Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 czerwca 2008, 15:00

autor: Jacek Hałas

Gears of War 2 - zapowiedź - Strona 3

Wszystko wskazuje na to, że Gears of War 2 pod niemal każdym względem znacznie przewyższy osiągnięcia swojego pierwowzoru. Można być niemal pewnym dwóch rzeczy – ogromnego sukcesu tej gry oraz powstania trzeciej części.

Przeczytaj recenzję Gears of War 2 - recenzja gry

Będą nowe rodzaje broni, będą nowe lokacje, będą nowe postaci... nie może więc zabraknąć nowych potworów. Szeregi Szarańczy zasilone zostaną między innymi przez istoty o nazwie Kantus, które najprościej byłoby sklasyfikować jako GoW-owy odpowiednik szamanów. Potwory te będą w stanie wskrzeszać swoich poległych kamratów, w rezultacie czego ich sprawna eliminacja stanie się zapewne priorytetem. Oprócz tego stwory te będą dysponowały atakami sonicznymi oraz wyposażone zostaną w strzelające krótkimi seriami pistolety Gorgon.

W misjach rozgrywanych pod powierzchnią ziemi pojawić mają się też ogromne robale. Bossów kilkakrotnie przewyższających rozmiarami sterowane postaci ma być zresztą nieco więcej. Oby tylko bestie te stanowiły większe wyzwanie od swoich odpowiedników z „jedynki”, z którymi w większości przypadków można się było łatwo rozprawić. Przydałoby się też popracować nad SI sojuszników, którzy w pierwszej części GoW niechętnie wysłuchiwali rozkazów dowódcy. Dla mnie było to szczególnie uciążliwe podczas zabawy na wyższych poziomach trudności, kiedy to przez tego typu niedoróbki często ich traciłem.

Z pomocą powinna przyjść kooperacja, której w sequelu z oczywistych względów nie będzie mogło zabraknąć. Twórcy jak na razie milczą niestety na temat atrakcji zarezerwowanych dla sympatyków multiplayerowych potyczek. Pojawiły się jednak plotki, że być może w co-opie zwiększony zostanie limit graczy do trzech lub czterech osób. Nie zabraknie też tradycyjnych walk, w których ponownie weźmie udział ośmiu graczy. Powrócą tu też niektóre mapy znane z „jedynki” (naturalnie – w poprawionej wersji), jak chociażby Gridlock.

W sequelu pojawią się nowe „fatality”. Oj, poleje się krew... :-)

Kontynuacja Gears of War ponownie napędzana będzie przez Unreal Engine 3, aczkolwiek nie jest to zła wiadomość. Najnowsze demo technologiczne tego silnika dało do zrozumienia, że autorzy nie drepczą w miejscu, tylko dążą do ciągłego ulepszania swojego produktu. Wedle zapowiedzi developerów, UE3 powinien wystarczyć jeszcze na kilka kolejnych lat, napędzając gry tworzone z myślą o konsolach obecnej generacji. Wydaje się, iż najpoważniejsze zmiany dotkną otoczenie, które wzorem wielu innych nowych strzelanin będzie podlegało pewnym zniszczeniom. Na totalną demolkę nie można oczywiście liczyć, ale mimo wszystko ten element witamy z otwartymi ramionami. Zniszczenia zapewne w największym stopniu wpłyną na decyzje względem dobierania zasłon – odpadnie chowanie się za drewnianymi płotkami. Wspomniany pokaz możliwości UE3 sugerował też, iż nowa wersja engine’u poradzi sobie z wyświetlaniem na ekranie nawet kilkudziesięciu potworów i wygląda na to, że Epic wykorzysta to w Gears of War 2. Nie zabraknie też szeregu drobnych zmian – ładniejszej wody, usprawnionego oświetlenia głównej postaci oraz otoczenia czy dokładniej wykonanych twarzy postaci.

Do współpracy ponownie zaproszono dwójkę aktorów, których głosy można było usłyszeć w pierwszej części serii. Mowa tu o Johnie DiMaggio (Marcus Fenix) i Carlosie Ferro (Dominic Santiago). W zbliżonych do swojego poprzednika surowych klimatach utrzymany też zapewne zostanie soundtrack, na który ostrzę już sobie zęby.

Jestem w stanie uwierzyć w zapewnienia autorów, iż będzie to bardzo udany sequel. Wszystko wskazuje na to, że Gears of War 2 pod niemal każdym względem znacznie przewyższy osiągnięcia swojego pierwowzoru. Można być niemal pewnym dwóch rzeczy – ogromnego sukcesu tej gry oraz powstania trzeciej części. To jednak bardziej odległa przyszłość. Teraz pozostaje zacierać rączki w oczekiwaniu na listopadową premierę.

Jacek „Stranger” Hałas

NADZIEJE:

  • planowane usprawnienia na niemal każdym polu – broń, lokacje, fabuła, sterowanie, przeciwnicy...
  • podrasowany Unreal Engine 3;
  • multiplayer, choć niewiele jeszcze na jego temat wiadomo, zapewne ponownie zarządzi.

OBAWY:

  • oby tylko z tymi wszystkimi atrakcjami wyrobiono się do daty premiery.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.