Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 lipca 2008, 13:00

autor: Maciek Jakubski

Call of Duty: World at War - zapowiedź - Strona 2

World at War to powrót serii Call of Duty do drugowojennych realiów. Dodajcie do tego fakt, że gra powstaje na tym samym silniku co Modern Warfare oraz że powalczymy w niej na Pacyfiku i macie gotową odpowiedź, dlaczego warto czekać na ten tytuł.

Zeszły rok bez dwu zdań należał do Call of Duty 4: Modern Warfare. Fantastyczne, wysokie oceny prasy, sypiące się nagrody, zachwyty graczy nad innowacyjnością COD4, a nade wszystko oszałamiająco wysoka sprzedaż. W ciągu pół roku na wszystkie platformy sprzedało się 10 milionów egzemplarzy tej gry!

Bezprecedensowy sukces Call of Duty 4 jest tym większy, że akcję gry przeniesiono 60 lat naprzód w stosunku do poprzednich części. Sam jestem maniakiem shooterów osadzonych w realiach II wojny światowej i przed premierą bluzgałem na barbarzyństwo Infinity Ward z powodu zamiany MP40 na M-16. Jednak wystarczyło ledwie pięć minut z tym tytułem, bym uznał Call of Duty 4: Modern Warfare za najlepszy FPS, w jakiego grałem.

Dziadek Arszawina też szybko biegał.

W tym momencie jestem ponownie mocno zdziwiony. I to po trzykroć. Po pierwsze zaszokowany jestem tym, że powstaje kolejna odsłona Call of Duty, gdyna dobrą sprawę nie skończyło się jeszcze odcinanie kuponów od poprzedniej. Po drugie nad World at War pracuje Treyarch, a nie Infinity Ward. Dla przypomnienia – Treyarch robiło m.in. konsolowe Call of Duty 3, jedyną część serii, jaka nie ukazała się na PC. W sumie nie jest to jednak jakiś problem, bo Treyarch, tak jak Infinity Ward, należy do Activision. Po trzecie zaś wraz z World at War wracamy do rozdziału zatytułowanego II wojna światowa.

W World at War dostępne będą dwie kampanie. Pierwsza z nich zabierze gracza na Pacyfik, gdzie weźmie on udział w wojnie przeciwko Japończykom. W drugiej wcieli się w żołnierza Armii Czerwonej walczącego pod koniec wojny w Europie. Kampania na Pacyfiku to novum w serii Call of Duty, bo chociaż prowadziliśmy już na nim działania wojenne w Medal of Honor: Pacific Assault czy w Battlefield 1942, to jednak Call of Duty do tej pory nie zawitało na to terytorium. Sami twórcy tłumaczą się tym, że wcześniej nie było możliwości technicznych, by odpowiednio realistycznie pokazać dżunglę. Może to prawda, bo w wymienionych przeze mnie grach, dżungla faktycznie prezentowała się bardziej jak park lub lasek. Jednak w pierwszych trzech częściach Call of Duty widzieliśmy takie cuda, że ciężko w to tłumaczenie uwierzyć. Zaśnieżony Stalingrad też do zadań prostych dla grafików chyba nie należał?

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.