Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 sierpnia 2008, 10:26

autor: Maciej Kurowiak

Far Cry 2 - GC 2008 - Strona 2

Na tegorocznej edycji targów Games Convention, producenci drugiej odsłony cyklu Far Cry pokazali nie tylko właściwą rozgrywkę, ale przede wszystkim zupełnie nowy system tworzenia map.

Przeczytaj recenzję Far Cry 2 - recenzja gry

Nie sama rozgrywka była jednak na tegorocznej prezentacji najistotniejsza. Przedstawiony edytor map (niestety mogliśmy zobaczyć jedynie jego wersję na PC) robi iście piorunujące wrażenie. Nie wiemy, jak rzecz będzie funkcjonować na słabszym sprzęcie, ale możliwości edytora są fantastyczne. Mogliśmy popatrzeć, jak w ciągu kilku sekund, przy pomocy kilku kliknięć powstaje sawanna, dżungla, drogi czy wzgórza. Interfejs wydaje się być na pierwszy rzut oka bardzo przejrzysty i do złudzenia przypomina uproszczone programy do edycji grafiki. Możecie wyobrazić sobie zupełnie pustą przestrzeń. Wystarczyło jedno pociągnięcie myszy, by powstały na nim wzgórza dowolnej wysokości, które kilka sekund później otrzymały skalistą teksturę. Nie minęła minuta, jak wzgórza i teren wokół zaczęły zapełniać się roślinnością, by zamienić się w niezwykle gęstą dżungle. Gdy prowadzący prezentację przeprowadził przez dżunglę drogę, drzewa automatycznie się rozstąpiły.

Far Cry 2 zaoferuje bardzo łatwy w obsłudze edytor map.

Jako że w Far Cry 2 istnieje podział na dzień i noc, możemy na bieżąco sprawdzać, jak mapa prezentuje się o danej porze dnia – wpisując wybraną godzinę w odpowiednie okno. Podobnie rzecz ma się z pogodą, którą też można dowolnie definiować. Na przykładzie gotowej już mapy fabryki, można było przekonać się, jak bardzo złożone obiekty da się tworzyć. Autorzy zapewniają, że wszystkie platformy otrzymają identycznie rozbudowany system edytowania map, ale prawdopodobnie tylko na PC będzie można wymieniać się nimi w sieci.

Nie wiemy, jak Far Cry 2 będzie działać i wyglądać na słabszych pecetach, ale posiadacze tych najmocniejszych mogą raczej spać spokojnie. Gra sprawowała się znakomicie, demonstrując całą gamę rozmaitych efektów graficznych, od cieni zaczynając, na odblaskach kończąc. Nie zanotowaliśmy jakichś znaczących zwolnień i animacja była cały czas bardzo płynna. Widzieliśmy też wersję na Xboksa 360 i dla posiadaczy tej platformy również mamy dobrą wiadomość. Far Cry 2 wygląda na niej znakomicie, choć oczywiście nie da się nie zauważyć nieco niższej rozdzielczości i trochę mniej spektakularnych cieni. Według zapewnień autorów, w wersji na PC gracz będzie mógł wybierać pomiędzy padem do Xboksa 360 lub kombinacją klawiatury i myszy. Niezależnie od posiadanej platformy – Far Cry 2 jest coraz bliżej i z dnia na dzień coraz lepszy.

Maciej „Shinobix” Kurowiak

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.