Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 28 sierpnia 2008, 14:58

autor: Soleil Noir

LittleBigPlanet - GC 2008

LittleBigPlanet przełączy nasz stetryczały umysł w tryb umysłu dziecka o nieograniczonej wyobraźni.

Przeczytaj recenzję LittleBigPlanet - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Zobaczyć dorosłych ludzi, którzy w błogostanie i z dziecięcym wyrazem twarzy ganiają po ekranie szmacianą laleczką w cudacznym ubranku i próbują przejechać planszę zbudowanym przez siebie samochodzikiem... Bezcenne.

Stojącemu z boku LittleBigPlanet może wydawać się co najmniej śmieszne, infantylne, trochę wtórne, dopóki sam nie usiądzie przed konsolą PlayStation 3 i jego skostniały mózg nie przełączy się w dawno zapomniany tryb umysłu dziecka o nieograniczonej wyobraźni. Śmiem twierdzić, że z tego właśnie powodu LittleBigPlanet cieszyło się na targach Games Convention w Lipsku nieustającym zainteresowaniem graczy co najmniej dorosłych. Dzieci, o dziwo, chętniej wybierały gry, które nie przypominały tych odpowiednich dla ich kategorii wiekowej.

Sony dołożyło starań, by klimat LBP stworzyć nie tylko na stoisku na Games Convention, gdzie konsole ustawiono na i wokół gigantycznej deskorolki, ale też w samym Lipsku. Miasto zostało dosłownie oplakatowane billboardami z małą szmacianą laleczką w roli głównej. Wizerunkowe wysiłki Sony związane z SackBoyem są logicznym przedłużeniem informacji o tym, jakoby brązowa szmacianka miała szansę zostać oficjalną maskotką firmy. Kolejna „ploteczka”, która padła z ust samego producenta Sony, Leo Cubbina, sugeruje, że rozbrajający uśmiech lalki należy do jednego z twórców gry. Którego?

„Kiedy zobaczysz go kiedyś na zdjęciu, przekonasz się że to jego uśmiech, ale nie wiem, czy on chciałby, żebyśmy to tutaj zdradzili” – wyjaśnia Leo Cubbin.

Leo Cubbin – producent, Jim Unwin – artysta, projektant interfejsu i SackBoy – po kim odziedziczył uśmiech?

Zadanie nie będzie trudne, bo zespół Media Molecule, którego LittleBigPlanet jest, de facto, pierwszym projektem, liczył w porywach zaledwie 27 osób. Media Molecule to bardzo młoda firma założona w 2006 w brytyjskim Guildford przez czterech byłych pracowników Lionhead Studios Petera Molyneux. Przed Media Molecule, Mark Healey, Alex Evans, Dave Smith i Kareem Ettouney pracowali wspólnie nad Rag Doll Kung Fu na PlayStation 3.

GOL: Skąd czerpaliście inspirację?

Leo Cubbin: Inspiracją dla LittleBigPlanet była po części inna gra Sony, której nazwy nie podamy. Powiedzieliśmy o tym jej twórcy. On odparł, że to nic i że inspiracją dla jego gry też była inna gra.

GOL: Może odrobinę z Crayon Physics?

Jim Unwin: Nie, nie. Nasz pomysł był pierwszy.

GOL: Kim jest grupa docelowa LBP?

Leo Cubbin: LittleBigPalnet nie jest adresowana do określonej grupy wiekowej. Dorosłych też zainteresuje ta gra, bo dorastając tracimy naszą dziecięcą kreatywność, a to jest najmocniejszą stroną LBP.

Graliśmy w Metro Exodus i wiemy, czym tak naprawdę jest nowe Metro
Graliśmy w Metro Exodus i wiemy, czym tak naprawdę jest nowe Metro

Przed premierą

W nowym Metrze metra nie ma, ale też jest... wiecie, tak samo jak z bunkrami. Artiom po całym życiu spędzonym w tunelach moskiewskiej kolei podziemnej wyrusza w podróż po Rosji pociągiem i to rodzi pytanie, czy to jeszcze jest Metro?

Graliśmy w Resident Evil 2 – klasyk odnowiony niemal nie do poznania
Graliśmy w Resident Evil 2 – klasyk odnowiony niemal nie do poznania

Przed premierą

Lepsze zazwyczaj jest wrogiem dobrego – a przy nowej wersji Resident Evil 2 Capcom zamierza dość sporo namieszać w formule pierwowzoru. Po zagraniu w nowego Residenta jestem jednak przekonany, że Japończycy wiedzą, co robią.

Graliśmy w Metro Exodus – słowiańskie postapo nie wybacza
Graliśmy w Metro Exodus – słowiańskie postapo nie wybacza

Przed premierą

Metro nie wybacza. To trudna gra, musimy przechodzić ją uważnie, bo inaczej będzie nam ciężko. Pojechaliśmy do Londynu, żeby jeszcze przed targami E3 zobaczyć jak się ma słowiańska postapokalipsa od 4A Games.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
28.08.2008 15:56
zanonimizowany432898
13
Generał

Aż kusi na PS3, ale poczekam, aż potanieje :)

28.08.2008 16:23
odpowiedz
zanonimizowany520587
72
Senator

już nie mogę sie doczekać to będzie hit, jedna z gier dla których warto kupić ps3.

28.08.2008 19:01
odpowiedz
Matthew666
38
Konsul

Dobrze, że mam PS3. :P

28.08.2008 19:02
odpowiedz
kubicBSK
66
Legend

Szkoda, że nie mam PS3 :P

28.08.2008 21:49
odpowiedz
SirGdak
20
Chorąży

Garry's Mod (mod do hl2) daje również duże możliwości. Ale LBP i tak bije go na głowę. Uwielbiam tworzyć, a ta gra to istne spełnienie moich marzeń! Chyba czas zacząć zarabiać i pobić się o PS3 :F

28.08.2008 22:19
odpowiedz
Perkel
45
Konsul

must have, gra która ja i paru znajomych zakupujemy w pierwszym dniu :)

29.08.2008 09:24
😊
odpowiedz
PawloxXx
24
Chorąży

Ambicje mają wielkie, zobaczymy jak będzie w praktyce... Zawsze interesowały mnie narzędzia edytorskie. ;)

29.08.2008 11:41
😜
odpowiedz
Haron
40
the boatman

must have na ps3?

to konsola Sony zdecydowanie cierpi na brak dobrych tytułów. :P

29.08.2008 13:36
odpowiedz
realkrytyk96
10
Centurion

nawet fajna ale niekupie jej za duze pieniodze

29.08.2008 13:45
😜
odpowiedz
albz74
114
Legend

Haron -

must have na ps3?

Zdecydowanie tak :)

to konsola Sony zdecydowanie cierpi na brak dobrych tytułów. :P

Zdecydowanie nie :)

29.08.2008 13:47
odpowiedz
j.a.c.k
56
u wot m8

to konsola Sony zdecydowanie cierpi na brak dobrych tytułów. :P
zdecydowanie tak

29.08.2008 15:05
odpowiedz
zanonimizowany432898
13
Generał

Zdecydowanie nie.

29.08.2008 20:41
odpowiedz
NiBl
21
Chorąży

A mi się wydaje, że fajnie pasowałoby sterowanie do tej gry wiilotem. No cóż, ale robili panowie jako Exclusiva.
Swoją drogą gra pewnie będzie naprawdę dobra, chociaż nie w moim stylu.

30.08.2008 13:54
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

no ps3 pujdzie w gore

30.08.2008 20:25
👍
odpowiedz
Sunray
42
Centurion

Pre-order na bank :)
Oby dali jakąś edycję kolekcjonerską xD

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze