Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 listopada 2008, 10:50

autor: Piotr Doroń

Tekken 6 - przed premierą - Strona 4

Król bijatyk powraca w nowych szatach. Czy przypadnie do gustu współczesnym, wybrednym graczom i powtórzy sukces osiągnięty przez kultową trójkę oraz nie mniej udaną piątkę?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Tekken 6: Bloodline Rebellion umożliwi wzięcie udziału w walkach rozgrywanych za pośrednictwem trybu rozgrywki sieciowej. Autorzy obiecują, że będzie on nie tylko odpowiednio rozbudowany, ale przede wszystkim stabilny. W przypadku bijatyk ważna jest każda milisekunda, a opóźnienia wynikające z niezbyt dobrze funkcjonujących serwerów mogą automatycznie wpłynąć na przebieg pojedynków. Na opcję sieciową złożą się ponadto różnego rodzaju rankingi i tabele, uwzględniające wyniki najlepszych graczy. Zabawie towarzyszyć będzie wysokiej jakości oprawa graficzna. Opublikowane do tej pory zrzuty ekranowe i filmy nie zapowiadają jednak wielkiej rewolucji. Powinno być ładnie, efektownie, ale zarazem „tylko” poprawnie. Z dobrą grą świateł. Podobnie wygląda kwestia oprawy muzycznej, która zostanie utrzymana w znanym już stylu.

Marshall Law to taki tekkenowy Bruce Lee. Tyle, że lepszy.

Myślę, że warto poświęcić jeden krótki akapit kwestii rozszerzenia do Tekken 6, noszącego tytuł Bloodline Rebellion. Jest to aktualizacja opracowywana z myślą o arcade’owej wersji gry, wprowadzonej do japońskich salonów gier pod koniec 2007 roku. Zostanie opublikowana w grudniu i wniesie do rozgrywki szereg nowych elementów. Oprócz wymienionych już postaci będą to dwie areny oraz dodatkowe przedmioty. Dlaczego o niej wspominam? Wersja na PlayStation 3 trafi do sprzedaży razem z aktualizacją. Ba, nawet otrzyma po niej oficjalny podtytuł. Nowości będzie jednak sporo więcej. Obstawiam, że znajdą się wśród nich m.in. nowe tryby rozgrywki, jak choćby dodatkowa minigra, utrzymana w konwencji chodzonej bijatyki (a la Tekken Force z części trzeciej i czwartej oraz Devil Within z odsłony piątej). W październiku 2008 roku dowiedzieliśmy się również, Tekkena 6 trafi również na konsolę Xbox 360. Stanie się to jesienią 2009 roku. Gra nie będzie się różnić od wersji na PlayStation 3 praktyczni niczym.

Tekken 6 zapowiada się na najbardziej kompletną ze wszystkich części cyklu. Usprawniona mechanika rozgrywki, bardzo duża liczba postaci oraz tryb rozgrywki sieciowej z prawdziwego zdarzenia mają szansę przekonać do niej wszystkich miłośników bijatyk jeden-na-jednego, a już w szczególności zdeklarowanych fanów Turnieju Żelaznej Pięści. Nie powinny przeszkodzić w tym nawet kontrowersyjne rozwiązania z „item moves” na czele. Prawowity król najpewniej powróci po raz kolejny i zasiądzie na swym tronie na następnych kilka lat.

Piotr „jiker” Doroń

NADZIEJE:

  1. usprawniona mechanika rozgrywki;
  2. wiele zróżnicowanych postaci;
  3. ciekawe areny walk;
  4. tryb sieciowy.

OBAWY:

  1. buty, skalpel, karabiny?! Whatever...
  2. oprawa graficzna nie zaskoczy niczym rewolucyjnym.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.