Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 17 lipca 2008, 14:58

autor: Łukasz Malik

Tomb Raider: Underworld - E3 2008

Underworld w żadnym stopniu nie będzie rewolucyjną odsłoną Tomb Raidera. Jednak fani serii powinni być nim jak najbardziej usatysfakcjonowani. Oto króciutka relacja z zaprezentowanego na E3 pokazu najnowszego Tomb Raidera.

Przeczytaj recenzję Tomb Raider: Underworld - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

W tym roku na targach E3 firma Eidos Interactive zaprezentowała skromne portfolio. Brytyjski producent przywiózł do Los Angeles zaledwie trzy gry: Monster Lab, Battlestations: Pacific oraz Tomb Raider Underworld. Najmocniejszym tytułem był oczywiście ten ostatni i nic dziwnego, że to właśnie on interesował nas najbardziej. Po prostu nie mogliśmy odmówić sobie przyjemności zobaczenia nowej odsłony przygód Lary Croft.

Tomb Raider: Underworld przedstawiony został wwersji na Xboksa 360 – producenci zapewnili, że edycje na PC i PS3 nie będą się od niej niczym różnić. W nowej grze panna Croft wyrusza na poszukiwanie skarbu, którego lokalizację wskazał jej tuż przed śmiercią ojciec. Przygodę rozpoczynamy na środku oceanu. O ile powierzchnia wody prezentuje się przeciętnie, to po zanurkowaniu naszym oczom pokazują się piękne widoki oceanicznej flory i fauny. Z atakującymi nas rekinami radzimy sobie, używając harpuna lub zgrabnym ruchem wkładając w paszczę ludojada granat. Misje podwodne będą stanowić jedynie niewielki procent całej gry.

W mechanice rozgrywki trudno doszukiwać się jakichś rewolucji – seria Tomb Raider nigdy nie była realistyczna i w nowej grze firma Crystal Dynamics nie zamierza tego zmieniać. Lara nurkuje boso w seksownym stroju, tak samo ubrana biega po starożytnej podwodnej świątyni. Mało tego – za pomocą wystrzeliwanej z pistoletu linki jedną ręką uruchamia mechanizmy, przy których sam Pudzian dostałby zadyszki. Wygląda to dość zabawnie, ale z drugiej strony nikogo, kto akceptuje konwencję Tomb Raiderów, nie powinno to dziwić.

Underworld to połączenie dwu ostatnich części Tomb Raider autorstwa Crystal Dynamics. W Legendzie na pierwszy plan wybiła się walka, w Anniversary położono nacisk na eksplorację i rozwiązywanie zagadek. Underworld próbuje znaleźć złoty środek, oferując graczowi wszystkiego po trochu.

Zagadki logiczne również nie wychodzą poza kanon serii. Podczas pokazu Lara musiała uruchomić mechanizm otwierający wrota świątyni, obracając trzy kręgi zgodnie ze wzorem namalowanym na każdym z nich. Wcześniej należało znaleźć dwa brakujące klucze, które odblokowywały mechanizm owych kręgów.

Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę
Immortals Fenyx Rising, czyli jak z AC Odyssey zrobić Zeldę

Przed premierą

Rok temu Ubisoft zaprezentował w trakcie E3 Gods & Monsters. Po ponad roku ciszy, gra wraca jako Immortals Fenyx Rising, przechodząc po drodze lekkie zmiany i będąc dziś grą… nie do końca wiadomo dla kogo.

Call of Duty Black Ops - Cold War - gorąca zimna wojna dla wielu graczy
Call of Duty Black Ops - Cold War - gorąca zimna wojna dla wielu graczy

Przed premierą

Po niedawnej prezentacji trybu fabularnego przyszedł czas na sprawdzenie, jak będzie wyglądał multiplayer w kolejnej już (siedemnastej!) odsłonie Call of Duty: Black Ops – Cold War. Tym razem znana seria zabierze nas w nie-tak-znowu-odległą przeszłość.

Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs
Grałem w Valhallę i Legion. Tej jesieni stawiam na Watch Dogs

Przed premierą

Przed konferencją Ubisoft Forward miałem okazję zagrać w najnowsze odsłony obu głośnych serii, które Ubisoft wyda w tym roku. Po kilku godzinach z Assassin’s Creedem i Watch Dogs Legion, już wiem, że Legion będzie znacznie ciekawszym doświadczeniem.