Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 lipca 2008, 11:25

autor: Paweł Fronczak

Still Life 2 - przed premierą - Strona 2

Najbardziej kontrowersyjną sprawą w Still Life było zakończenie, w którym nie poznaliśmy odpowiedzi na pytanie „kto mordował”. Sequel był więc jedynie kwestią czasu. Jak potoczy się kontynuacja tej fascynującej historii?

Przeczytaj recenzję Still Life 2 - recenzja gry

Wcześniejsza część udowodniła, że scenariusz gry komputerowej może dorównywać thrillerom z dużego ekranu. Tym razem zapowiada się równie ciekawa i wciągająca historia jak poprzednio. Autorzy szykują mroczną opowieść, która od samego początku ma zaangażować odbiorcę w rozgrywające się na ekranie monitora wydarzenia. Wkładają dużo pracy w budowanie gęstego, niemal namacalnego i bardzo sugestywnego klimatu gry. Pamiętacie moment znalezienia zwłok w wannie wypełnionej krwią? Tutaj możemy spodziewać się podobnych obrazków, takich jak zakrwawione stoły operacyjne czy zdewastowane domy ze skrzypiącymi drzwiami.

Charakterystyczną cechą pierwszej części Still Life była dwutorowa rozgrywka. W teraźniejszości kierowaliśmy Victorią, natomiast w przeszłości jej dziadkiem – Gusem. Przy okazji kontynuacji pomysł ten zostanie powielony, jednak z pewnymi innowacjami. Oprócz patrzenia na sprawę oczami śledczej – Victorii, dostaniemy możliwość wcielenia się w ofiarę maniaka, czyli we wspomnianą Palomę Hernandez. Można wysnuć podejrzenie, że wzorem chociażby Fahrenheiat będziemy odwiedzać tę samą lokację dwiema postaciami i pośrednio komunikować się między nimi. Na przykład kierując Hernandez, zostawimy jakieś wskazówki, które odnajdziemy kontrolując później Victorię.

Nie samymi mrocznymi, zakrwawionymi piwnicami człowiek żyje.

Takie rozwiązanie urozmaici rozgrywkę, a samą zabawę uczyni bardziej interesującą. Dotychczas prawie zawsze (no dobra, eXperience 112 namieszał trochę w tym gatunku) wcielaliśmy się w rolę odważnego herosa bądź heroiny. Możliwość czynnego uczestniczenia przygodzie z perspektywy osoby porwanej zapowiada się bardzo atrakcyjnie. Boję się tylko, że w wypadku zabawy Palomą programiści zaimplementują elementy zręcznościowe oraz fragmenty, które należy ukończyć w ograniczonym z góry czasie. Ostatnio wydaje się to być modne w grach z gatunku adventure.

Moje obawy znajdują potwierdzenie w rewolucyjnej nowości, jaką jest przejście do widoku third person perspective i środowiska trójwymiarowego. Tym samym oznacza to rezygnację z systemu point & click. Czy będziemy posługiwali się mechanizmem „węzłowym” od lokacji do lokacji, czy może otrzymamy pełną swobodę zwiedzania terenu – tego w chwili obecnej nie wiadomo. Tylko czemu twórcy tak często zmieniają to, co rzesze graczy zdążyło pokochać?

Na Still Life 2 ciąży ogromna presja. Liczne grono fanów, w tym również i ja, rzuci się na tytuł w dniu premiery. Warto także pamiętać, że jest to trzecia część niepisanej trylogii, zapoczątkowanej przez Post Mortem. Czy programiści, którzy pracują nad grą już od przeszło roku, spełnią oczekiwania maniaków zagadek detektywistycznych? Przekonamy się już w listopadzie.

Paweł “HopkinZ” Fronczak

NADZIEJE:

  • zwieńczenie wspaniałej i klimatycznej serii detektywistycznych gier przygodowych;
  • poznamy tożsamość niesławnego mordercy.

OBAWY:

  • grafika 3D;
  • brak klasycznego mechanizmu point & click;
  • scenarzyści mogą znowu zażartować z graczy.
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.