Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 sierpnia 2008, 08:36

autor: Maciej Ostachowski

Harry Potter i Książę Półkrwi - przed premierą - Strona 3

Szykuje się kolejny Potter, ciut lepszy od poprzedniego, bo wzbogacony o parę średnio zaawansowanych minigierek. A przynajmniej tak to wygląda na Wii, bo najbardziej wątpliwą sprawą jest odpowiednie dostosowanie mechaniki gry na pozostałych platformach.

Oczywiście Książę Półkrwi będzie posiadał również zwykły wątek fabularny, w którym niewiele od czasu Zakonu Feniksa ma ulec zmianie. W next-genowych wersjach teren zamku nieco się powiększy, grafika utrzyma mniej więcej ten sam poziom – widać, że to ten sam, prawie nietknięty silnik graficzny. Tym, którzy nie czytali książki (nie ma szans) bądź już jej nie pamiętają, pozwolę sobie przypomnieć, o co mniej więcej chodzi. Harry Potter wraca do Hogwartu na szósty rok nauki – co jest rzecz jasna ogromnym zaskoczeniem i nowością w cyklu ;) – tym razem jednak jako „wybraniec”, jedyny, który może pokonać brzydkiego Lorda Voldemorta. A wybraniec, jak to wybraniec, grono adoratorów (i adoratorek!) ma, co podobno przełoży się na sam gameplay. Oprócz tego Harry odnajduje podręcznik do eliksirów tytułowego Księcia Półkrwi, którego tożsamość jest główną zagadką w tej odsłonie.

Tak wygląda wersja na PS2. Czyli pewnie też wersja na Wii...

I w zasadzie, to nie ma już czego dodawać. Ot, szykuje się kolejny Potter, tylko ciut lepszy, bo wzbogacony o parę średnio zaawansowanych minigierek – taka mocna siódemka zapewne. A przynajmniej tak to wygląda na Wii, bo najbardziej wątpliwą sprawą jest odpowiednie dostosowanie mechaniki gry na pozostałych platformach. Żywiołowe mieszanie kociołka analogiem w padzie nie da nawet w połowie tej samej satysfakcji, co ta sama czynność wykonywana Wiilotem... Zresztą według mnie Harry Potter generalnie średnio nadaje się na egranizacje. Jest w nim po prostu zbyt mało momentów odpowiednich do przełożenia na kod gry, co uświadomił mi już poniekąd nużący Zakon Feniksa. Premiera gry ma odbyć się razem z filmem, to jest w listopadzie 2008. Pojawiła się już nawet okładka ze słodkim filmowym Potterkiem. Oni naprawdę umieją dalej robić z niego dzieciaka.

Maciej „Ostach” Ostachowski

NADZIEJE:

  • wykorzysta potencjał drzemiący w Wiilocie;
  • alchemia, Quidditch, pojedynki czarodziejów.

OBAWY:

  • wszystkie wymienione wyżej minigry nie szokują poziomem rozbudowania;
  • na dodatek są dostosowane do sterowania na Wii, więc zabawa na innych konsolach i zwłaszcza na PC może nie prezentować się zbyt różowo;
  • brak split-screena w pojedynkach na PC.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.