Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 sierpnia 2001, 10:49

autor: Andrzej Zygmański

Mimesis Online - zapowiedź - Strona 2

Mimesis Online to gra Massively Multiplayer Online cRPG w całkowicie trójwymiarowym otoczeniu. Akcja gry rozgrywa się na Ziemi w dalekiej przyszłości, po tym jak kataklizm na kosmiczną skalę zakrzywił i zmienił rzeczywistość w całym wszechświecie.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Przed nami stoi otworem kraina, o obszarze odpowiadającym (na dzień dzisiejszy) 100 km2 , podzielonym na pomniejsze krainy rządzone przez ludzi i inne rasy, które podniosły się po kosmicznym kataklizmie i przez 600 lat tworzyły nową cywilizację. Jeżeli jesteś wolnym strzelcem, proszę bardzo – możesz w pojedynkę odkrywać tajemnice otaczającego świata i cieszyć się nieograniczona wolnością. Jeżeli jednak Twoje ambicje sięgają dalej niż egoistyczne samozadowolenie i pragniesz stać się KIMŚ w Mimesis, to lepiej zrobisz łącząc się z innymi ludźmi, tworząc siłę polityczną, militarną czy kupiecką. Możliwości ma być prawdziwe multum a zróżnicowanie stojących przed nami zadań pozwoli ukończyć wiele z nich w sposób bardziej dyplomatyczny, niż za pomocą „przymusu bezpośredniego”. W tworzeniu struktury dostępnych zadań twórcy wykorzystali swoje doświadczenie z gier papierowych, dzieląc misje na trzy główne kategorie. Najważniejsze dla gracza, są te rozwijające jego zdolności, nie mające jednak wpływu na otaczający go świat. Przy okazji można wykonywać „drobnicę” i dopiero zadania mogące zachwiać istniejącym porządkiem (odkrycie nowego terytorium, rasy, czy zniszczenie całego miasta) wymagają pełnego zaangażowania czasu i środków. W tej chwili autorzy nie chcą ujawniać szczegółów, ale obiecują wiele tajemnic i niespodzianek stojących przed graczami.

Dowolność w doborze ścieżki, którą chcemy kroczyć, a następnie konsekwentne nią podążanie będą miały główny wpływ na naszą postać. Jeżeli uznamy się za zbawiciela świata i pod naszymi nogami padną watahy przeciwników, to nie spodziewajmy się, że wzrosną nam umiejętności handlowe, czy złodziejskie. Także decyzja, w którą z dostępnych ras chcemy się wcielić, wyznacza zakres posiadanych przez nas cech i możliwości ich rozwoju. Można się pokusić o stwierdzenie, że ten wybór w znacznym stopniu określa drogę naszej przyszłej kariery.

Wszystkie nabywane umiejętności będą odgrywały kolosalną rolę nie tylko w spotkaniach z NPC, ale także w bezpośrednich kontaktach z innymi graczami.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.