Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 lipca 2008, 09:23

autor: Krzysztof Gonciarz

Fable II - E3 2008

Fable II to zdecydowanie jedna z najlepiej zapowiadających się gier, które zobaczyliśmy na E3.

Przeczytaj recenzję Fable II - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Fable II jest już skończone” – tymi słowy rozpoczął Peter Molyneux swoją przemowę na konferencji Microsoftu. Czy to prawda? Nie jesteśmy w stanie stwierdzić. Na targach E3 mogliśmy jednak spędzić trochę czasu nad grywalną wersją tej produkcji. Choć w prezentowanych fragmentach nie było widać wszystkich atrakcji, nad którymi Peter rozwodził się ostatnimi miesiącami, to i tak Fable II okazuje się być jedną z najciekawszych i najbardziej oryginalnych propozycji na wystawie.

Przygotowany na E3 wycinek kodu daje użytkownikom wybór: przejść sam początek fabuły jako chłopiec lub dziewczynka, spróbować walki na bagnach jako wojownik, strzelec lub mag, albo też wskoczyć do „piaskownicy” i połazić po jednej z wiosek. Spróbowaliśmy swoich sił w każdym scenariuszu.

Obok targów, Microsoft zorganizował specjalną imprezę poświęconą Fable II.

Fable II rozpoczyna się od milutkiego, lirycznego intra, które wprowadza gracza w magiczny świat Albionu tylko po to, żeby za chwilę otrzeźwić go perwersyjną animacją ptasiej kupy lądującej na czole bohatera. Przejmujemy kontrolę nad naszą postacią i odbywamy pierwszą rozmowę z jej siostrą. Do miasta przybył obwoźny handlarz, który na swoim kramiku oferuje magiczne artefakty, wróżby i inne imponderabilia. Udajemy się zobaczyć, co ma w swojej ofercie. Molyneux twierdzi, że nie znosi minimapy – teoretycznie niezbędnego elementu interfejsu, który paskudzi wszystko na ekranie. Zamiast niej, Lionhead postawił więc na magiczną nitkę, która rozwijając się pod nogami bohatera, wskazuje mu słuszny kierunek drogi (w pokazywanej wersji nie było też dostępu do pełnej mapy). Kiedy dochodzimy do kramu, zauważamy sposób, w jaki prowadzona jest kamera: kiedy w okolicy dzieje się coś szczególnie ważnego, możemy wcisnąć LT, żeby przyjrzeć się temu bliżej. Widok nie zmienia się automatycznie.

Handlarz ma w swojej ofercie magiczne pudełko, które podobno spełni jedno życzenie nabywcy. Dzieci postanawiają zebrać na nie pieniądze – 6 monet. Podobnie jak w pierwszym Fable, jest to swojego rodzaju tutorial. Musimy ukończyć sześć prostych zadań, z których każde wprowadzi nas w inny aspekt sterowania. czy będzie to obsługa systemu gestów czy walka drewnianym mieczykiem. Na swojej drodze spotykamy też psa, którego ratujemy od znęcającego się nad nim łotrzyka. Jak wiadomo, kundelek odegra w Fable II niemałą rolę.

Widzieliśmy, co stanie się po kupieniu pudełka i w jaki sposób bohater zakończy swoje beztroskie dzieciństwo. Żal jednak opisywać szczegóły i spoilerować – powiedzmy tylko, że baśniowa konwencja jest zachowana, a kolejne wydarzenia wciąż bawią i interesują, choć nie są zaskakujące. Przejdźmy do „dorosłego” epizodu.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?