Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 czerwca 2001, 10:41

autor: Krzysztof Żołyński

Unreal II: The Awakening - przed premierą

Tym razem pracą nad grą zajmą się dwie firmy. Znany doskonale Epic Games, który dla potrzeb drugiej części stworzył zupełnie nowy i cudowny engine, oraz Legend, który ma zająć się „obudowaniem” enginu wszystkimi pozostałymi elementami.

Przeczytaj recenzję Unreal II: The Awakening - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Od bardzo dawna toczy się ostra walka między dwoma potentatami w dziedzinie gier FPP. Każdy już zapewne domyślił się, że chodzi o id Software i Epic Games z ich sztandarowymi produktami, jakimi niewątpliwie są Quake i Unreal. Do 1998 roku w zasadzie niepodzielnie królował id Software, ale wtedy właśnie monopol został przełamany, bo dwie firmy Digital Extremes i Epic Games wydały swoją nową grę opatrzoną tytułem Unreal. Od tej pory zaczęła się wspomniana wymiana ciosów i wyścig.

Pierwsza część Unreala do dziś ma wielu zagorzałych fanów i wielbicieli. Mimo upływu lat engine gry jest wyśmienity i wielu programistów wciąż z niego korzysta, gra zachwyca grywalnością, wykonaniem, efektami graficznymi, muzyką, wspaniałymi poziomami, inteligencją przeciwników. Wielu twierdzi, że jest to najlepsza gra, FPP jaka kiedykolwiek powstała, a z drugiej strony są tacy, którzy wytykają jej jedną wadę. Chodzi im o tryb multiplayer, który faktycznie nie należy do najbardziej udanych.

Aby uciszyć takie głosy i aby zademonstrować umiejętności w tworzeniu gier wieloosobowych Epic wydał multiplayerową wersję swego produktu pod tytułem Unreal Tournament. Jest to jak wszyscy wiedzą gra skierowana głównie do ludzi zakochanych w wieloosobowej młócce, którą umożliwia Internet, bądź spięcie kilku komputerów w sieć. Niektórzy gracze zaczęli żartobliwie nazywać ten program samodzielną łatą dla pierwszego Unreala. Jak wszyscy doskonale pamiętamy nastąpiła natychmiastowa odpowiedź ze strony id Software, który wydał także multiplayerowego Quake’a 3 Arena. Obydwie gry całkowicie zerwały z trybem dla pojedynczego gracza, ale okazuje się, że koło historii się zamyka i obie firmy zamierzają powrócić do korzeni i tym razem wydać gry dla wielbicieli solowych rozgrywek, a są to Doom 3 i Unreal 2. Sądzę, że obie gry zapowiadają się równie ciekawie. Ja jednak chcę się skupić na napisaniu tekstu o tym, czego można spodziewać się po drugiej odsłonie Unreala.

Wiadomo już, że tym razem pracą nad grą zajmą się dwie firmy. Znany doskonale Epic Games, który dla potrzeb drugiej części stworzył zupełnie nowy i cudowny engine, oraz Legend (znana z takich produkcji jak choćby Wheel of Time, przy okazji warto wspomnieć, że ta gra korzysta z enginu Unreal 1), który ma zająć się „obudowaniem” enginu wszystkimi pozostałymi elementami.

A tak na marginesie. Amatorzy multiplayera, nie płaczcie. Powstanie również druga część Unreal Tournament, która obecnie nosi roboczą nazwę Unreal Warfare.

Witajcie w nierealnym świecie!

Akcja Unreal 2 będzie toczyć się w tym samym wszechświecie, w którym rozgrywała się pierwsza część. Jednak znajdziemy się na innej planecie. W zasadzie chyba na tym zakończą się podobieństwa fabularne. Zmieni się główny bohater, bo tym razem przyjdzie nam wcielić się w skórę szeryfa Granicy Kolonii Ziemskiej w XXIV wieku. Jak sami widzicie koniec świata. Na dodatek gracz obejmuje komendę na niezbyt nowoczesnym, bo mającym za sobą 50 lat służby, statku kosmicznym o przepięknej nazwie Atlantis. Jego załogę stanowi trzech ludzi: Aida-pani oficer wywiadu, Ne’Ban-pilot, który ma być niesamowicie dowcipnym facetem i Isaak-inżynier, który jak na rasowego naukowca przystało będzie zdrowo zakręconym osobnikiem.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.