Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 sierpnia 2008, 09:42

autor: Patrycja Rodzińska

Anno 1404 - GC 2008 - Strona 2

Najnowsza gra strategiczna z serii Anno jest już w produkcji i wygląda imponująco. Gracze lubiący klimaty średniowiecza i orientu nie będą zawiedzeni.

Przeczytaj recenzję Anno 1404 - recenzja gry

Grę rozpoczniemy, posiadając malutki statek, którym pożeglujemy po otwartym morzu, aby znaleźć swoje „miejsce na Ziemi”. Pierwszą decyzją, jaką przyjdzie nam podjąć, będzie wybranie odpowiedniej wyspy, co zadecyduje o dalszym kształcie rozgrywki. Później od naszej kreatywności i przedsiębiorczości ma zależeć, ilu mieszkańców przyciągniemy, co wpłynie bezpośrednio na stan naszych finansów. O nowościach w sferze ekonomicznej Anno 1404 nie powiedziano nic. Na pewno jednak fanów serii ucieszy wiadomość o ulepszeniach, które czeka interfejs. „Gra jest w trakcie produkcji i wszystko jeszcze przed nami, wiele może się zmienić do 2009”- bronił swojej informacyjnej lakoniczności Schmitz. W telegraficznym skrócie pokazał też rozgrywkę, od maleńkiej wioski, po imponujące w rozmiarach miasto, które okazało się tylko jedną czwartą tego, co można będzie zbudować. Pod względem graficznym tytuł wygląda już teraz, w fazie alfa, imponująco. Miłośników drobiazgów zachwyci choćby nazywany roboczo tzw. clothes simulation system, który polega na tym, że każdy przedmiot w grze, np. pranie wywieszone przed domem, ulega powiewom wiatru.

Twórcy mogą pochwalić się też zupełnie nowym trójwymiarowym systemem wody. „Wszystko, co znajduje się na morzu, każdy przedmiot, statek itp., wchodzi w interakcje z wodą i na odwrót” – wyjaśnia Schmitz.

Wszystkie części serii gier strategicznych Anno sprzedały się w liczbie ponad 4 milinów egzemplarzy.

Ubisoft podczas króciutkiej prezentacji pokazał, co prawda, wczesną wersję alfa, jednak patrząc na nią już teraz, nie było trudno zafrasować się, myśląc o możliwościach naszych PC-tów, które trzeba będzie skonfrontować z grafiką gry. Wprawdzie pracownik Ubisoftu zapewniał, że gra zostanie na tyle zoptymalizowana, aby w Anno 1404 mogli zagrać też posiadacze słabszych komputerów osobistych, ale – ile w tym dyplomacji, a ile prawdy, dowiemy się po premierze.

Według Schmitza gracze serii Anno lubią chwalić się swoimi osiągnięciami, dlatego w Anno 1404 wprowadzono tzw. Achievement system, dzięki któremu można będzie robić screenshoty, a potem umieszczać je na forum gry, chełpiąc się liczbą budynków, mieszańców, statystykami itd.

Według oficjalnego oświadczenia prasowego gra miałaby ukazać się w marcu 2009, jednak w trakcie prezentacji Schimtz daty jej wydania, za wyjątkiem roku, nie chciał sprecyzować.

Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska

NADZIEJE:

  1. zachwycająca grafika;
  2. ulepszony interfejs;
  3. większe mapy;
  4. klimat orientu.
  5. wymagania sprzętowe.

OBAWY:

  1. wymagania sprzętowe.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.