Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 8 maja 2008, 10:47

autor: Paweł Fronczak

Stargate Worlds - zapowiedź - Strona 2

Wiele składowych mechaniki rozgrywki nie odbiegnie daleko od standardów, do których przyzwyczaiły nas kasowe MMO. Jednak Stargate Worlds zawrze w sobie również dużo elementów, których na próżno szukać w innych grach tego typu.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Walka

Rzecz, która według twórców ma stanowić główną atrakcję zabawy, to system taktycznej walki dystansowej. Prościej mówiąc, otrzymamy do łap multum pukawek, a starcia w przeważającej mierze będą toczyć się na spore odległości. Stargate Worlds to MMO, w którym pierwsze skrzypce zagra wykorzystywanie elementów otoczenia w roli ochrony przed atakami oraz prowadzenie ognia zaporowego. Walka w zwarciu pojawi się także, ale weźmiemy w niej udział tylko w naprawdę ekstremalnych okolicznościach.

A co z postaciami Archeologów i Naukowców, którzy na walce znają się tak jak politycy na spełnianiu obietnic wyborczych? Na szczęście pojawi się kilka rozwiązań, które wcale nie zmuszą nas do mordowania mobów w celu zwiększania levelu. W grze będzie multum mini-gierek dostępnych dla wszystkich, lecz tylko dwie wyżej wspomniane klasy będą się w nich specjalizować. Nikt przecież nie wymaga od osiłka, by potrafił zidentyfikować starożytne runy. Taka postać będzie kontaktować się z Archeologiem i prosić go o rozegranie mini-gierki, której powodzenie zależne będzie od statystyk i umiejętności profesorka. Autorzy przewidzieli nawet takie questy, w których Żołnierz musi osłaniać jajogłowych przed falami wrogów, podczas gdy ci odszyfrowują jakąś zagadkę. Według twórców wystąpi też opcja dyplomacji, która pozwoli oszczędzić naszych przeciwników, aczkolwiek ciężko mi ją sobie wyobrazić.

Pustynny świat.

Istoty inteligentne inaczej

W tym momencie muszę wspomnieć o sztucznej inteligencji wrogów. Jesteście przyzwyczajeni do opcji auto-attack? Nic z tego. W Stargate Worlds moby nie będą bezmyślnie stać naprzeciwko gracza i tłuc bez sensu. Tutaj SI wykorzysta skały, drzewa i inne części terenu jako osłonę przed naszymi atakami! Kto grał w jakiekolwiek MMO, wie, jak rewolucyjne może się to okazać dla tego gatunku.

Gwiezdne questy

Liczne questy zaangażują w fabułę nie tylko samotników, lecz również przyjaciół grających wspólnie. Pomyślano nawet o pewnej ciekawostce, która wpłynie korzystnie na regrywalność tytułu, a mianowicie zadania zostaną tak skonstruowane, abyśmy mogli poznać je z różnych punktów widzenia. Załóżmy, że gramy jako człowiek Komando i dostajemy zlecenie polegające na rozbrojeniu jakiejś bomby. Natomiast podczas bawienia się Goa’uldem to my będziemy wcześniej tę bombę uzbrajać!

Będą też wydzielone strefy dla drużyn (maksymalnie sześcioosobowych), a także obszary raidowe, do których dostęp będą miały grupy złożone z czterech zespołów, czyli łącznie 24 graczy. Wejście do każdego instance’u odbędzie się poprzez przekroczenie gwiezdnych wrót. Oprócz takich odseparowanych obszarów będą inne tereny, takie jak planety Ziemia, Chulak, Lucia, Agnos czy Dakara. Znajdziemy się na odległych księżycach, na statkach kosmicznych czy w pobliżu czarnych dziur. W trakcie zwiedzania kosmosu natkniemy się na terytoria piaszczyste, wodne a nawet pokryte lawą. Aktualny stan światów waha się od 35 do 50.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?