Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 sierpnia 2001, 14:44

Odjazdowy Rajd - testujemy przed premierą - Strona 2

Tooncar to szaleńczo wesołe wyścigi z ładną grafiką i dźwiękiem. Pomimo, iż gra stworzona została głównie z myślą o młodszych graczach, także „stare konie” znajdą tu coś dla siebie.

Przeczytaj recenzję Odjazdowy Rajd - recenzja gry

Później przychodzi kolej na wybór kierowcy i tu przyznam, mamy prawdziwy pokaz ześwirowanych postaci, wśród całej tej zbieraniny znajdują się zawsze gotowy do walki kowboj, Eskimos, hiszpański torreador, rozlazły zawodnik sumo, gangster, a mnie osobiście najbardziej przypadł do gustu pan Otto Nove, pruski żołnierz w ładnym mundurku i szpiczastym kasku.

Teraz czas na jeden z samochodów (możemy w zależności od indywidualnych upodobań wybrać jego kolor z palety ośmiu podstawowych kolorów, tj.: biały, czerwony, czarny, żółty, niebieski fioletowy, zielony i różowy), a następnie dziki rajd.

Tu panowie z zespołu Revistronic naprawdę pokazali co potrafią. Przyznam grafika wprawiła mnie w spory zachwyt i nie pomylę się zbytnio jeżeli stwierdzę, że niejedna gra chciałaby takową posiadać. Cała trasa, samochodziki, przeszkody oraz teren wykonane są w pełnym trójwymiarze. Niemal każdy element toru jest interaktywny, wrażliwy na nasze działania i może zostać uszkodzony podczas eksplozji przypadkowej rakiety, co bardzo często ma bezpośredni wpływ na wyścig, np. tarasując oraz utrudniając przejazd. I tu dochodzimy do rzeczy najistotniejszej - samego rajdu. Uprzedzam nie jest to wyścig zgodny z zasadami fair-play, już od pierwszych sekund nasz mały pojazd będzie w chmurze iskier ścierał się bokami z oponentami dążącymi do zajęcia pierwszej pozycji. A nawet jeżeli uda nam się wysforować na czoło to i tak ktoś może nam zaaplikować nieprzyjemną niespodziankę w postaci samonaprowadzającej się rakiety, bomby czy roju pocisków niekierowanych. Tak, tory pełne są tego typu zabawek, a ponad powyższe możemy jeszcze znaleźć, zestaw naprawiający nasz uszkodzony samochód, dopalacz, tarczę chroniącą przed rakietami, minę, chmurę z piorunami, która spowolni rywali oraz kilka innych. Całości znakomicie dopełnia zachowanie się naszych zabawnych postaci, nie kryją one swej żądzy zwycięstwa, nieustannie wykrzykują charakterystyczne dla siebie sformułowania i dźwięki, a jeżeli mijają nieszczęśnika który właśnie wpadł na minę lub wylatuje w powietrze po trafieniu rakietą szyderczo machają mu na pożegnanie.

Podsumowując, opierając się na własnych odczuciach oraz patrząc na minę mojego męczącego komputer przedszkolaka muszę stwierdzić, że Tooncar to naprawdę dobra gra. Szaleńczo wesołe wyścigi zrealizowane przy użyciu schludnej i zaawansowanej oprawy graficznej z niezłą choć po jakimś czasie wymagającą ściszenia muzyką oraz ogromną dawką grywalności. Już ta wersja (przypominam to beta) pozbawiona widocznych błędów jest super. A gdy Tooncar trafi do sklepów do tych zalet dojdzie jeszcze niska cena 19,95 PLN (za polską wersję językową) – czy potrzeba czegoś więcej. Bardzo polecam dzieciom, a i dorośli znajdą tu chwilę wytchnienia po codziennych trudach życia.

Łosiu

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.