autor: Marcin Łukański
Prototype - przed premierą - Strona 4
Zapowiada się solidna i efektowna jatka, w której obdarzony potężnymi mocami antybohater rozniesie w pył miasto Nowy York. Dlaczego? Tego właśnie będziemy musieli się dowiedzieć...
Przeczytaj recenzję Prototype - recenzja gry
Ulice Nowego Jorku mają być wprost torpedowane ciągłymi wybuchami, wylatującymi w powietrze samochodami i fruwającymi ciałami cywilów. Wyraźnie zastosowano taktykę „każdy z każdym”: armia będzie walczyła zarówno z Aleksem, jak i z mutantami, mutanty nie będą wybrzydzały i zrobią sobie posiłek ze wszystkiego, co wpadnie im w łapy, a główny bohater będzie zabijał i żołnierzy, i mutanty, i cywili. Możemy spodziewać się ogólnego chaosu, hektolitrów krwi i dziesiątek eksplozji.
Co warte zaznaczenia, zaprezentowanie w ten sposób sytuacji „strategicznej” ma pozwolić na różne ciekawe zagrania taktyczne. Alex będzie mógł zwabić gromadę mutantów w kierunku rozstawionych czołgów, a następnie usadowić się wygodnie na wieży i obserwować wzajemne wybijanie się żołnierzy i potworów. Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.
Biegając beztrosko po Nowym Jorku oraz niszcząc wszystko i wszystkich, zdobędziemy tak zwane Punkty Ewolucji, które pomogą odblokować nowe umiejętności oraz zwiększyć siłę już dostępnych zdolności. A będzie co niszczyć, gdyż na naszej drodze stanie ponad 40 rodzajów przeciwników. Zarówno zwykli cywile, żołnierze armii, potężne, niezwykle szybkie mutanty, jak i „Specjaliści”, czyli wyszkolone oddziały zaopatrzone w nowoczesną broń, zdolne pokonać nawet Aleksa.
Ten, poza wykorzystywaniem swych specjalnych zdolności, będzie mógł podnieść każdą broń, którą upuszczą żołnierze armii (karabiny, pistolety, uzi, granaty czy wyrzutnie rakiet) oraz wsiąść do czołgów lub wznieść się w powietrze helikopterem. Dodatkowo gracze otrzymają do dyspozycji pokaźny system combosów – od drobnych uderzeń po potężne obszarowe ataki. Owe ciosy projektowały osoby, które współpracowały z ekipą odpowiedzialną za grę Tekken 5: Dark Resurrection, zatem możemy spodziewać się solidnej dawki destrukcji.
Prototypowa wojna
Wisienką na torcie w Prototype ma być tryb współpracy, który pozwoli siać zniszczenie w dwie osoby. Gracze będą mogli toczyć wojnę wspólnie, stosując specjalne, łączone ciosy oraz zajmować się swoimi indywidualnymi sprawami. Każda z osób będzie mogła w dowolnym momencie przyłączyć się, jak i odłączyć od zabawy, a stan gry nie ulegnie zmianie i bez problemów poprowadzimy dalszą akcję samotnie.
Jeśli wszystkie zapowiedzi Radical Entertainment się potwierdzą, czeka nas solidna i efektowna jatka. Oczywiście najważniejsza jest odpowiednia implementacja całego systemu rozgrywki, który co prawda na filmikach wygląda niesamowicie, ale w praktyce może okazać się już nie tak efektowny. Wszystko w rękach producenta.
Gra pojawi się na PC, Xboksa 360 oraz Playstation 3 na początku 2009 roku. Jest na co czekać!
Marcin „Del” Łukański
NADZIEJE:
- ogromne, pełne życia miasto;
- efektowny system rozgrywki;
- niesamowite umiejętności głównego bohatera.
OBAWY:
- jak to wszystko będzie się prezentowało w praktyce?