Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 sierpnia 2008, 09:12

autor: Paweł Fronczak

Borderlands - zapowiedź - Strona 3

Już teraz nie boję się napisać, że najnowszy tytuł ekipy Gearbox Software (odpowiedzialnej za serię Brothers in Arms) może okazać się nie lada przebojem.

Przeczytaj recenzję Borderlands - recenzja gry

Guns. Hell of a lot of guns!

Na tegorocznych targach E3 autorzy odnieśli się do wiadomości, jakoby w grze występowało pięćset tysięcy rodzajów broni. Sprostowali tę informację, dodając jednocześnie, że typów broni będzie sześćset tysięcy. Jak widać, optymizm nie opuszcza programistów.

Żeby w pełni zrozumieć, na czym polega sens tej wielkiej liczby, trzeba wyjaśnić pewną innowację oferowaną przez Borderlands. Twórcy napisali osobny program, odpowiadający za losowe generowanie unikalnych wersji broni i nie tylko. Poboczne ścieżki, niewielkie obozowiska bandytów, czekające na ograbienie skrzynki – wszystko to ma być przypadkowo rozmieszczane przez program. Dla nas – graczy – na pierwszy rzut oka zapowiada się to fenomenalnie. Atrakcyjność regrywalności może okazać się w tym tytule większa niż w jakimkolwiek innym na przestrzeni ostatnich lat (w swojej kategorii). Obawiam się tylko, aby twórcy nie przesadzili. Pomyślcie, jak to by było, wymieniać trzymaną w ręku giwerę co półtorej minuty?

A spluwy? Rewolwer na śrut, strzelba wypluwająca rakiety, pukawka strzelająca promieniem roztapiającym przeciwników, miotacze promieni elektrycznych czy pistolet z dołączonym doń ostrzem to tylko ułamek czekających nas atrakcji. Wszystkie te zabawki opisywane będą przez trzy kategorie: siła rażenia, prędkość przeładowywania oraz pojemność magazynku (pojawią się bardzo rozmaite typy amunicji), które również będą losowo generowane. Miłośnicy cyferek zwariują! Ciekawą nowością będzie opcja zmieniania statystyk konkretnej broni i dopasowywania ich do naszych upodobań. Wystarczy podejść do odpowiedniego elektronicznego terminala i przetransferować dwa punkciki z puli pojemności magazynka do siły rażenia, a ten sam gnat stanie się bardziej śmiercionośny, tracąc jednocześnie na pojemności. Zamykając kwestię uzbrojenia, warto dodać, że w grze pojawią się przedmioty przeznaczone specjalnie dla poszczególnych klas postaci.

Futurystyczny widok z futurystycznego celownika futurystycznej snajperki

You wont last long here. Not without help.

Borderlands zaoferuje standardowy co-op dla czterech graczy jednocześnie. Pojawi się też opcja, pozwalająca w każdym momencie rozgrywki przenieść postać do sesji hostowanej przez przyjaciela i vice versa. W razie kłopotów ze zbyt wygórowanym poziomem trudności, będziemy mogli zaprosić do naszej zabawy znajomego, który – dysponując lepiej rozwiniętą postacią – pomoże nam w bardziej wymagających questach.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a
Escape from Tarkov – oszałamiające graficznie połączenie The Division z Destiny w klimatach S.T.A.L.K.E.R.-a

Przed premierą

Połączenie The Division z Destiny, gry MMO z RPG. Najbardziej realistyczny i bezkompromisowy symulator strzelania i walk, jaki powstał. Obietnice twórców nowej gry Escape from Tarkov brzmią rewelacyjnie!

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.