Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 sierpnia 2008, 09:42

autor: Patrycja Rodzińska

Anno 1404 - GC 2008 - Strona 2

Najnowsza gra strategiczna z serii Anno jest już w produkcji i wygląda imponująco. Gracze lubiący klimaty średniowiecza i orientu nie będą zawiedzeni.

Przeczytaj recenzję Anno 1404 - recenzja gry

Grę rozpoczniemy, posiadając malutki statek, którym pożeglujemy po otwartym morzu, aby znaleźć swoje „miejsce na Ziemi”. Pierwszą decyzją, jaką przyjdzie nam podjąć, będzie wybranie odpowiedniej wyspy, co zadecyduje o dalszym kształcie rozgrywki. Później od naszej kreatywności i przedsiębiorczości ma zależeć, ilu mieszkańców przyciągniemy, co wpłynie bezpośrednio na stan naszych finansów. O nowościach w sferze ekonomicznej Anno 1404 nie powiedziano nic. Na pewno jednak fanów serii ucieszy wiadomość o ulepszeniach, które czeka interfejs. „Gra jest w trakcie produkcji i wszystko jeszcze przed nami, wiele może się zmienić do 2009”- bronił swojej informacyjnej lakoniczności Schmitz. W telegraficznym skrócie pokazał też rozgrywkę, od maleńkiej wioski, po imponujące w rozmiarach miasto, które okazało się tylko jedną czwartą tego, co można będzie zbudować. Pod względem graficznym tytuł wygląda już teraz, w fazie alfa, imponująco. Miłośników drobiazgów zachwyci choćby nazywany roboczo tzw. clothes simulation system, który polega na tym, że każdy przedmiot w grze, np. pranie wywieszone przed domem, ulega powiewom wiatru.

Twórcy mogą pochwalić się też zupełnie nowym trójwymiarowym systemem wody. „Wszystko, co znajduje się na morzu, każdy przedmiot, statek itp., wchodzi w interakcje z wodą i na odwrót” – wyjaśnia Schmitz.

Wszystkie części serii gier strategicznych Anno sprzedały się w liczbie ponad 4 milinów egzemplarzy.

Ubisoft podczas króciutkiej prezentacji pokazał, co prawda, wczesną wersję alfa, jednak patrząc na nią już teraz, nie było trudno zafrasować się, myśląc o możliwościach naszych PC-tów, które trzeba będzie skonfrontować z grafiką gry. Wprawdzie pracownik Ubisoftu zapewniał, że gra zostanie na tyle zoptymalizowana, aby w Anno 1404 mogli zagrać też posiadacze słabszych komputerów osobistych, ale – ile w tym dyplomacji, a ile prawdy, dowiemy się po premierze.

Według Schmitza gracze serii Anno lubią chwalić się swoimi osiągnięciami, dlatego w Anno 1404 wprowadzono tzw. Achievement system, dzięki któremu można będzie robić screenshoty, a potem umieszczać je na forum gry, chełpiąc się liczbą budynków, mieszańców, statystykami itd.

Według oficjalnego oświadczenia prasowego gra miałaby ukazać się w marcu 2009, jednak w trakcie prezentacji Schimtz daty jej wydania, za wyjątkiem roku, nie chciał sprecyzować.

Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska

NADZIEJE:

  1. zachwycająca grafika;
  2. ulepszony interfejs;
  3. większe mapy;
  4. klimat orientu.
  5. wymagania sprzętowe.

OBAWY:

  1. wymagania sprzętowe.
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.