Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 listopada 2008, 09:22

autor: Marek Grochowski

Nadchodzi druga Mafia - czy dorówna kultowemu pierwowzorowi? - Strona 4

W przyszłym roku dowiemy się, czy Vito Scaletta to godny przeciwnik Niko Bellica i czy z rozpędzonym Grand Theft Auto można jeszcze powalczyć jak równy z równym.

Przeczytaj recenzję Mafia II - recenzja gry

Gotówka to bardzo istotny element Mafii II – z jej pomocą kupimy zestaw świeżych ubrań, w które przebierzemy się, by zmylić policyjny pościg, zapłacimy za obiad regenerujący zdrowie Vito, a także oddamy długi gangsterom, u których nasz podopieczny zapożyczył się w toku gry. Autorzy zapowiadają ponadto większą liczbę interaktywnych lokacji, gdzie podejmując się realizacji pobocznych zleceń, zyskamy okazję do zarobienia grubych plików studolarówek.

Urobię ich na stłuczkę i wyłudzę ubezpieczenie.

Pod względem liniowości perypetie Vito Scaletty będą różnić się od sekwencji zadań, które zmuszony był wykonywać Tommy Angelo. Wiele misji będzie można rozwiązać na parę sposobów, a część naszych decyzji znajdzie swoje odzwierciedlenie w dalszych częściach rozgrywki. Cała historia ma wystarczyć na kilkadziesiąt godzin zabawy, podczas których przeżyjemy w Empire City pełen cykl pór roku i zaobserwujemy, jak miejscowa ludność przystosowuje się do zmian pogodowych, dobierając cieplejszy ubiór na zimę albo spędzając czas na pogawędkach w plenerze w czasie wiosennej aury. Wszystko to zostanie przyprawione (posłużę się wyświechtanym określeniem) fotorealistyczną grafiką, a gdyby komuś owych fajerwerków było jeszcze za mało, deweloperzy dołożą efekty fizyczne obsługiwane przez technologię PhysX, co pozwoli na rozbijanie, przesuwanie i wysadzanie bardzo wielu elementów otoczenia ze skutkami takimi, jakie pojawiłyby się w rzeczywistości.

Jeśli team 2K Czech nie zostanie dosięgnięty globalnym kryzysem, wojnami albo wizytą garniturów z Sycylii, Mafia II pojawi się na rynku w drugim kwartale przyszłego roku. Wtedy dowiemy się, czy Vito Scaletta to godny przeciwnik Niko Bellica i czy z rozpędzonym Grand Theft Auto można jeszcze powalczyć jak równy z równym.

Marek „Vercetti” Grochowski

NADZIEJE:

  • logicznie budowana, klimatyczna fabuła;
  • większa swoboda w wykonywaniu zleceń aniżeli w pierwszej części;
  • warstwa techniczna zdolna pokonać GTA IV.

OBAWY:

  • wszystko, co zobaczymy w Mafii II, widzieliśmy już wcześniej – brak nowych patentów może na dłuższą metę znudzić graczy.
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.