Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 grudnia 2007, 11:55

autor: Patryk Rojewski

HEI$T - przed premierą - Strona 2

San Francisco. Koniec lat 60. Muzyka The Doors magnetyzuje i rządzi eterem. Olbrzymie okulary, kwiaciaste, luźne koszule, fryzury w stylu afro, spodnie dzwony dyktują modę. Jak widzimy, tło rozgrywki Skoku wymiata.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Naszym najgroźniejszym oponentem podczas napadów na banki będzie czas, którego bezlitosny upływ będziemy kontrolować za pomocą stopera. Jesteśmy Panami sytuacji. Kontrolujemy wszystko. Przerażonych klientów, pracowników banku i strażników skłonnych do przeprowadzania brawurowych akcji, a także własnych krnąbrnych podkomendnych. Tak. Nasza ekipa też okazuje emocje, które mogą pokrzyżować nawet najlepiej zaplanowany skok. Udzielona im szybka reprymenda przyczynić się może do uniknięcia poważnych błędów w przyszłości, zasłużona pochwała sprawia zaś, że nasi ziomale stają się skuteczniejsi przy okazji następnych napadów.

Specjalna strzelba z wbudowanym w lufę zakładnikiem.

Od zakładników wydobywamy informacje o kodach, hasłach oraz szyfrach. Nie możemy jednak przesadzić z „siłą perswazji”, bo pracownik pod wpływem strachu może... przykładowo zapomnieć szyfru do skarbca! Łagodność w sytuacji napadu na bank również nie popłaca. Ktoś z przetrzymywanych może to wyczuć i poczuć błędnie pojęty luz. Dochodzi wtedy z ich strony do bezmyślnych, bohaterskich czynów, które zawsze pozostawiają po sobie masę dymu i niepotrzebnych problemów. Warto również unikać zbędnych wystrzałów oraz starać się zawsze ogłuszać lub kneblować i związywać naszych zakładników. Wszystko po to, by zminimalizować szansę ewentualnej porażki.

Ok. teraz czas na niecodzienną innowację, która sprawiła, że w Hei$ta z czystej ciekawości zagrać będę musiał. Implementacja głosowej kontroli. Tak, dobrze przeczytaliście. Czujecie? Za pomocą mikrofonu będziemy w stanie wydawać komendy i rozkazy naszym sprzymierzeńcom. Okrzyki i im podobne emocje również wchodzą w skład tego nietypowego patentu. Wszystko to sprawi, że poczujemy się jak w filmie. Interaktywnym filmie. Pamiętacie soczyście wulgarną odezwę Yolandy „Huny Bunny” (Amandy Plummer) do klientów restauracji w filmie Pulp Fiction? Teraz my będziemy mogli wykrzyczeć słynny tekst: „To jest napad!” Ważne, byśmy tylko nie zrobili tego na komputerze rodzica pracującego w banku. :-)

No co? To tylko parasolka!

Oprócz misji głównych w grze Hei$t czekają na nas również te poboczne. Nie mniej istotne. Ich realizacja nieraz ułatwi nam ukończenie wątku fabularnego. I tak na przykład pomoc udzielona przedsiębiorstwu oczyszczania miasta zaowocuje zablokowaniem przez śmieciarki ścigające nas wozy policyjne. Do tego dochodzi okradanie barów, zapewnianie sobie kontaktów, zawiązywanie sojuszów z gangami czy przekupywanie strażników. Będzie się działo!

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.