Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 lipca 2008, 14:58

autor: Łukasz Malik

Tomb Raider: Underworld - E3 2008

Underworld w żadnym stopniu nie będzie rewolucyjną odsłoną Tomb Raidera. Jednak fani serii powinni być nim jak najbardziej usatysfakcjonowani. Oto króciutka relacja z zaprezentowanego na E3 pokazu najnowszego Tomb Raidera.

Przeczytaj recenzję Tomb Raider: Underworld - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

W tym roku na targach E3 firma Eidos Interactive zaprezentowała skromne portfolio. Brytyjski producent przywiózł do Los Angeles zaledwie trzy gry: Monster Lab, Battlestations: Pacific oraz Tomb Raider Underworld. Najmocniejszym tytułem był oczywiście ten ostatni i nic dziwnego, że to właśnie on interesował nas najbardziej. Po prostu nie mogliśmy odmówić sobie przyjemności zobaczenia nowej odsłony przygód Lary Croft.

Tomb Raider: Underworld przedstawiony został wwersji na Xboksa 360 – producenci zapewnili, że edycje na PC i PS3 nie będą się od niej niczym różnić. W nowej grze panna Croft wyrusza na poszukiwanie skarbu, którego lokalizację wskazał jej tuż przed śmiercią ojciec. Przygodę rozpoczynamy na środku oceanu. O ile powierzchnia wody prezentuje się przeciętnie, to po zanurkowaniu naszym oczom pokazują się piękne widoki oceanicznej flory i fauny. Z atakującymi nas rekinami radzimy sobie, używając harpuna lub zgrabnym ruchem wkładając w paszczę ludojada granat. Misje podwodne będą stanowić jedynie niewielki procent całej gry.

W mechanice rozgrywki trudno doszukiwać się jakichś rewolucji – seria Tomb Raider nigdy nie była realistyczna i w nowej grze firma Crystal Dynamics nie zamierza tego zmieniać. Lara nurkuje boso w seksownym stroju, tak samo ubrana biega po starożytnej podwodnej świątyni. Mało tego – za pomocą wystrzeliwanej z pistoletu linki jedną ręką uruchamia mechanizmy, przy których sam Pudzian dostałby zadyszki. Wygląda to dość zabawnie, ale z drugiej strony nikogo, kto akceptuje konwencję Tomb Raiderów, nie powinno to dziwić.

Underworld to połączenie dwu ostatnich części Tomb Raider autorstwa Crystal Dynamics. W Legendzie na pierwszy plan wybiła się walka, w Anniversary położono nacisk na eksplorację i rozwiązywanie zagadek. Underworld próbuje znaleźć złoty środek, oferując graczowi wszystkiego po trochu.

Zagadki logiczne również nie wychodzą poza kanon serii. Podczas pokazu Lara musiała uruchomić mechanizm otwierający wrota świątyni, obracając trzy kręgi zgodnie ze wzorem namalowanym na każdym z nich. Wcześniej należało znaleźć dwa brakujące klucze, które odblokowywały mechanizm owych kręgów.

Captain Blood - przed premierą
Captain Blood - przed premierą

Przed premierą

„Captain Blood” z pewnością będzie grą trochę inną niż „Sea Dogs”, ale mimo to z warto na nią czekać. Po raz kolejny będziemy mieć okazję, by zanucić wirtualne Jo-ho-ho! i butelka rumu!

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.