Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 listopada 2007, 12:19

autor: Łukasz Gajewski

Sid Meier's Civilization Revolution - zapowiedź - Strona 3

Sid Meier's Civilization: Revolution - pierwsza odsłona kultowej serii, którą od samego początku opracowuje się wyłącznie z myślą o rynku konsol.

Kolejny nowy element to modyfikacja znanej z Cywilizacji 3 armii – a więc możliwość łączenia trzech oddziałów w jeden. Takie zgrupowanie wymaga tylko tego aby wszystkie tworzące go jednostki były tego samego rodzaju, a uzyskana w ten sposób super-jednostka będzie dysponowała sumaryczną siłą wszystkich trzech oddziałów, oraz co ważne, wszystkimi promocjami jakie te posiadają.

Zmiany w grafice są dostrzegalne we wszystkich prezentowanych sreenshotach i jak na razie one wywołują chyba najwięcej kontrowersji. Mimo to zarzuty, że cywilizacja ma „dziecinną grafikę” uważam za zdecydowanie przesadzone – szczerze mówiąc jednostki czy miasta przypominają mi dość wyraźnie Cywilizację 4 z tym że grafika jest silniej stylizowana. Może się to podobać bądź nie – ale podejrzewam że po 3-4 grach przestanie się na to zwracać uwagę.

Podsumowanie

Im więcej czytam o najnowszym dziele Fraxis, tym bardziej moja nieufność zamienia się w ciekawość.

Widać, że twórcy sięgają po rozwiązania znane praktycznie ze wszystkich części serii – od uproszczeń mechaniki zbliżających grę do pierwszej Cywilizacji, przez znane z trzeciej części armie, aż po promocje czy Wielkich Ludzi z ostatniej odsłony serii.

W jednym z wywiadów przeprowadzonych jeszcze przed premierą Cywilizacji 4 Sid Meier powiedział że w grze strategicznej najważniejsze jest to abyśmy mogli podejmować znaczące decyzje. Znaczące – a nie liczne. Większa złożoność nie znaczy zawsze że gra jest lepsza – czasem wręcz przeciwnie. Mimo iż w przypadku Civilization: Revolution akcent został wyraźnie położony na lżejszą formę i większą dostępność, nie znaczy że gra będzie prosta i banalna. Mam nadzieję, że rozpoczęty w przypadku Cywilizacji 4 powrót do korzeni serii w Revolution poszedł po prostu dalej i otrzymujemy coś na kształt Cywilizacji 1 z najlepszymi rozwiązaniami z historii cyklu i w nowoczesnej oprawie audio-wizualnej i że efektem będzie gra relatywnie prosta, ale bardzo grywalna.

Łukasz „Gajos” Gajewski

NADZIEJE:

  • Relikty
  • Duże bonusy zamiast małych – nasze decyzje będą miały znacznie bardziej dostrzegalne efekty
  • Mniej mikro zarządzania
  • Mimo wszystko – grafika

OBAWY:

  • Uproszczenia pójdą za daleko
  • Duże bonusy – to znacznie większy problem z ich zrównoważeniem
  • Czy koncentracja na multi nie będzie dokonana kosztem gry dla jednego gracza?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.