autor: Marek Grochowski
Nadchodzi druga Mafia - czy dorówna kultowemu pierwowzorowi? - Strona 4
W przyszłym roku dowiemy się, czy Vito Scaletta to godny przeciwnik Niko Bellica i czy z rozpędzonym Grand Theft Auto można jeszcze powalczyć jak równy z równym.
Przeczytaj recenzję Mafia II - recenzja gry
Gotówka to bardzo istotny element Mafii II – z jej pomocą kupimy zestaw świeżych ubrań, w które przebierzemy się, by zmylić policyjny pościg, zapłacimy za obiad regenerujący zdrowie Vito, a także oddamy długi gangsterom, u których nasz podopieczny zapożyczył się w toku gry. Autorzy zapowiadają ponadto większą liczbę interaktywnych lokacji, gdzie podejmując się realizacji pobocznych zleceń, zyskamy okazję do zarobienia grubych plików studolarówek.
Pod względem liniowości perypetie Vito Scaletty będą różnić się od sekwencji zadań, które zmuszony był wykonywać Tommy Angelo. Wiele misji będzie można rozwiązać na parę sposobów, a część naszych decyzji znajdzie swoje odzwierciedlenie w dalszych częściach rozgrywki. Cała historia ma wystarczyć na kilkadziesiąt godzin zabawy, podczas których przeżyjemy w Empire City pełen cykl pór roku i zaobserwujemy, jak miejscowa ludność przystosowuje się do zmian pogodowych, dobierając cieplejszy ubiór na zimę albo spędzając czas na pogawędkach w plenerze w czasie wiosennej aury. Wszystko to zostanie przyprawione (posłużę się wyświechtanym określeniem) fotorealistyczną grafiką, a gdyby komuś owych fajerwerków było jeszcze za mało, deweloperzy dołożą efekty fizyczne obsługiwane przez technologię PhysX, co pozwoli na rozbijanie, przesuwanie i wysadzanie bardzo wielu elementów otoczenia ze skutkami takimi, jakie pojawiłyby się w rzeczywistości.
Jeśli team 2K Czech nie zostanie dosięgnięty globalnym kryzysem, wojnami albo wizytą garniturów z Sycylii, Mafia II pojawi się na rynku w drugim kwartale przyszłego roku. Wtedy dowiemy się, czy Vito Scaletta to godny przeciwnik Niko Bellica i czy z rozpędzonym Grand Theft Auto można jeszcze powalczyć jak równy z równym.
Marek „Vercetti” Grochowski
NADZIEJE:
- logicznie budowana, klimatyczna fabuła;
- większa swoboda w wykonywaniu zleceń aniżeli w pierwszej części;
- warstwa techniczna zdolna pokonać GTA IV.
OBAWY:
- wszystko, co zobaczymy w Mafii II, widzieliśmy już wcześniej – brak nowych patentów może na dłuższą metę znudzić graczy.