autor: Marcin Łukański
Prototype - przed premierą - Strona 2
Zapowiada się solidna i efektowna jatka, w której obdarzony potężnymi mocami antybohater rozniesie w pył miasto Nowy York. Dlaczego? Tego właśnie będziemy musieli się dowiedzieć...
Przeczytaj recenzję Prototype - recenzja gry
Twórcy mają nadzieję, że zaprezentowanie całego otoczenia w ten właśnie sposób pozwoli sugestywniej przedstawić świat Prototype, a graczowi umożliwi obejrzenie realnie istniejącego miasta, które nieoczekiwanie znalazło się w obliczu zagłady. Warto oczywiście zwrócić uwagę, że gra nie zastąpi prawdziwej wycieczki do Nowego Yorku i skonsumowania pysznego Big Maca na ulicach miasta.
Antybohater w akcji
Alex ma być prawdziwą jednoosobową armią. Wiele ze specjalnych zdolności głównego bohatera będzie dostępnych już na początku zabawy, a wszystko po to, aby pokazać jego prawdziwą moc i potęgę. Od pierwszych minut gracz bez problemów przebiegnie po ścianach budynków, jednym ruchem rozszarpie grupkę niewinnych cywilów, przebije się przez pancerze czołgów i wyskoczy na kilkadziesiąt metrów.
Specjalne umiejętności Aleksa zostaną podzielone na cztery główne rodzaje. Pierwszy z nich to zdolności „ofensywne”. Główny bohater bez najmniejszych problemów ma rzucać na wszystkie strony samochodami, łamać swym przeciwnikom kości, a z cywili robić sobie deskorolkę i niczym Tony Hawk jeździć środkiem ulicy. Ponadto w każdej chwili będziemy mogli przemienić dłonie Aleksa w zabójcze ostrza zdolne nie tylko rozszarpywać na strzępy inne osoby, ale też przebijać się przez potężne pancerze czołgów i innych pojazdów. Oczywiście nic nie stanie na przeszkodzie, aby wbić kolce w ziemię i wypuścić je po drugiej stronie ulicy, wysadzając tym samym kilka samochodów. Poza szponami Alex zamieni ręce także w potężne młoty, które zrobią równie potężne kratery i jednym ciosem wyślą na złomowisko zmechanizowane pojazdy armii.

Drugi rodzaj zdolności Aleksa to umiejętności defensywne. Gdy znajdziemy się pod nieustającym ostrzałem (czyli przez większość gry), będziemy mogli pokryć całe ciało Alexa solidnym pancerzem i szybko zbiec z miejsca akcji. Dodatkowo zamienimy jedno ramię w wielką tarczę chroniącą ciało głównego bohatera. Producent zwraca uwagę, że wiele ze zdolności defensywnych będzie można zastosować jako potencjalną broń. Na przykład, spadając z wysokiego budynku, bez problemów przemienimy się w żywy pancerz i zniszczymy czołg znajdujący się pod nami. Ów pancerz pomoże również roztrącać przeciwników na wszystkie strony, by następnie wykończyć ich szponami. Możliwości zastosowania umiejętności defensywnych ma być bardzo dużo i tylko od gracza będzie zależeć, w jaki sposób je wykorzysta.
Kolejne zdolności Aleksa, to: „intuicja”, która pozwala uruchomić specjalny tryb wskazujący ważne osoby i istotne miejsca oraz moc zmieniania postaci, która jest jedną z podstawowych umiejętności głównego bohatera Prototype.
Według słów producenta, Alex nie będzie rozróżniał takich pojęć jak „dobro” i „zło”. Dla zmodyfikowanego genetycznie mężczyzny ma liczyć się jedynie odkrycie prawdy o tajemniczym wirusie oraz o swojej przeszłości. Tak naprawdę Aleksowi nie zrobi różnicy, czy morduje z zimną krwią bezbronną starowinkę, uzbrojonego po zęby żołnierza armii czy inne mutanty. Cel uświęca środki.