Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 lipca 2008, 13:00

autor: Maciek Jakubski

Call of Duty: World at War - zapowiedź - Strona 3

World at War to powrót serii Call of Duty do drugowojennych realiów. Dodajcie do tego fakt, że gra powstaje na tym samym silniku co Modern Warfare oraz że powalczymy w niej na Pacyfiku i macie gotową odpowiedź, dlaczego warto czekać na ten tytuł.

Jeśli do tej pory nie rozwiałem Waszych wątpliwości, czy będzie to dobra gra, to dorzucę kolejny argument – World at War powstaje na silniku Call of Duty 4. W dodatku Treyarch, jak przystało na siostrzaną firmę Infinity Ward, posiadało ten silnik już na rok przed premierą Modern Warfare. Oznacza to, że Treyarch pracuje nad World at War od dwu lat, koncentrując się głownie na grywalności oraz ulepszaniu silnika. O kwestii grafiki czy dźwięku pisać nie ma sensu, bo każdy, kto widział na własne oczy Modern Warfare, jest świadom tego, jak cudownie World at War MUSI wyglądać.

Nie ma dymu bez ognia! A myśleliście, że skąd się bierze dym w FPS-ach?

Znacznie ciekawsze z technicznego punktu widzenia jest wprowadzenie do kampanii trybu... kooperacji. W cztery osoby będzie można przejść kampanię w sieci lub w trybie split-screen. A już nader interesującym pomysłem jest skalowanie stopnia trudności, w zależności od tego, ilu graczy weźmie udział w tym trybie oraz jak będą dobrzy. Jeśli chodzi o tryb multiplayer, to większych zmian w stosunku do Modern Warfare nie będzie. Po co zmieniać coś, co jest niemal doskonałe?

Gdyby nie ścisły związek Treyarch z Infinity Ward oraz ich doświadczenie (oprócz Call of Duty 3 stworzyli także dodatek COD: United Offensive oraz COD: Big Red One), to miałbym obawy co do World at War. A tak zadanie wydaje się proste: gra musi być równie intensywna, widowiskowa i śliczna jak Modern Warfare. Gdy uda się spełnić te warunki, to World at War będzie najlepszym shooterem w realiach II wojny światowej.

Maciek „eld” Jakubski

NADZIEJE:

  • powrót do realiów II wojny światowej;
  • silnik Modern Warfare i doświadczeni programiści;
  • walki na Pacyfiku.

OBAWY:

  • ciężko będzie pokonać poprzeczkę wysoko zawieszoną przez Modern Warfare.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.