Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 stycznia 2008, 12:17

autor: Marek Czajor

Tiberium - zapowiedź - Strona 3

13 lat po premierze pierwszej części strategii Command & Conquer po raz drugi zdecydowano się na zmianę formuły gry. Czy taktyczna strzelanka zamiast kolejnego RTS-a to dobry pomysł? Poprzednia próba średnio wypaliła.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Armie, którymi będziesz dowodził i przeciwko którym będziesz występował, to swoista mieszanka nowych oraz starych, znanych ci z poprzednich części cyklu jednostek. Pod sobą będziesz miał m.in. wspomniane na wstępie oddziały Rapid Assault and Intercept Deployment (R.A.I.D.), świetnie opancerzone mechy Titan i latające pojazdy typu Orca. U kosmitów znajdziesz Scrin Shrike – roboty kamikadze, niezwykle wytrzymałych wojowników Archon, latające Sidewindery i wiele, wiele innych paskud. Sam jestem ciekaw, co jeszcze autorzy wymyślą i jakie jednostki zaimplementują, wszak w Wojnach o Tyberium było ich po ok. 20 na każdą frakcję.

O oprawie graficznej Tiberium niewiele na dzień obecny można powiedzieć, bowiem prezentacji samego „gameplaya” z gry jest jak na lekarstwo. Owszem, filmiki i screeny są ładne, ale… widziałem lepsze. Na razie pozostaje wierzyć autorom i ich zapewnieniom o niezwykle wydajnym silniku (jeśli to będzie rzeczywiście CryEngine 2, o grafikę możemy być spokojni), dopracowanym modelu cząsteczkowym eksplozji, ultrarealistycznych efektach dymu, mgły, ognia itd. Przekonamy się naocznie, gdy zobaczymy grę w akcji. Ufać należy kunsztowi zatrudnionego przez „elektroników” speca od szkiców koncepcyjnych i efektów specjalnych – Steva Burga. Artysta ten, maczający palce w takich filmach, jak Terminator 2, Głębia czy Matrix, nie może po prostu stworzyć czegoś słabego.

Wash & Go czyli GD-10 w pełnej krasie. Sam widok broni już przeraża.

W kwestii oprawy dźwiękowej autorzy obiecują niezwykle realistyczne odgłosy pola walki. Nie będzie puszczania przygotowanego wcześniej tła bitewnego. Każdy dźwięk, który usłyszysz, to pochodzące z konkretnych źródeł wystrzały, eksplozje, okrzyki, chrzęst żelastwa i inne hałasy. Często pomieszane i nałożone na siebie, na dobrym sprzęcie głośnikowyn będą spełniały swoją informacyjną rolę. No i została jeszcze muzyka – wiadomo, że stworzy ją Erik Kraber – twórca doskonałych ścieżek dźwiękowych do serii Medal of Honor. To wystarczy za rekomendację.

W Tiberium wiele funkcji i trybów zabawy nie zostało jeszcze dokładnie opisanych, w tym multiplayer. Na razie wiadomo o jednym trybie wieloosobowym – conquest mode. Polegać on ma na walce i zdobywaniu przez drużyny na czas punktów kluczowych na mapie. Limit czasowy nie będzie ubywał „płynnie”, bowiem w zależności od tego, czy zdobędziesz, czy stracisz jakiś teren, komputer doliczy lub ujmie ci cenne sekundy. Ci, którym jako pierwszym braknie czasu – przegrywają.

Do jesiennej premiery Tiberium pozostała jeszcze masa czasu. Z kolejnymi tygodniami i miesiącami będziemy dowiadywać się kolejnych szczegółów, zobaczymy więcej filmów i obrazków, być może zagramy w demo. Cały czas interesuje mnie, czy Bractwo Nod będzie pełnoprawną stroną konfliktu, czy zostanie zmarginalizowane albo wręcz wycięte z gry. Miejmy nadzieję, że nowa produkcja będzie na tyle interesująca, że przyciągnie do siebie nie tylko miłośników taktycznych shoterów, ale także fanów starych gier spod znaku C&C.

Marek „Fulko de Lorche” Czajor

NADZIEJE:

  • taktyczny FPS to wreszcie coś nowego w skostniałym, rts-owym światku C&C;
  • pomieszanie starych z nowymi jednostkami – mieszanka dla sentymentalnych i równocześnie nowoczesnych.

OBAWA:

  • zmiana gatunku nie przyciągnie do gry fanów strategii;
  • poprzednia próba z C&C: Renegade nie była najlepsza;
  • nie będzie można używać znalezionej broni.
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.