Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 września 2008, 12:15

autor: Marcin Łukański

Prototype - przed premierą - Strona 2

Zapowiada się solidna i efektowna jatka, w której obdarzony potężnymi mocami antybohater rozniesie w pył miasto Nowy York. Dlaczego? Tego właśnie będziemy musieli się dowiedzieć...

Przeczytaj recenzję Prototype - recenzja gry

Twórcy mają nadzieję, że zaprezentowanie całego otoczenia w ten właśnie sposób pozwoli sugestywniej przedstawić świat Prototype, a graczowi umożliwi obejrzenie realnie istniejącego miasta, które nieoczekiwanie znalazło się w obliczu zagłady. Warto oczywiście zwrócić uwagę, że gra nie zastąpi prawdziwej wycieczki do Nowego Yorku i skonsumowania pysznego Big Maca na ulicach miasta.

Antybohater w akcji

Alex ma być prawdziwą jednoosobową armią. Wiele ze specjalnych zdolności głównego bohatera będzie dostępnych już na początku zabawy, a wszystko po to, aby pokazać jego prawdziwą moc i potęgę. Od pierwszych minut gracz bez problemów przebiegnie po ścianach budynków, jednym ruchem rozszarpie grupkę niewinnych cywilów, przebije się przez pancerze czołgów i wyskoczy na kilkadziesiąt metrów.

Specjalne umiejętności Aleksa zostaną podzielone na cztery główne rodzaje. Pierwszy z nich to zdolności „ofensywne”. Główny bohater bez najmniejszych problemów ma rzucać na wszystkie strony samochodami, łamać swym przeciwnikom kości, a z cywili robić sobie deskorolkę i niczym Tony Hawk jeździć środkiem ulicy. Ponadto w każdej chwili będziemy mogli przemienić dłonie Aleksa w zabójcze ostrza zdolne nie tylko rozszarpywać na strzępy inne osoby, ale też przebijać się przez potężne pancerze czołgów i innych pojazdów. Oczywiście nic nie stanie na przeszkodzie, aby wbić kolce w ziemię i wypuścić je po drugiej stronie ulicy, wysadzając tym samym kilka samochodów. Poza szponami Alex zamieni ręce także w potężne młoty, które zrobią równie potężne kratery i jednym ciosem wyślą na złomowisko zmechanizowane pojazdy armii.

Scenka rodzajowa. Mutant z profilu.

Drugi rodzaj zdolności Aleksa to umiejętności defensywne. Gdy znajdziemy się pod nieustającym ostrzałem (czyli przez większość gry), będziemy mogli pokryć całe ciało Alexa solidnym pancerzem i szybko zbiec z miejsca akcji. Dodatkowo zamienimy jedno ramię w wielką tarczę chroniącą ciało głównego bohatera. Producent zwraca uwagę, że wiele ze zdolności defensywnych będzie można zastosować jako potencjalną broń. Na przykład, spadając z wysokiego budynku, bez problemów przemienimy się w żywy pancerz i zniszczymy czołg znajdujący się pod nami. Ów pancerz pomoże również roztrącać przeciwników na wszystkie strony, by następnie wykończyć ich szponami. Możliwości zastosowania umiejętności defensywnych ma być bardzo dużo i tylko od gracza będzie zależeć, w jaki sposób je wykorzysta.

Kolejne zdolności Aleksa, to: „intuicja”, która pozwala uruchomić specjalny tryb wskazujący ważne osoby i istotne miejsca oraz moc zmieniania postaci, która jest jedną z podstawowych umiejętności głównego bohatera Prototype.

Według słów producenta, Alex nie będzie rozróżniał takich pojęć jak „dobro” i „zło”. Dla zmodyfikowanego genetycznie mężczyzny ma liczyć się jedynie odkrycie prawdy o tajemniczym wirusie oraz o swojej przeszłości. Tak naprawdę Aleksowi nie zrobi różnicy, czy morduje z zimną krwią bezbronną starowinkę, uzbrojonego po zęby żołnierza armii czy inne mutanty. Cel uświęca środki.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.