Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 15 lipca 2008, 11:11

autor: Artur Cnotalski

Yakuza: Kenzan! - zapowiedź - Strona 2

Yakuza 3 jest z pewnością tytułem ciekawym i obiecującym, opartym na solidnej bazie poprzednich odsłon. Kolejny raz udostępni graczom świat, w którym będą dysponowali pełną swobodą jego eksploracji.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Możemy spodziewać się też mini gier, takich jak kości, shogi (japońskie szachy), wyścigi żółwi, zakosztujemy także romansu i szaleńczych konnych gonitw. To jednak tylko dodatki do jednej z głównych osi gry, którą jest walka. Pod tym względem należy oczekiwać kroku naprzód w stosunku do poprzedniej odsłony – potyczki będziemy toczyć, używając jednego z czterech stylów walki. Wewnątrz Gion, gdzie noszenie broni jest surowo zakazane, wszystkie starcia będą odbywać się na pięści, podobnie jak w poprzednich częściach gry. Poza granicami osady bohater będzie walczyć lekkim mieczem jednoręcznym używanym do szybkich ataków, dwoma mieczami (technika, która przyniosła sławę Musashiemu), przeznaczonymi głównie do wykonywania sekwencji ciosów oraz trzymania przeciwnika na dystans a także przy pomocy No-Dachi, pozwalającego na wykonywanie wolnych, ale potężnych ataków. Zgodnie z obietnicami twórców, liczba sposobów na wykończenie przeciwnika oraz krwi spływającej po ekranie ma wyraźnie wzrosnąć. Alternatywą dla walki wręcz ma być także łucznictwo, nie wiadomo jednak, czy nie zostanie ono ograniczone jedynie do formy kolejnej mini gry. Wisienką na torcie będzie udział w walnej bitwie, niestety, szczegóły na jej temat pozostają osnute mgłą tajemnicy.

Przejście na next-geny w oczywisty sposób przysłużyło się oprawie wizualnej nowej Yakuzy. Trudno jednak pozbyć się wrażenia, że przy modelowaniu postaci twórcy postawili przede wszystkim na twarze (które zgodnie z obietnicami są dokładnym odwzorowaniem twarzy aktorów użyczających głosu konkretnym bohaterom), zaniedbując nieco modele i otoczenie. Niektóre obiekty, mimo możliwości oferowanych przez konsolę, wyglądają sztucznie i kanciasto. Wnętrza budynków wydają się nieco zbyt ciemne, a tekstury proste i momentami niewyraźne. Pewną różnorodność może zapewnić tu mnogość dostępnych miast a także starannie odwzorowane świątynie Kioto. Pod względem kolorystyki oprawa gry mocno oddaliła się od świetlistych ulic Tokio na rzecz szarych i brązowych klimatów średniowiecznych osad. Kamerę usytuowano w klasycznej dla produkcji TPP pozycji (troszkę bliższej niż w poprzedniej odsłonie), jednak podczas walk ma unosić się ona nieco nad głowę bohatera, by zapewnić lepszy wgląd w pole bitwy.

Z informacji ujawnionych przez twórców wynika, że dubbing, podobnie jak w poprzednich odsłonach, ograniczony będzie jedynie do cut-scenek – w większości dialogów powinniśmy spodziewać się jedynie napisów. Obsada, jaką Sega zebrała do realizacji tej części gry, robi wrażenie – pojawią się tu zarówno aktorzy znani z takich tytułów jak Onimusha 2 oraz reżyser i gwiazda japońskiego kina – Naoto Takenaka.

Yakuza 3 jest z pewnością tytułem ciekawym i obiecującym, opartym na solidnej bazie poprzednich odsłon. Zmiana klimatu wydaje się dobrym pomysłem, zawsze jednak istnieje ryzyko, że będzie krokiem w tył dla serii. Czy gra wybije się jako nowy hit konsoli Sony przekonamy się dopiero za czas jakiś.

Artur „Sir Artus” Cnotalski

NADZIEJE:

  • wiernie odwzorowana XVII-wieczna Japonia;
  • bogactwo świata;
  • ciekawie zawiązany wątek fabularny.

OBAWY:

  • zmiana realiów może zadziałać na niekorzyść serii;
  • grafika.
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.