Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 stycznia 2008, 13:03

autor: Michał Basta

Bionic Commando - przed premierą - Strona 3

Bionic Commando to jeden z popularniejszych super bohaterów w Stanach Zjednoczonych, zawdzięczający swoją sławę cyklowi gier na wiele różnych platform. Od Atari zaczynając, poprzez Commodore 64 i NESa na Game Boy Color kończąc.

Przeczytaj recenzję Bionic Commando - recenzja gry

Zaskakująco dobrze prezentuje się na obrazkach i trailerach miasto, w którym będzie toczyć się rozgrywka. Zniszczone i opustoszałe bloki przywodzą na myśl obrazy znane z filmów katastrofalnych. Ogromne gruzowiska i cała masa powykręcanego żelastwa zmieszanego z betonem potrafią nieźle wstrząsnąć człowiekiem. Zupełnym przeciwieństwem jest druga z zaprezentowanych lokacji, czyli niemal sielankowy las, w którym trawa i drzewa wyglądają jak w raju. Warto przy tym zaznaczyć, że oprócz samej walki na głównego bohatera czekają także proste do rozwiązania zagadki. Chodzi o zadania takie jak wyłączenie pola siłowego blokującego przejście. Aby je zneutralizować, należy skierować się do jednego z oddalonych budynków i zniszczyć generator, dzięki czemu przejście stanie przed nami otworem. Autorzy nie udostępnili niestety wiadomości na temat innych lokacji, w których Nathan będzie musiał stawić czoła zastępom przeciwników i bossom.

Wiedziałem, że zapomniałem wyłączyć gaz.

Pod względem graficznym Bionic Commando prezentuje się bardzo okazale. Całe otoczenie wygląda realistycznie i szczegółowo, natomiast sam Nathan został dopracowany w najdrobniejszych detalach. Na uwagę zasługuje także bardzo naturalna i przyjemna dla oka animacja głównego bohatera, chociaż momentami jego sposób przemieszczania się za bardzo nawiązuje do Spider Mana. Przewijający się przez trailery motyw muzyczny przypomina nieco główny utwór znany z filmu Indiana Jones.

Prace nad Bionic Commando trwają już od kilku miesięcy, jednak biorąc pod uwagę dość małą liczbę zdradzonych szczegółów oraz brak ustalonej daty wydania, można sądzić, że jeszcze sporo rzeczy zostało do zrobienia. Pomimo tego, zapoznanie się z już opublikowanymi informacjami napawa optymizmem. Widać, że ludzie z Capcomu robią co mogą, aby ich produkt trafił do jak najszerszej publiki, nie zapominając przy tym o fanach poprzednich części.

Michał „Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • interesujący główny bohater i używane przez niego ramię;
  • nawiązania do poprzednich części, co zapewne ucieszy weteranów serii;
  • dopracowana oprawa audio-wizualna.

OBAWY:

  • czy Nathan nie będzie za bardzo podobny do Spider Mana?
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.