Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 lutego 2008, 11:04

autor: Borys Zajączkowski

Fable II - pierwsze wrażenia - Strona 2

Znajdziecie się w sytuacjach, w których odłożycie kontroler wstrząśnięci decyzją, którą przyjdzie wam podjąć, bo będziecie mieć o co i o kogo w grze się troszczyć.

Przeczytaj recenzję Fable II - recenzja gry

Dramaturgia

No, oczywiście ten pies wszędzie się przewija. Biega za graczem, merda ogonem, szczeka, ostrzega przed niebezpieczeństwami, wynajduje alternatywne drogi i ciekawostki, stara się gracza przekonać do swoich racji. Pies jest fajny i zdaje się nie przeszkadzać.

Jak jest zwierzak, są i dzieci. Dzieci oczekują troski, mogą się czuć porzucone, mogą mieć pretensje (gdzie moja strzelba? obiecałeś!), ale mogą i podnosić na duchu. Poznają dokonania swojego ojca lub matki, są z rodzica dumne (tato! naprawdę zabiłeś tego smoka za stodołą?) lub się go wstydzą, a przede wszystkim można je... rodzić. Jeśli się jest kobietą. Molyneux powiedział, że wszystko jest przygotowane do tego, by symulować cykl od poczęcia do porodu, łącznie ze zmianami w budowie ciała ciężarnej kobiety, lecz czeka to jeszcze na niezbędną akceptację prawną, obyczajową etc. Czyli pewnie nic z tego nie będzie. ;-) Niemniej funkcjonalność psa obejmuje również aspekt powiadamiania gracza (graczki...), że jest w ciąży.

Podobnie jak w poprzedniej części gracz będzie mógł być zarówno dobry jak zły i będzie to wywierać efekt również na jego wygląd. Molyneux powiedział, że zaledwie 5 procent graczy ukończyło Fable będąc złymi. 70 procent była absolutnie dobra, reszta próbowała być zła, ale im nie wyszło. „Była to dla mnie tragedia, że połowa projektu gry została praktycznie niewykorzystana. Ale tym razem sprawię, że bycie dobrym będzie naprawdę, naprawdę trudne. Jak w życiu”. Albowiem bycie dobrym oznacza poświęcenia i Fable 2 będzie ich wymagać. Znajdziecie się w sytuacjach, w których odłożycie kontroler wstrząśnięci decyzją, którą przyjdzie wam podjąć, bo będziecie mieć o co (kupiony za ciężkie pieniądze dom) i o kogo (piękna żona, o której uczucie zabiegaliście latami, kochające i dumne z was dziecko) w grze się troszczyć, będziecie mieć cenne przedmioty i będziecie żywić uczucia. A pytanie będzie brzmieć, ile z tego poświęcicie, by się nie ześwinić.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?