Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 28 listopada 2008, 08:25

autor: Paweł Fronczak

Star Wars: The Old Republic - zapowiedź - Strona 4

Ze wszystkich powstających gier MMO to właśnie The Old Republic wydaje się być najbliższe ideałowi.

Poza tym wystąpi opcja zakładania gildii, pojedynki PvP oraz eksploracja świata. Do zwiedzania oddane zostaną planety popularne w Gwiezdnych Wojnach, takie jak Alderran, Dathomira, Utapau, Korriban (dom Sithów) oraz te mniej znane, czyli Typhon (dom Jedi), Agamar czy Manaan. Niektóre z nich będą zdominowane przez Republikę, inne przez Sithów. Reszta ma stanowić contested territory, czyli tereny, na których będzie toczyć się nieustająca walka o panowanie obydwu stron konfliktu. Wiadomo też, że będą coraz nowsze itemy (Jedi nie może hasać w tej samej szacie cały czas), lecz wciąż nic nie wiemy o craftingu, housingu, występowaniu mountów, a także o bitwach w przestrzeni kosmicznej. Autorzy mają czas do 2010 roku na uchylanie kolejnych rąbków tajemnicy.

Efekty specjalne

Ciężko określić, jakim stylem powinny kierować się gry z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Nie jest to świat ani wybitnie brutalny, ani niepokojąco mroczny, ani przesadnie infantylny. Ponieważ TOR zapowiedziane zostało wyłącznie na PC-ty, twórcy muszą liczyć się z wymaganiami sprzętowymi. Im będą niższe, tym dla większej ilości graczy produkt stanie się przystępny. Patrząc na screeny, myślę, że nawet blaszaki sprzed kilku lat powinny sobie z tym tytułem poradzić. Pastelowa i plastikowa konwencja graficzna nie powala efektownością, lecz to właśnie ona może przesądzić o żywotności produktu. W końcu wydawane ostatnio MMO szczycą się grafiką, a z grywalnością bywa ciut gorzej. Natomiast taki World of Warcraft

Ten to chyba jest na początku łańcucha pokarmowego.

Gwiezdne Wojne: Galaxies of the Old Republic

Nie można napisać o The Old Republic, nie odnosząc się do już istniejącego MMO Star Wars: Galaxies. Według przedstawicieli z LucasArts TOR nie zastąpi miejsca SW: G (serwery będą wspierane, a dodatki wciąż będą się pojawiały). Wymarcie tego drugiego może jednak okazać się naturalnym następstwem premiery powstającego dzieła. BioWare celuje przecież dokładnie w tę samą półkę na rynku, którą obecnie zajmuje średnio udana starowinka, mająca już na swoim koncie pięć lat. Z uwagi na renomę twórców jestem przekonany, że w TOR nie czeka nas powtórka błędów, które przyczyniły się do spadku popularności SW: G.

MMO na bardziej cywilizowane czasy

Ze wszystkich powstających gier MMO to właśnie The Old Republic wydaje się być najbliższe ideałowi. Chociaż wiemy o niej dopiero od miesiąca, lista szczegółów dotyczących rozgrywki jest niewielka, a niektóre obawy nasuwają się mimowolnie – i tak jestem pełen optymizmu. Doświadczenie i niezawodność BioWare oraz bardzo sensowne wypowiedzi pracowników tej firmy dają pewność, że nie będzie to kolejny pozbawiony ambicji projekt. Liczę, że gra okaże się przełomem dla gatunku. Innowacją, która zaskoczy zwolenników i przeciwników MMO. Czekam na rewolucję.

PS. Podobno tytuł jest już w stanie grywalnym, co pozwala mieć nadzieję, że będzie dopieszczony do ostatniego szczegółu.

Paweł “HopkinZ” Fronczak

NADZIEJE:

  • innowacyjne w tym gatunku podejście do fabuły i questów;
  • doświadczenie ekipy BioWare nie pozwoli na wydanie kiepskiego tytułu;
  • różnorodność świata Gwiezdnych Wojen.

OBAWY:

  • jak zostaną zbalansowane klasy;
  • system walki w zwarciu nie bazujący na statystykach, tylko na refleksie graczy;
  • twórcy, póki co, nic nie mówią o end-game’owej zawartości gry.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.