autor: Krzysztof Żołyński
Myth III: Era Wilka - przed premierą - Strona 2
Obie poprzednie części serii – „Myth: The Fallen Lords” oraz „Myth II: Soulblighter” odniosły oszałamiający sukces, zdobywając rzesze fanów na całym świecie. Czy podobnie będzie z Myth III: The Wolf Age?
Przeczytaj recenzję Myth III: Era Wilka - recenzja gry
Pora napisać kilka słów o tzw. gameplay-u. Twórcy gry postanowili skorzystać z tego, co było dobre w poprzednich częściach gry. Wynikiem takiego myślenia jest pozostawienie kamery, którą można swobodnie obracać o pełne 360 stopni. Jest to bardzo dobrze pomyślane i wygodne narzędzie, więc nic dziwnego, że zdecydowano się na pozostawienie go w najnowszym produkcie. Przerobiono nieco samą walkę. Konkretnie wszystkim jednostkom dodano sporo inteligencji, a najważniejsze jest to, że wojsko w walce będzie zachowywać się o wiele sprawniej i skuteczniej, dzięki temu, że wprowadzono mechanizm uniemożliwiający zadawania ciosów, bądź rażenia strzałami jednostek będących po stronie gracza. Żołnierze będą tak długo manewrować i zmieniać ustawienia, aż wyjdą na czystą pozycję, z której będą mogli zadać cios, bądź prowadzić ostrzał, nie raniąc jednocześnie swoich jednostek. Walka będzie toczyć się nieco wolniej, ale za to gracz uzyska większy wpływ na jej przebieg i dużą swobodę w wydawaniu komend swym oddziałom. Oprócz tego wzrósł także poziom inteligencji przeciwnika. Należy spodziewać się, że oddziały wroga będą atakować o wiele bardziej sprawnie, szybciej i zmyślniej, więc nie będzie łatwo dotrzymać im pola.
Dla pojedynczego gracza przygotowano kampanie oparte, podobnie jak w poprzednich częściach Mytha, na kierowaniu oddziałem, bądź oddziałami różnego rodzaju wojsk. Bardzo ciekawie zapowiada się tryb multiplayer. Oczywiście walka będzie się rozgrywać na serwerach Bungie.net. Ludzie z Mumbo Jumbo szykują kilka nowinek. Trwają przygotowania do stworzenia konsoli do gry w oparciu o szkielet GameSpy Arcade. Istnieją jednak pewne obawy, że nie będzie on dostatecznie bezpieczny dla graczy ze względu na swój specyficzny sposób rozpoznawania i logowania graczy. Cały proces zalogowania się na serwerze odbywa się przez wpisanie adresu e-mail. Zachodzi w tym wypadku niebezpieczeństwo, że będzie możliwe podszycie się pod innego gracza i zabawa na jego koncie. Jednak Bungie jest przekonany, że tacy multiplayerowi weterani jak Mumbo Jumbo dadzą sobie z tym problemem radę i wymyślą jakieś sposoby na zabezpieczenie danych graczy i nieautoryzowane próby zalogowania się na serwerach z grą. Na Bungie.net gracze będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami, poglądami na temat całej serii, no i oczywiście grać ze sobą. Serwer ten, według autorów, podtrzymywać będzie popularność gry. Za pośrednictwem Bungie.net, podobnie jak w innych grach, można także wymieniać informacje. Jednak to nie wszystko. Innowacji w trybie sieciowym ma być dużo więcej (np. armia zostaje zapisana na serwerze i nie ma potrzeby tworzyć jej później od nowa). Jednak na razie Mumbo Jumbo milczy w tej kwestii.
Pierwszy raz Myth III: The Wolf Age można było obejrzeć na tegorocznych targach Electronic Entertainment Expo, czyli E3, gdzie zaprezentowany został między innymi promocyjny trailer i kilka screenów.
Panuje totalna tajemnica na temat konkretnych wymagań sprzętowych i nie mogę powiedzieć nic ponad to, co napisałem wcześniej, że możliwa będzie gra na słabszym sprzęcie. Jak będzie zobaczymy.
Jedno jest pewne, a mianowicie, że gra ukaże się w polskiej wersji (niestety nie wiadomo jak daleko posunie się spolszczenie programu) i to, że dystrybucją na terenie Polski zajmie się firma Play It. Gra ma kosztować 99 złotych. Na półkach sklepowych w Polsce pojawi się najprawdopodobniej w pażdzierniku tego roku (przynajmniej taka data widnieje w chwili obecnej na stronach Play It’u). Myślę jednak, iż nawet w przypadku ewentualnego opóźnienia premiery, na taką grę każdy fan poczeka i wybaczy twórcom ewentualny poślizg w terminie wydania.
Krzysztof „Hitman” Żołyński