu zarejestruje także przemieszczające się zwierzęta, więc często otrzymamy całkowicie mylne i nieprzydatne w czasie walki informacje. Będzie trudniej, ale za to realistycznie, a i dreszczyk emocji pewnie często przebiegnie nam po plecach. Oprócz świata roślin i zwierząt na ożywienie planety ma wpłynąć wprowadzenie efektów pogodowych jak: deszcze, chmury, mgła i burze.

Każda postać, co jest oczywiste, będzie miała inne uzbrojenie, umiejętności i charakterystykę, a to z kolei wpłynie na pewno na jakość rozgrywki. Przewiduje się stworzenie 21 misji dla pojedynczego gracza. Jednak nie zapomniano także o zwolennikach gier multiplayerowych, bo nie ma co ukrywać, w tym trybie gra nabiera prawdziwych rumieńców i nowej jakości. Przynajmniej było tak w wypadku pierwszej części i sadzę, że nowi producenci nie zaprzepaszczą, a wręcz rozbudują ten typ rozgrywki. Zapowiada się, że dla trybu multiplayer powstanie 12 poziomów rozgrywki i to zarówno dla gry drużynowej, jak i młócki deathmatch’owej, gdzie będzie można zagrać jedną z dziesięciu dostępnych postaci. Zapewne jak w wypadku poprzednich części będzie można zdobyć dodatkowe mapy i poziomy do gry, które będą umieszczane na stronie internetowej producenta.

Trzeba przyznać, że szykuje się naprawdę niezła gra. Monolith podszedł do tej produkcji bardzo mądrze, bo wykorzystał wszystko, co najlepsze w pierwszej części, zapytał o zdanie graczy, a na podstawie tego, co usłyszał wyciągnął wnioski, a następnie dodał fabułę i sporo rozmaitych wodotrysków graficznych. W rezultacie otrzymamy grę o wciągającej fabule, niesamowitej atmosferze, grywalną i powalającą na kolana oprawą dźwiękowo graficzną. Jeśli te wszystkie obietnice zostaną spełnione no to będzie naprawdę coś i już na wiosnę 2002 roku ruszymy do walki. Na terenie naszego kraju dystrybutorem gry będzie Play It.

Może spełnią się plotki, w których mowa o możliwości spolszczenia gry (?!)

Krzysztof "Hitman" Żołyński

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.