Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 24 listopada 2008, 10:50

autor: Piotr Doroń

Tekken 6 - przed premierą - Strona 3

Król bijatyk powraca w nowych szatach. Czy przypadnie do gustu współczesnym, wybrednym graczom i powtórzy sukces osiągnięty przez kultową trójkę oraz nie mniej udaną piątkę?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Oprócz systemów „rage”, „bounce” i „item moves” autorzy z Namco Bandai postarali się o jeszcze jedną zmianę. Dotyczy ona paska energii. Mianowicie w Tekken 6: Bloodline Rebellion poszczególne ciosy będą zabierać znacznie mniej energii niż w poprzednich odsłonach cyklu. Stanie się to za sprawą wymienionych wyżej innowacji, które wymusiły na twórcach zmodyfikowanie tego elementu. Pozostawienie go bez zmian mogłoby sprowokować sytuację, w której poszczególne walki trwałyby nie dłużej niż kilka sekund. Takiego rozwoju wypadków nie zaakceptowałby żaden miłośnik Tekkena.

Dla wszystkich fanów pojęcia „personalizacji” Namco Bandai przygotowało specjalny tryb, w którym można przyodziać wojowników w nowe ciuchy i akcesoria. Ma być on usprawnioną wersją propozycji znanej z Tekken 5 (a następnie rozbudowanej w Dark Ressurection). Nic zatem nie przeszkodzi graczom w wyborze nowej fryzury dla Paula Phoenixa, założeniu mu okularów, ciekawiej prezentujących się butów oraz potężnego oburęcznego miecza, który, wisząc na plecach, wywoła w przeciwniku w konsternację.

Oto i Bob. Bob jest zły i zakompleksiony, a to śmiertelna mieszanka.

Tekken 6: Bloodline Rebellion będzie produkcją wielkich rozmiarów. Świadczy o tym nie tylko liczba usprawnień, ale także spore grono postaci, w które przyjdzie się nam wcielić. W grze powrócą przede wszystkim znane nazwiska: Anna Williams, Armor King, Asuka Kazama, Baek Doo San, Bruce Irvin, Bryan Fury, Christie Monteiro, Craig Marduk, Devil Jin, Eddy Gordo, Feng Wei, Ganryu, Heihachi Mishima, Hwoarang, Jack-6, Jin Kazama, Julia Chang, Kazuya Mishima, King, Kuma, Lee Chaolan, Lei Wulong, Lili, Ling Xiaoyu, Marshall Law, Mokujin, Nina Williams, Panda, Paul Phoenix, Raven, Roger Jr., Sergei Dragunov, Steve Fox, Wang Jinrei oraz Yoshimitsu.

Oprócz postaci wymienionych powyżej twórcy oddadzą do naszej dyspozycji grupę ośmiu zupełnie nowych bohaterów – zakompleksionego osiłka Boba, krótkowłosą Niemkę Leo pragnącą odkryć, kto stoi za śmiercią jej matki, Miguela Caballero Rojo starającego się pomścić siostrę, Arabkę Zafinę próbującą ocalić świat przed zagładą, dwóch bossów – NANCY-MI847J i Azazela – którzy będą mieli coś wspólnego z Kazuyą i Jinem, a także znanych z automatowej aktualizacji Bloodline Rebellion (o której więcej w dalszej części zapowiedzi) Alisę Bosconovitch oraz Larsa Alexanderssona. Liczba postaci oraz ich różnorodność – większość wojowników posiadać będzie styl walki charakterystyczny tylko dla siebie – powinny wpłynąć pozytywnie na odbiór gry. Nie wydaje się, by któryś z przyszłych nabywców Tekken 6 miał problemy z wyborem najodpowiedniejszego dlań bohatera.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.