Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 września 2008, 12:15

autor: Marcin Łukański

Prototype - przed premierą - Strona 3

Zapowiada się solidna i efektowna jatka, w której obdarzony potężnymi mocami antybohater rozniesie w pył miasto Nowy York. Dlaczego? Tego właśnie będziemy musieli się dowiedzieć...

Przeczytaj recenzję Prototype - recenzja gry

Warto jednak zwrócić uwagę, że rozszarpywanie cywilów będzie pełniło niezwykle ważną rolę. Zabijając inne osoby, bohater naładuje swe akumulatory, co pozwoli mu na dalsze używanie specjalnych zdolności. Ponadto, zjadając mózgi innych osób (smacznego...), Alex automatycznie przejmie wszystkie wspomnienia danej osoby oraz bez problemów przemieni się w takiego nieszczęśnika. Będzie to miało duże znaczenie z dwu powodów.

Odzyskiwanie wspomnień ma pełnić istotną rolę. W grze znajdziemy niemal 250 kluczowych postaci wchodzących w skład tak zwanej „Sieci Intrygi”. Zabijając owych nieszczęśników i kradnąc ich pamięć, Alex dowie się istotnych rzeczy związanych zarówno ze swoim życiem, jak i z tajemniczym wirusem zarażającym mieszkańców Nowego Jorku. Tylko w ten - nie da się ukryć, dość specyficzny - sposób będziemy mogli rozwijać wątek fabularny. Sam proces odzyskiwania wspomnień ma zostać zaprezentowany za pomocą specjalnie filtrowanych zdjęć oraz filmów, które zapoznają gracza z nowymi elementami zawiłej historii.

Panowie, spokojnie! Dla wszystkich starczy miejsca!

Umiejętność zmieniania kształtu wpłynie w istotny sposób na całą rozgrywkę. Misje w grze będą polegały zarówno na szalonych pościgach, błogiej destrukcji, jak i na inwigilacji. Na przykład, przejmując postać wysokiej rangi urzędnika, otrzymamy dostęp do tajnych, niedostępnych wcześniej rejonów miasta. Zamieniając się w generała armii, będziemy mogli kierować grupą żołnierzy, a nawet organizować naloty na wybrany przez nas teren. Przemieniając się w pilota, otrzymamy zdolność sterowania helikopterami. Zmienianie kształtów pozwoli zarówno pozyskać specjalne umiejętności, dostęp do niektórych obszarów, jak i po prostu umożliwi zmylenie przeciwników, którzy będą uważali nas za sojusznika.

W czasie zabawy bez problemów „przełączymy się” pomiędzy poszczególnymi umiejętnościami, które będziemy mogli przyporządkować do odpowiednich klawiszy. Autorzy zwracają uwagę na ogromną szybkość akcji, co wymusi na graczach błyskawiczne dostosowywanie się do zaistniałej sytuacji i używanie określonych zdolności. Wszystkie moce mamy mieć przez całą grę pod ręką i nic nie stanie na przeszkodzie, by płynnie korzystać z coraz to innych podczas szalonej strzelaniny.

Radosne bieganie po Nowym Jorku

W związku ze wspomnianą dynamiką rozgrywki na ekranach naszych monitorów bez przerwy będzie się coś działo. Alex zręcznie wbiegnie na ścianę budynku, wskoczy na wysoką wieżę, przefrunie nad budynkami, a nawet uczepi się przelatujących w powietrzu helikopterów. Przestrzeń dostępna dla gracza ma być ogromna. Producent twierdzi, że będziemy mogli dotrzeć w każde miejsce na mapie. System prowadzenia postaci ma być bardzo intuicyjny, a nasz bohater sam wykona wszystkie akrobacje. Biegnąc w kierunku samochodów, automatycznie da susa na ich dachy, a zbliżając się do zagradzającej drogę beczki, zręcznie ją przeskoczy. Podobno system ten jest tak dopracowany, że pozwoli nawet przebiegać po lecących w powietrzu odłamkach chodników i szybujących fragmentach pojazdów.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.