Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 stycznia 2008, 14:13

autor: Szymon Błaszczyk

East India Company - zapowiedź - Strona 2

East India Company czerpie pełnymi garściami z Sid Meier’s Pirates, przy okazji wprowadzając kilka nowatorskich rozwiązań. Czy to wystarczy, by przyciągnąć przed monitory miłośników pirackich realiów?

Przeczytaj recenzję East India Company - recenzja gry

Z debiutanckimi projektami głodnych sukcesu deweloperów nigdy nic nie wiadomo. Przygotowaniem East India Company zajmuje się mało doświadczone fińskie studio deweloperskie, Encore Games. Pomimo że do sieci wciąż nie trafił żaden trailer prezentujący rozgrywkę, a niektóre screeny nadto przypominają rendery, myślę, że z East India Company można wiązać spore nadzieje. Otóż jest kilka przesłanek, które pozwalają tak sądzić.

Odbicia na wodzie wyglądają cudownie. Wierzyć nie chce, że tak będzie wyglądała gierka debiutującego dewelopera.

Jak było kiedyś

Akcję East India Company umiejscowiono w XVIII wieku. Wówczas swoje najlepsze czasy przeżywali angielscy, a potem też holenderscy inwestorzy, którzy prowadzili dalekomorski handel z ludami Wschodu. Wtedy też najbardziej rozwinęły się Kompanie Wschodnioindyjskie. Ich założycielami oraz największymi udziałowcami byli Anglicy oraz Holendrzy. Jednakże tak naprawdę prym wiedli ci pierwsi. Holendrzy nie byli w stanie przerwać monopolu Brytyjczyków. W okresie Kompanii Wschodnioindyjskich dochodziło do wielu bitew morskich. Nie tylko z udziałem wyżej wymienionych narodów, ale również Portugalii, Danii, Szwecji, Francji, Hiszpanii czy Włoch. Wszak każde liczące się państwo chciało wywalczyć swój kawałek tortu – dochodów z Indii.

Mściwy bohater

Bohaterem gry jest pracujący dla jednej z Kompanii Wschodnioindyjskich kapitan niedużego statku. My musimy zdecydować, z jakiego państwa będzie pochodzić – będzie możliwość wyboru jednej z ośmiu wyżej wymienionych nacji. Jego życie runęło w gruzach, gdy jego rodzina zginęła z rąk piratów. Teraz szuka zemsty, a my spróbujemy mu w tym pomóc. Na tym jednak fabuła się nie zamyka. Scenariusz wzbogacą nieoczekiwane zwroty akcji oraz miłosne intrygi. Sumując to z wymordowaną rodziną, historia przywodzi na myśl Sid Meier’s Pirates.

W trakcie sztormu manewrowanie statkiem ma być mocno utrudnione.

Korsarz, kupiec czy żołnierz?

Idea rozgrywki rysuje się bardzo podobnie. Na początku staniemy przed wyborem, kim chcemy zostać. Są trzy warianty. Pierwszy z nich to wcielenie się w niedoświadczonego w walce, ale doskonale znającego tajniki handlu kupca. Potem oczywiście, gdy dorobimy się fortuny, będziemy mogli zakupić gigantyczną karawelę, zatrudnić zahartowane w boju wilki morskie i w mgnieniu oka stać się piratem. Możemy również stanąć po stronie prawa i dzielnie wypełniać obowiązki żołnierza lub dygnitarza, zajmując się zawieraniem sojuszy i zatapianiem korsarzy. Niezależnie od tego, kim zdecydujemy się być, otrzymamy własne miasteczko portowe. Będzie to więc nie tylko nasza baza wypadowa, ale też miejsce, w którym dokonamy niezbędnych napraw bądź usprawnień łajby.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.